![]() |
zwanger(schapstest)
In welke tijd is een vrouw het vruchbaarst? Vlak vóór of na de stopweek?
Na hoeveel tijd is het zinvol een zwangerschapstest te doen? Is na enkele dagen al zinvol? alvast bedankt... |
Citaat:
Ze kan een zwangerschapstest doen op de eerste dag dat ze ongesteld had moeten worden. Hoe langer je wacht met testen, hoe betrouwbaarder hij wordt. Als je zwanger bent maak je een .. hormoon of eiwit, weet ik niet meer.. aan waar die test op test. Hoe langer je zwanger bent, hoe meer je daarvan hebt. Als een test meteen positief zegt, dan kan je ervanuit gaan dat het goed is. Als hij negatief is, dan is dat meestal het geval maar soms niet omdat er gewoon nog niet van dat spul was aangemaakt. :) |
Citaat:
Maar je hoeft toch niet te wachten totdat je ongesteld zou moeten worden? |
Citaat:
En zoals ik al zei: als je te snel bent, is-ie niet helemaal betrouwbaar. Maar tegenwoordig zijn die dingen steeds beter en zo, dus misschien vind je er wel een die binnen een dag of 2 al kan zeggen of het wel of niet zo is. ;) |
ALs ik het mij goed herinner uit de bioles is het geen hormoon maar resten van chorionvlokken, wat weer te maken heeft met de celdeling bij het bevruchte eitjes
het wordt aangeraden om te wachten aangezien het even duurt voor deze vlokkenl wordt aangemaakt, namelijk pas na de bevruchting,waarna de (eerste) celdelingen volgen , daarom is het dus betrouwbaarder te wachten tot je ongesteld zou moeten worden aangezien je zwangerschap zich dan pas in het staduim bevindt waarin dit hormoon ZEKER is op te sporen... snappie ? :D |
Een vrouw is hoe dan ook niet vruchtbaar als ze de pil slikt en er dus sprake is van een 'stopweek'. Maar de pil vergeten is het gevaarlijkst in de eerste week van het slikken, omdat in die week de eisprong tegen wordt gehouden (bij een vrouw die geen pil slikt, wordt in de week na de menstruatie het lichaam voorbereid op de eisprong die dan aan het eind van die week of aan het begin van de week erop plaatsvindt).
|
L&g
|
Citaat:
|
in de 1e week is de pil dus 2 maal 'vergeten'
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom slikt ze eigenlijk niet gewoon een morning-after pil.. of zijn jullie al te laat? :)
|
niet altijd is het zo, dat als je een zwangerschapstest hebt gedaan, dat als ie aangeeft dat je zwanger bent dat je het dan ook echt bent, bij mijn moeder, het is een paar jaar geleden zo geweest, dat ze zwanger dacht te zijn, maar dat ze toen ze bij e dokter kwam hij een test afnam en die was negatief,
maar dat is wel al zo'n paar jaar geleden dus in de tussentijd zal er wel veel veranderd zijn, |
Citaat:
Morgen afspraakje bij de huisarts, misschien voor een morning after spiraaltje. Ik had er nog nooit van gehoord, maar die dingen zijn 7 dagen ná de doodzonde door een arts in te brengen, en bieden 99% zekerheid dat de al dan niet ontstane zwangerschap wordt beïndigd Ik las net trouwens dat men in België de morning-after pil gewoon in de apotheek kan kopen, terwijl wij ó zo vooruitstrevende Nederlanders persé een recept van de dokter moeten hebben... :nono: |
Citaat:
|
Stel dat je wacht totdat je menstruatie uitblijft...
En je blijkt dan ongewenst zwanger Zijn er dan nog andere keuze's dan abortus? |
Citaat:
Niet dat ik weet. (behalve het kind krijgen en opvoeden of laten adopteren natuurlijk maar dat begrijp je zelf ook) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
het mooiste zou natuurlijk zijn dat er helemaal géén bevruchting plaats heeft gevonden, maar daar gaan we maar niet van uit... |
Citaat:
Sterkte iig :) |
bedankt...
het is gewoon die verdomde onzekerheid je maakt je nu hardstikke druk, misschien/hopelijk om niks maar je hebt altijd nog een 'stel nou dat' echt erg dat de mens zoveel kan, maar dat je niet direct weet of je zwanger bent of niet |
Citaat:
Ik heb overigens wel eens van dat spiraaltje gehoord. Schijnt een vrij agressief iets te zijn, maar een oplossing als er echt niks anders op zit. |
Citaat:
|
We zijn vandaag naar de huisarts geweest, en daar is haar urine getest. Daaruit bleek dat ze niet zwanger is, gelukkig.
Ze konden daar dus wel meteen conclusies trekken, waar we thuis hadden moeten wachten tot de menstruatie |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08. |