![]() |
Vleeskeuring
Om het maar even zo uit te drukken; het uitvoerig bekijken van voorbij lopende vrouwlijke soortgenoten met vrienden/collegae van je en daar ook het nodige commentaar op geven.
Wie doet dat ook wel eens? En daarnaast vraag ik me af of alleen mannen dat doen, of dat vrouwen net zo goed van vleeskeuren houden. |
ik bekijk ook mannen als ik op straat loop, niet dat het me iets doet maar kijken mag toch? :p
ik bekijk overigens ook vrouwen maar das meer met reden om commentaar te geven op kleding of uiterlijk oid :bloos: |
Citaat:
|
Als ik een opzienbarend knap meisje zie langslopen, wil ik dat soms nog weleens mededelen aan mijn matties, maar ik ga geen oerkreten slaken gericht aan haar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik doe het ook. En ik kijk liever naar vrouwen. Ik vind er weinig mis mee eigenlijk, tenzij je je hele nek omdraait e.d.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
vrouwen doen dat ook :D :rolleyes: :evil:
|
Er is niets zo walgelijk als met vrienden in de stad lopen en dan horen "wauw, lekker kontje" als er een meisje langsloopt. Platvoers, goor, kan ik zelf ook wel zien.
|
Citaat:
|
Ik en mijn vrienden gebruiken de uur-methode ...
Lekker ding op 12u ofzo ;) ken je wel... vleeskeuring ? zo zou je het kunnen zeggen ja :D maar ik roep niet over straat ''geil kontje'' of zoiets ... Van dat platvloers gedrag hou ik ook niet van maar als iemand je echt express nagaapt of nog een paar keer nakijkt als hij weet dat je het gemerkt hebt vind ik wel leuk :D Ik weet niet wat het is maar als ik naar een jongen kijk die hebben dat op de een of andere manier meteen door :rolleyes: mss doe ik het wel iets te opvallend .. nah ja :D |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik loop naar d'r toe en ik zeg dat m'n lelijkste vriend haar leuk vindt. Als ze niet geïnteresseerd is (99% van de gevallen) zeg ik dat ze het dan maar met mij moet doen :)
|
Citaat:
Wat vreselijk lomp. :D |
Citaat:
|
Ja mijn vriendinnen en ik bekijken wel eens mannen en geven meningen.. maar dat houden we onder ons.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dat doen de bouwvakkers altijd! maar ergens zou ik zwaar beledigd zijn als ze het niet zouden doen...
ik kijk ook gewoon om me heen en dan kan het zijn dat je een knap persoon tegen komt |
"mensen kijken" vind ik persoonlijk op zich altijd wel plezierig :)
Maar het is nooit overdreven ofzo, en zoals iemand het hier noemde zijn "oerkreten" ook gewoon ontzettend fout natuurlijk. zijn er eigenlijk jongens die naar jongens kijken? ik totaal niet, meisjes doen het wel bij meisjes. Maar meisjes hebben het er over het algemeen drukker mee om goed voor te komen , volgens mij.. ( no offense :) ) soms mag je trouwens wel omkijken (als in nek omdraaien) vind ik ; niet als in , "zij / hij ziet er zo spetterend uit" maar meer als in dat het dan gewoon.. eum.. mag. Als je eerst oogcontact hebt , bijvoorbeeld. ik heb volgens mij in totaal 1x m'n nek omgedraait toen het "niet mocht" , maar dat was wel een uitzondering :p |
Ik ben zo'n walgelijke trut die meisjes altijd afzeikt en daar nog lol in heeft ook (maar alleen op dagen dat ik me kut voel). Erg slecht ja, maar wel heerlijk om te doen op dat moment :o.
Mannen bekijk ik altijd van top tot teen maar niet zo dat het ontzettend opvalt, als iemand echt geweldig mooi is dan zal ik die wel blijven nastaren ja maar alleen als ik zie dat hij ook kijkt. |
Ja, welke jongen kijkt er nou niet als er een knap meisje langs komt lopen. En wijs ik mijn vrienden weleens op, ja.
Bijna alle meisjes die ik ken zijn hierin veel erger als jongens hoor :p |
Nja, bij mijn vrienden worden er vaak scores gegeven, zoals bijvoorbeeld "mwoa die vind ik wel een 7,5" en wordt er ook uitvoerig besproken wat er zoal anders aan zou moeten.
Maar niet luidkeels "godver, wat een LEKKER achterwerk" zulksoortige boerenopmerkingen |
Ik kijk naar beide geslachten, allebei zelfde reden. De reden is niet om dingen aan te merken, ik ben geen jaloers persoon, en beoordeel ook niet. Het is puur om het kijken.
Kreten 'uitslaken' wil ik zelf niet horen, en zal ik dus niet doen ook. Wel zou ik eventueel 'het' bespreken met degene naast me. That's it :) |
Soms vind ik het een hele opgave om "het passerend vlees te keuren".
Ik ben bi, en sommige (mannelijke) vrienden vinden het blijkbaar geweldig om met mij meisjes te keuren op deftige wijze uiteraard. Ze vragen er steeds achter. Een vb: op Rock Werchter loopt het over van mensen, en als we daar dus ergens liepen moest ik steeds zeggen wanneer ik een meisje zag wat me aanstond, dat vond ik best moeilijk eigenlijk! Ik liep daar maar wat, en moest echt mn hoofd erbij houden en opletten voor meisjes want als ik in gesprek was, dan lette ik helemaal niet meer op die meisjes. Terwijl de jongens het er veel makkelijker mee hadden, net alsof ze er constant mee bezig waren. Verder doe ik het eigelijk zelden, ok, soms valt mn oog wel eens op iemand dat ik echt zeg van waaw, maar ik ben er niet echt mee bezig gelijk die jongens dan... |
Ik doe het vaak wel, vooral als ik met vriendinnen ben. Dan wordt de jongen in kwestie ook altijd uitgebreid besproken. Ik kijk echter niet (of zo min mogelijk) als mijn vriend erbij is, vind ik namelijk niet zo leuk voor hem. Zou ik zelf ook niet leuk vinden.
Heel erg vind ik jongens die met hun vriendin door de stad lopen en je dan uitgebreid aan gaan gapen. :nono: |
Citaat:
|
Citaat:
|
L&r
|
Nouja, zolang mensen niet stil blijven staan om te gaan kijken naar andere mensen vind ik het prima. Ze kijken maar, ik kijk zelf toch ook? Zowel naar mannen als naar vrouwen/
|
zomer...zon....terras...daar hoort toch gewoon vleeskeuring bij...
|
Citaat:
-"Sorry schat, maar... die man die daar net liep lijkt echt sprekend op onze hypotheker!" |
Citaat:
:rolleyes: |
tja... gewoon zeer openlijk kijken:) is niets mis mee toch? is gewoon "eerlijk" al dat stiekeme gedoe is maar niets...
gewoon oprecht laten merken dat iemand interessant is:) moet kunnen... en als je dr wil delen ff een knikje naar 1 van je maten... maar niet roepen:) |
Citaat:
|
Bewust, onbewust, opvallend, onopvallend... waarschijnlijk doe ik het op allerlei manieren.
Als ik met een bepaalde vriendin van me in de stad ben, wordt het vaak nog veel erger. Dan bekijken we zowat iedereen, hebben we (vaak stilzwijgend) commentaar op al bijna evenveel mensen, en de extreme gevallen (positief en negatief) worden hardop becommentarieerd... Man of vrouw? Maakt geen verschil... als ze maar opvallen. Of net niet. |
Ik doe 't ook wel. Kijken dan... en aan vrienden aanwijzen waar een leuk meisje of een leuke jongen loopt. Maar echt commentaar erop hebben zo van die heeft een lekker kontje daarmee wachten we altijd tot ze buiten gehoorafstand is.
|
kijken en bekeken worden... is echt net alsof ik ogen in mijn achterhoofd, voel het altijd als ik aangestaard wordt.. soms is dat leuk, soms minder prettig, bv echt oude mannen en dan heb ik echt zoiets van: iehl!
Maar zelf kijk ik ook wel, hou sowieso altijd alles in de gaten wat er om me heen gebeurt... en soms zitten daar leuke of interessante mensen tussen ja. en dan kijk ik er wat langer of vaker. vooral in de trein :D |
Ik verbaas me er over dat je je af vraagt of vrouwen dat ook doen.. volgens mij doen vrouwen niets anders :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
toch slecht, dat roddelen :o . het is meer gewoon kijken ja, omdat mensen gewoon zo bijster interessant zijn :). vooral in de stad op een terrasje ofzo, met al die mensen die langs je heen lopen. ik denk dat ik dan trouwens eerder naar meiden als naar jongens kijk. meiden zien er vaak interessanter uit he? |
Citaat:
|
altijd. :cool:
ieder maakt toch wel een opmerking van poe die ziet er lekker/goed uit. op vakantie kreeg ik een 9 van een groep jongens ik zei dank je wel en ik kwam er de helevakantieniet meer vanaf :rolleyes: ze gingen serieus met plastic bordjes met cijfers voor de tent zitten :s zoiets zou ik dus nooit doen maakt niet uit hoeveel ik heb gedronken |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03. |