![]() |
fruitvliegjes!! AARGH
Ieuw! Wij hebben in de keuken (ik woon in een studentenhuis) een gigantische fruitvliegjesplaag!! Er valt echt niks tegen te beginnen. We hebben al een goeie prullenbak met deksel gekocht, doen trouw onze afwas en laten zo weinig mogelijk etensresten slingeren, maar niks helpt. t Is echt heel erg storend. Weet iemand misschien iets om die irritante rotbeestjes uit te roeien? :mad: Bij voorbaat dank!
|
zo'n vliegenelectrocuteerapparaat... echt heel grappig :)
|
Geen fruit op tafel of zo leggen.
|
Een keer vaker de vuilniszak verwisselen?
|
Citaat:
verder vaker schoonmaken, een raam openzetten (misschien vliegen ze naar buiten?) en anders doodmeppen.. |
oh ja, hier ook, vreselijk.. :S
waren er een paar ontsnapt (gebruiken we als voer voor de kikkers etc) en die hebben zich vermenigvuldigt.... :mad: ik bestrijd ze met mijn shockapparaat :evil: |
Maandje wachten, dan zijn ze vanzelf weer weg want dan wordt het te koud:P als ze er eenmaal zijn, dan gaan ze vaak niet zo gauw meer weg.
En ja, prullenbak regelmatig legen, helemaal geen etensrestjes laten slingeren, zeker geen fruit ofzo, bananen lijken het ergste te zijn. En schoonmaken idd. Daar gaan ze niet spontaan van weg maar dan komen er geen nieuwe meer bij :) |
haha toen ik daar zoveel last van had ben ik er met een stofzuiger achteraan gegaan. op een gegeven moment weet je waar ze graag zitten dus dan loop je daar naartoe met de stofzuiger aan, wel het kopstuk eraf halen want dan kan je makkelijker richten ;) zo krijg je ze zeker niet allemaal weg maar wel een groot deel, en verder gewoon wachten idd en geen etenswaren rond laten slingeren.
|
Die zitten echt overal die krengen deze tijd... Bij mijn ouders thuis, bij mij thuis, bij m'n vriend thuis, echt overal waar ik kom zie ik die krengen wel vliegen. Zelf in de meest hygienische huizen die bewoond zijn door mensen met smetvrees...
Ben bang dat het idd een zaak van afwachten en goed schoonhouden is. |
ik vind dat zulke gore beestjes, we hebben ze gelukkig bijna nooit.. maar helpt het niet om je fruit in de koelkast te bewaren?
|
De eitjes zit in de schil van fruit. Vooral bananen.
Gewoon vangen en buiten zetten die vliegjes. |
Of heel simpel zown vliegenvang rol ophangen (met die vieze kleeftroep dr aan) wil bij mij ook wel eens helpen :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar het helpt echt! |
Citaat:
|
Bij normale vliegen helpt het als je de ruimte op de tocht zet...
Verder komen ze volgens mij ook heel graag op rotte of open tomaten af... |
gnégné :d
|
Het enige wat helpt ertegen is hygiëne. Dus geen rot fruit laten liggen met de gedachte "ruim ik zo wel op" En natuurlijk vuilniszakken om de zoveel dagen weggooien. Voor de rest moet je die bakjes met biologisch afval vaak schoonmaken.
Ik heb ook weleens gehad dat we op vakantie waren geweest en de fruitvliegen de keuken hadden overgenomen toen we terug kwamen. :bloos: |
Ánti fruitvliegjesspray kopen?
|
ow ik heb medelijden met je,wij hebben ze het hele jaar door :(
gaan ze op het computerbeeldscherm en de televisie zitten :mad: :mad: :mad: :mad: tip: ze leggen ook eitjes in de aarde in plantenbakken, paar lucifers er omgekeerd inzetten (in de aarde :rolleyes: ) en dan is dat probleem al een stuk minder. Er zijn planten die die beesten aantrekken,hadden wij eerst ook :| heel veel geluk ermee..ik weet hoe erg het is :( |
Citaat:
|
toen er bij ons vorig jaar een plaag was zoog ik ze om de paar uur de stofzuigerzak in. Werkt alleen niet erg lang.
|
Staat hier niet wat?
Citaat:
|
Veel wierook.
|
Citaat:
|
Ik zoek een lama
|
De goude tip:
CITROEN! Dat haten ze! |
Zo een klein tentje met van dat gaas om over het fruit heen te zetten.
En als dat nog niet helpt.... dan heb je PECH!!! VERSCHRIKKELIJKE PECH!! MUHAHAHAHAHAHAHAHAHAA! succes |
ik heb er ook last van, studentenhuis ook :D
|
Een deodorant bus en een aansteker heb je nodig, 1x per dag even de vliegjes verwarmen :p
|
Citaat:
|
Etensresten opruimen, vuilniszak op tijd verschonen, geen natte sponzen of doekjes laten liggen. En afwassen.
|
ik vind fruitvliegjes lief
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48. |