![]() |
hoe blauwe spijkerbroek blauw houden?
ik heb afgelopen week een nieuwe broek gekocht, zon donker blauwe maja hoe hou je de broek zo blauw??
de een zegt een nacht in koud water leggen de ander een scheutje azijn door het koude water en dan een nacht laten trekken.. maar eigenlijk heb ik dit alles al geprobeerd met mijn vorige broeken en bleven ze toch verkleuren door de was of in iedergeval de broek werd lichter en was op den duur gewoon niet mooi meer... heeft iemand een goeie tip?? |
blauwe verf?
|
Wat is een donkerblauwe maja?
|
oeps... ik bedoel een donker blauwe spijkerbroek maar ja hoe hou die die zo blauw??
|
Uhh.. Niet heet wassen?
|
Niet dragen?
|
Citaat:
|
een keer goed wassen met een kapotte ballpoint ;)
|
Niet te warm en binnenstebuiten wassen, klaar.
|
goede kwaliteit kopen
|
nooit wassen
|
Wassen met Dash Color :o
|
voor de eerste keer dat je m wast in azijn leggen
niet in de droger doen helpt volgens mij ook |
30 graden en inside-out wassen en ophangen, niet in de droger.
|
binnenstebuiten en op 40 graden, en na een tijd worden ze altijd lichter dat hoort erbij.
maar dan moet je weer een nieuwe kopen he. |
was hem dan gewoon op de hand, koud water met azijn klaar.
zo was ik bijna al mijn kleren...wasmachine sux! |
Als ze lichter worden, worden ze mooier.
Althans, dat is met de broeken die ik draag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik was alle donkere broeken op 30 met robijn dark, en azijn. die azijn ruik je dan echt niet meer. |
Citaat:
|
oospie verkeerde topic, ik moet er weer helemaal in komen :(
|
Citaat:
Soieso is wassen echt een nono voor je broek, gewoon een flinke dag die broek laten uitwaaien is heel goed, lekker weer fris en hupsa. Ja als je een vlek hebt, dan in de was, bah. Robijn dark gebruik ik ook sinds kort, maar is helaas voor sommige broeken te laat :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
je meot geen bleekmiddel bij de was doen, maar dat schijnt in alle wasmiddelen te zitten (als ik mijn moeder moet geloven)
|
ik hou niet van blauwe spijkerbroeken :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn huisbaas is erg dope, ik mag zijn waspoeder gebruiken, maar dat is natuurlijk niet goed genoeg voor mij, dus mijn eigen zwarte en donkere wasmiddel gekocht (y) |
niet te vaak wassen, maar uithangen en/of uitstomen. En inderdaad een nacht in koud water met azijn.
|
Citaat:
en als hij mijn dingen wast moet dat natuurlijk wel goed gebeuren :D |
Citaat:
(duh veel koud water scheutje azijn) |
ik zou zeggen... wasmiddel voor zwarte kleren ..?
of je moet je moeder leren wassen... of als je zelf wast..: leren wassen.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44. |