![]() |
kiezen tussen 2 versies [help me]
ik schreef dit gedichtje laatst in de auto, en ik vraag me af of ik het woordje gebroken er tussen moet zetten of niet:
Ik zag onze zielen tussen de toppen van de bomen we waren vogels als raven zwart jij gaf me druiven met je snavel en ik gaf jou mijn gebroken hart. of Ik zag onze zielen tussen de toppen van de bomen we waren vogels als raven zwart jij gaf me druiven met je snavel en ik gaf jou mijn hart. |
Ik vind persoonlijk je eerste versie, met 'gebroken' ertussen mooier. Het gedicht leest dan ook fijner. Ik zou met doen (y)
|
De eerste versie (y). Dit maakt het wat dramatischer, en daar geef ik altijd de voorkeur aan. Bovendien komt het ritmisch gezien net wat beter uit.
Mooi gedicht, het spreekt me aan. |
Begrijp ik het nou verkeerd of is het maar een gedicht? De tweede versie is toch hetzelfde maar dan zonder het woordje of?
Ik vind zonder "of" mooier in ieder geval, het geeft zo'n onderbreking aan terwijl de twee strofen best op elkaar aansluiten. |
Citaat:
Staat er boven hey :o Ik vind de eerste versie beter, omdat het 't gedicht meer inhoud geeft. Origineler ook :) |
Citaat:
versie 1: (...) en ik gaf jou mijn gebroken hart. versie 2: (...) en ik gaf jou mijn hart. |
Dankjulliewel :)
ik vond de eerste ritmisch idd ook beter, maar misschien een beetje te dramatisch. maar het kan dus best :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09. |