![]() |
[Op tv] One flew over the cuckoo's nest
Verenigde Staten
Drama 133 minuten geregisseerd door Milos Forman met Jack Nicholson, Louise Fletcher en Danny DeVito McMurphy denkt dat hij onder het werken in de gevangenis uit kan komen door te doen alsof hij gek is. Zijn plan keert zich echter tegen hem wanneer hij naar een inrichting wordt gestuurd. Hij probeert de plek wat levendiger te maken door het spelen van kaarten en basketbal, maar de hoofdzuster zit hem telkens op de huid. Ik wacht al zo lang op die film! Hij is een tijd geleden ook op tv geweest, toen had ik niet gekeken omdat ie me niet zo leuk leek. Paar dagen later zag ik bij een of ander programma een fragmentje van een film, en die leek me echt ontzettend leuk. Bleek het deze film te zijn! Dus sinds die dag wacht ik al tot ie weer op tv komt, en nu is het zover :) Woensdag 8 september 21.00 - 23.10 België 2 |
Nog nooit gezien? Oeh, ga je schamen :P
Inderdaad een prachtige film. En bedankt voor de tip (Y) Ga hem zeker kijken. |
Jack Nicholson roeleert. :cool:
|
Goede film, maar ik vond hem niet verschrikkelijk indrukwekkend. Eerder vermakelijk.
|
Klinkt wel goed. Nee ik heb m ook nog nooit gezien :bloos:. Dus die ga ik zeker kijken.
|
prachtige film, mede dankzij het acteerwerk (y)
|
Ik zeg nu wel dat ik hem ga kijken, maar vaak puntje bij paaltje.. :s
En deze ketter heeft em ook nog niet gezien nee. |
Citaat:
|
Goede film (y) .
|
Citaat:
|
Zeker gaan kijken!
|
Mooie film. Zeker kijken als je m nog niet hebt gezien en van t genre houdt (y)
|
geweldig lagge film!
|
Citaat:
|
Ik heb hem een paar maanden geleden gezien, toen hij ook op tv was. Mooie film inderdaad.
|
Schijnt prachtige film te zijn, ben erg benieuwd, dus ga zeker kijken! :)
|
Jack Nicholson is goed in deze film, alleen al voor hem zou je de film moeten zien. Plus verrassende wendingen (y)
|
Ik vond hem wel goed. Niet spectaculair en zeker niet een van mijn favoriete films, maar wel verplichte kost. Al is het alleen maar om in te zien dat de film bepaald geen meesterwerk is.
|
Ik vond hem geweldig, met name Jack's rol (y)
|
Mooie film!
Ik heb 'm op dvd, maar ga de 8e wel kijken denk ik |
Citaat:
Hij was best goed, maar echt enorm geweldig vond ik hem ook weer niet. |
Citaat:
|
Ik heb het boek overigens ook gelezen en er zit een verrassend groot verschil tussen het boek en de film.
Weet iemand waarom daarvoor gekozen is? |
Citaat:
http://www.bfi.org.uk/showing/nft/fe...ckoosnest.html |
Citaat:
Leuk/bijzonder artikel om te lezen (Y) |
We hebben hem net binnen gekregen op video. Net gekeken, prachtige film! Zeker een aanrader, al kijk je hem alleen maar om Jack N. :)
|
Ik heb m gewoon nog nooit gezien :|
Maar nu bijna wel, dus. |
Volgens mij heb ik die zender helemaal niet :(:(
Ik wilde hem net gaan opnemen, blijkt dat ik alleen maar belgie 1 en Ketnet heb.. |
Ik ga kijken, hij krijgt ook 5 sterren van de gids. :eek:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
oh dat wist ik helemaal niet! :D dan ga ik het snel alsnog opnemen. dankjewel! |
Was dat even schrikken. :D
|
na een paar maal kijken worden sommige delen nogal vermoeiend om te kijken :o (vooral de boottocht)
|
Citaat:
|
Ik ben benieuwd of mn ouders hem opgenomen hebben.. ik heb gebeld en twee mailtjes gestuurd, dus ik hoop dat ze het niet vergeten zijn.. maar dat weet je nooit hier..
|
en nou ben ik het door omstandigheden toch vergeten :(
bah bah en nog eens bah! nou ja dan toch maar eens naar de videotheek |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond het overigens een prachtige film! (y) |
Citaat:
ik heb hem dankzij jou juist wél opgenomen :D ziet in je profiel dat je nog vlakbij woont ook* :eek: |
hoe geweldig een film kan zijn!
btw: het boek is geschreven met als bron van inspiratie verschillende hallucinogene drugs genomen tijdens het werk in een psychiatrische inrichting (de schrijver werkte daar) |
Citaat:
maar er is iets mis gegaan met opnemen en nou heb ik hem nog steeds niet! :( :( (n) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga het vragen als ik er weer ben (y) |
Citaat:
|
Wéér gemist. (n)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16. |