![]() |
Plassen van blijdschap
1 van onze 2 hondjes (een Maltezertje) plast altijd van blijdschap. Als we thuiskomen ofzo. Meestal gaan we er direct mee buiten, zodat ze daar kan plassen, maar gisteren bv. pakte ik haar gewoon op (ik was al de hele dag thuis!) en ze plaste weer van blijdschap :|.
Ik word het soms echt ZO BEU!! Maar ik wil ze ook niet wegdoen (hetgeen m'n moeder dus wél wilt). Weten jullie wat we eraan kunnen doen? :s |
Het kan natuurlijk ook een blaasprobleem zijn..Misschien even na laten kijken?
|
Citaat:
En ook, als we thuiskomen en ze zaten alleen, is er nooit in huis geplast. Alleen dus op het moment dat we thuiskomen :s |
Wegdoen?! Is je moeder nou gek?! :eek:
Euh sorry, maar goed, ik vind dat echt een belachelijke reden om je hond weg te doen. Maar goed, één van onze honden deed dat ook en dit helpt: Als je binnenkomt en ze is heel erg blij, moet je de hond negeren en haar als ze rustig is pas aanhalen. Dit heeft bij ons wel geholpen. |
Citaat:
Maar bedankt, ik zal het proberen :) |
hoe oud is die maltezer?
heeft die dat altijd gedaan? heb je de hond van te voren uit gelaten? hoe lang is die dan alleen geweest? |
Citaat:
|
Eerst een tijdje negeren voor je thuiskomt, en veel geduld hebben. Pas aanhalen na een kwartier oid.
|
Goh, meen je dat nou, dat had ik al gezegd
Citaat:
|
En dan nog, alsof er mensen zijn die blij zijn met een hond die zijn plas laat lopen. Dan schuif je het probleem alleen maar op.
Maargoed, ik weet niet hoe oud je hondje is maar als ze nog niet zo oud is zal het (denk ik) vanzelf wel overgaan. |
Ik vraag me ook wel af hoe oud het hondje is, en of je haar al lang hebt? Zoals hierboven al gezegd : es proberen te negeren, en pas aanhalen als ze rustig wordt.(een vriendin van me had hetzelfde probleem en zo opgelost)
|
Ik denk dat deze hond niet zozeer plast van blijdschap, maar van onderdanigheid. Bij honden (wolven) is het normaal als de onderdanige hond een plasje doet wanneer de dominante hem benaderd. De hond is dan erg opgewonden, en inderdaad is het negeren van dat gedrag het beste om het op te laten houden!
|
Ze is nu zo'n 1,5 jaar, nog jong dus. En ik zei ook niet dat IK haar wil wegdoen! Ik zei dat m'n moeder dat wilt, en ik dus zeker niet, ik vind het ook belachelijk maar wat kan ik eraan veranderen?
En dan heeft ze helemaal niet zo lang alleen gezeten hoor, soms als ik een uurtje wegwas en ik kom terug, doet ze het ook. Citaat:
Bedankt :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach gossie wat zielig.
Het is toch niet echt nuttig om 10 keer hetzelfde te posten, of wel? Als je dingen aan kan vullen, natúúrlijk, maar als 10 mensen dezelfde tip geven, lijkt het me redelijk nutteloos. |
lijkt misschien raar
maar druk hem zodra hij pist met zn neus erin en dan naar buiten werkt natuurlijk niet als hij onderdanig is maar bij onze jonge hond was het probleem direct voorbij. die wacht nu dus wel ff tot hij buiten is om te pisse |
Citaat:
|
Citaat:
|
Deden mijn ouders ook altijd. Dat moet je dus niet doen!!!!!!!!!!
|
als de hond aan het plassen is pak je die gauw op en zet je buiten neer plast die daar af beloon je de hond heel erg. maak je zal ik maar zeggen er een feestje van. maar geef geen koekjes als die buiten verder plast want dan kan die voortaan denken ik plas eerst binnen en als ik het dan de rest buiten doe krijg ik iets lekkers!
|
Onze hond had dat ook een tijd. Dat bleek 2 redenen te hebben. De eerste keer dat hij het had, kwam doordat hij verlatingsangst had. Hij zat zo onder de stress als ons mam wegging dat hij de boel onderplaste als ze terug thuiskwam. Dat hebben we toen weten op te lossen door de hond vaker door de week bij mij te laten en kalmeringsdruppels/tabletje te geven (dat was niet alleen om het plassen, dat was ook omdat het beest helemaal gek werd en keihard zat te janken enzo). Hierna is het een tijd beter gegaan, maar op een gegeven moment kreeg hij het weer. Maar hij verloor vaker gewoon druppeltjes. Na een onderzoek bleek dat hij overal kanker had: in zijn ballen, bij zijn plasbuis, die hele zone. De details van de operatie ga ik juliie besparen :) Maar nu is hij beter als ooit.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30. |