![]() |
beugel toch nog?
Op moment komt bij mij onder mijn verstand door en dat drukt mijn voorste snijtanden schots en scheef:S. Nu wil ik mijn verstandskiezen eruit laten halen operatief... maar is het dan zo dat mijn snijtanden weer in de oorspronkelijke staat terug komen of blijft dat neit mooi? IK heb namelijk geen zin om te beugelen (als nog)
??? |
een beugel is helemaal niet erg anders. Ik heb er nu ook 1 en ik besef vaak niet eens dat dat ding in mn mond zit. En daarna heb je een prachtig gebit. Ik moet zelf ook mn 3 van de 5 verstandskiezen laten wegsnijden bij de kaakchirurg, en dan gaan je snijtanden niet opeens weer recht groeien. Vandaar de beugel.
|
Soms 'springen' ze wel terug. Ligt eraan hoe snel je tanden vast zitten nadat ze verplaatst zijn. Er zijn ook mensen die na 3 jaar beugelen langzaam hun tanden terug zien gaan. Tsja, je hebt geluk of pech.
Nou ben ik ook van mening dat je ondergebit niet zo erg op valt als je bovengebit, dus als er daar een paar scheef staan is dat imo niet zo boeiend. |
Ja dat heb ik ook, precies hetzelfde. Bij mij is het inmiddels zó erg geworden dat ik echt een beugel wil. Ik wilde m'n verstandskiezen er eerst uit laten halen, de tandarts deed er niet moeilijk over. Maar de ortho wou ze er per se in laten. Nou was die man toch al een eikel en had ik misschien niet naar hem moeten luisteren.. :s Maargoed, ik krijg dus volgende week slotjes.
Je tanden kunnen nog wel een beetje terug naar achter gaan als de verstandskiezen eruit zijn, maar ze zullen niet uit zichzelf weer perfect recht gaan staan denk ik. Door je verstandskiezen er nu uit te halen voorkom je wel dat het scheef staan erger wordt en ookal zou je een beugel willen, dan hoeft dat maar heel kort. Als je ze erin laat dan wordt het scheef staan waarschijnlijk erger, net als bij mij. Het wordt echt met de dag erger bij mij, echt verschrikkelijk.. ik voel me net zo'n knaagdier ofzo. :s |
Citaat:
Volgens mij gaan je tanden idd niet opeens weer recht staan. Een beugel is wel te overleven en als je niet wilt dat het zo zichtbaar is: als je een plaatjes- (of slotjes-, hoe je dat ding wilt noemen) beugel krijgt, kun je vragen om een soort van 'onzichtbare' (daarbij zijn de plaatjes niet zilverkleurig), die valt veel minder op en bij een nachtbeugel heb je het probleem helemaal niet. 'k zou gewoon ff overleggen met je tandarts, dat lijkt me het handigst. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ja, dat is mijn mening :) Ik zou het nóóit doen. |
Citaat:
|
Ik heb 4 kiezen laten weghalen. Draag nu een beugel (blokjes). En heb in september een prachtig gebit, want dan mag hij eraf.:)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04. |