![]() |
[Netwerk] IPX
Omdat hier net een netwerkje ligt (en eindelijk werkt) wilde ik een paar spelletjes gaan spelen over het netwerk, zoals Lightbikes (versie 1.0). Het is een oud dos spelletje, wat ik wel kan draaien onder xp, maar ik kan geen spel joinen, omdat: "er geen ipx netwerk is aangetroffen.
Op de andere computer (windows 98 SE) heb ik gewoon het ipx protocol toegevoegd, en daar werkt hij nu op. Maar op deze pc (XP pro) kan ik het ipx protocol nergens vinden. Hoe kan ik dit installeren? Edit: in de help van windows lees ik dat het protocol IPX niet beschikbaar is in de 64 bits versie van windows. Is mijn windows versie (XP pro) 64 bits? |
Windows XP 64-bits is nog in BETA stadium en het zou zeer onwaarschijnlijk zijn als jij het zou hebben.
In ieder geval, om IPX te installeren: Rechtermuisknop op Mijn Netwerklocaties -> Eigenschappen Rechtermuisknop op LAN-verbinding -> Eigenschappen Klik op Installeren -> Protocol -> Toevoegen Klik op NWLink IPX/SPX/NetBIOS-compatible transportprotocol en klik op Ok Misschien vraagt hij om je cd, maar weet het niet zeker. Veel suc6 |
Citaat:
|
Citaat:
Standaard staat TCP/IP aan maar voor spellen gebruiken sommige spellen nog steeds het IPX/SPX protocol. Dus weet zeker dat je het IPX/SPC protocol installeerd, en reboot je pc. Doet ie dan nog niks, dan weet ik het ook niet meer. :s |
Citaat:
|
Anders helpt het misschien om IPX/SPX voor je netwerkkaart eerst even te deinstalleren en daarna opnieuw te installeren.
|
Hoe installeer ik dat ipx dan opnieuw? Bij protocollen staat het er niet bij?
|
Citaat:
|
Citaat:
http://pic15.picturetrail.com/VOL568...3/65479812.jpg |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48. |