Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   studie over mensen maar niet met mensen. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=943178)

anne1234 31-08-2004 19:34

studie over mensen maar niet met mensen.

hoihoi,

ik zit nu in 4 havo, na vmbo-tl te hebben gedaan. ik wilde eerst graag dokter worden, maar aangezien ik cultuur en maatschappij als profiel heb, en havo doe, lijkt me dat zo goed als onmogelijk. nu wil ik heel erg graag studeren, maar ik weet nog niet precies wat. psychologie lijkt me wel erg leuk, maar ik ben niet het type om met mensen te gaan praten. weten jullie misschien studie/beroep dat gaat over mensen, maar waarbij je niet met mensen hoeft te gaan praten of i.d. alvast bedankt!!

groetjes,

anne.

Andijvie 31-08-2004 19:43

Met een studie als psychologie hoef je niet met mensen te gaan praten, je kan ook onderzoek gaan doen.
Bedenk je wel dat je VWO nodig hebt om naar de universiteit te gaan.

Levitating Nun 31-08-2004 19:57

Citaat:

Andijvie schreef op 31-08-2004 @ 20:43 :
Bedenk je wel dat je VWO nodig hebt om naar de universiteit te gaan.
:nono:
Er bestaat ook zoiets als een 21+ regeling :)

Andijvie 31-08-2004 19:58

Citaat:

MarKel schreef op 31-08-2004 @ 20:57 :

Dat is waar...
Offtopic: of moet ik zeggen 'tadashii'? :P

Levitating Nun 31-08-2004 20:01

Citaat:

Andijvie schreef op 31-08-2004 @ 20:58 :
Dat is waar...
Offtopic: of moet ik zeggen 'tadashii'? :P

o_O

:)

Suteki da ne?

martijn1985 31-08-2004 20:14

En je kunt ook een psychologie-opleiding volgen op HBO-niveau. Ikzelf studeer psychologie aan de RuG, en het klinische gedeelte (waarin je dus behandelend psycholoog wordt) gaat eigenlijk volledig aan mij voorbij. Er zijn zoveel andere toepassingen voor psychologen. Kort gezegd: pscyhologie gaat over mensen, maar het hoeft niet per sé mét mensen te zijn.

Snees 31-08-2004 20:16

Citaat:

MarKel schreef op 31-08-2004 @ 20:57 :

Het bestaan van het colloquium doctum betekent niet dat iedere havist met ambitie toegelaten wordt, Markel-san. Wakarimasu ka?

memory 31-08-2004 20:28

Ik heb Politieke en Sociale Wetenschappen gedaan en dat gaat over mensen, maar dan niet op individueel niveau maar op het niveau van de maatschapppij. Je krijgt vakken zoals Sociologie en Psychologie. Je bestudeert (onder andere) hoe mensen zich gedragen tot mekaar e. d. Het is heel interessant maar helaas ook erg moeilijk.

Kazet Nagorra 31-08-2004 20:30

Pfft, ik studeer technische natuurkunde, nerds galore - en zelfs voor mij is het belangrijk veel met mensen samen te werken. :p

Charlottetje 31-08-2004 20:52

Citaat:

memory schreef op 31-08-2004 @ 21:28 :
Ik heb Politieke en Sociale Wetenschappen gedaan en dat gaat over mensen, maar dan niet op individueel niveau maar op het niveau van de maatschapppij. Je krijgt vakken zoals Sociologie en Psychologie. Je bestudeert (onder andere) hoe mensen zich gedragen tot mekaar e. d. Het is heel interessant maar helaas ook erg moeilijk.
lijkt me toch ook wel erg leuk... maar ja, ben bijna bang dat je toch aan de universiteit zult moeten studeren als je over mensen wilt leren, maar niet met mensen wilt werken....
HBO is zo godvergeten praktisch, echt niet leuk meer!

annetjuh 31-08-2004 21:55

iets juridisch ofzo
heb je vast wel
vraag het aan je decaan opschool. Die kan je er ook vast van alles over vertellen

Lotte 31-08-2004 22:14

Sociologie, sociale geografie, alle opleidingen die het woord sociaal bevatten. Algemene cultuurwetenschappen, gedrag en samenleving, taal en communicatie en religiestudies.

Bij VMBO weet ik niet zo goed wat je kan studeren, volgens mij zijn dat meer praktijk-opleidingen waar je intensief met mensen moet omgaan.

Voor HBO: http://www.educatievefaculteitamsterdam.nl , kijk daar maar eens tussen.

Leonoor 01-09-2004 06:16

Citaat:

Charlottetje schreef op 31-08-2004 @ 21:52 :
lijkt me toch ook wel erg leuk... maar ja, ben bijna bang dat je toch aan de universiteit zult moeten studeren als je over mensen wilt leren, maar niet met mensen wilt werken....
HBO is zo godvergeten praktisch, echt niet leuk meer!

Op zich kan je met hbo pedagogiek ook wel iets...maar met stages ed zit je toch vaak aan bepaalde stages vast...en ook met colleges en opdrachten enzo.

Nannel 01-09-2004 10:13

Je hebt ook hbo toegepaste psychologie, de opleiding duurt een jaar en daarna kun je (bijvoorbeeld) overstappen naar de universiteit of naar het tweede jaar van een andere hbo opleiding. Ik ga nu beginnen daarmee en mijn bedoeling is om psychologie te gaan doen aan de uni.

Shadina 01-09-2004 14:27

Je hebt ook Culturele Antropologie. Dat lijkt mij een leuke studie. Maar tis (geloof ik) alleen op uni.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.