![]() |
volwassen
volwassen
lichter dan ik ooit was. ik voelde mij daarnet. ik wist dat nu het leven gemakkelijker werd. ik kan mij nu bevinden, waar ik ooit van wou gaan. mijn leven dat bewijst zich, een leefbaarder bestaan. ik weet nu - het is mijn schuld niet, een last die valt van mij. toch moet ik mij bedenken wat schenkt zijn geven mij. ik zal hem accepteren, gedraag me niet als kind. ik kan nu niet langer kind zijn mijn vader is een kind kritiek?? het leest mschn nou niet echt lekker, dus ik moet er nog wat aan veranderen. |
Niets mis mee. Ik snap de betekenis niet helemaal, hoewel de laatste twee regels wel duidelijk zijn. Het loopt best lekker. Hieronder staat jouw gedicht met mijn aanpassingen, waardoor het voor mijn gevoel iets beter loopt. :)
lichter dan ik ooit was. ik voelde mij daarnet. ik wist dat nu het leven gemakkelijker werd. ik kan mij nu bevinden, vanwaar ik ooit wou gaan. mijn leven dat bewijst zich, een leefbaarder bestaan. ik weet nu - 't is mijn schuld niet, een last die valt van mij. toch moet ik mij bedenken wat schenkt zijn geven mij. ik zal hem accepteren, gedraag me niet als kind. ik kan ... niet langer kind zijn mijn vader is een kind |
Citaat:
tis nu veel beter |
Mooi!
Vooral 't einde :) Ik struikelde alleen even over dit: lichter dan ik ooit was. ik voelde mij daarnet. Ik zou het persoonlijk misschien zo doen, om ervoor te zorgen dat het meer doorloopt: Lichter dan ik ooit was, zo voelde ik mij net. Maar verder, met de wijzigingen van Anneee, mooi en vloeiend (y) |
wat schenkt zijn geven mij.
Ik vind dit erg vreemd; op het eerste gezicht is het erg mooi en een leuke dichterlijke vrijheid, maar als ik erover na ga denken; is het niet dubbelop? Ik stoor me niet aan de herhaling van 'mij', overigens, maar het leest toch wat geforceerd vind ik. De afwerking had denk ik wat mooier gekunt; ik zou je gedicht nog eens nalezen en nog blijven slijpen ed., want ik denk dat je er nog meer van kunt maken. Het is zeker niet slecht, maar ik denk dat je er nog niet alles hebt uitgehaalt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04. |