Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nachtleven & Festivals (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=44)
-   -   Belachelijke regels in uitgaansgelegenheden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=943247)

MCH 31-08-2004 20:25

Belachelijke regels in uitgaansgelegenheden

Ik stuitte hier op en ovnd het ronduit belachelijk. In regel 1 kan ik me nog vinden maar i.c.m. regel 2. :s Regel 3 is ook zo raar. Lullig als je met z'n 5en bent. (n)

Huisreglement Hollywood Music Hall
1. Minimale leeftijd dames 17 jaar.
2. Minimale leeftijd heren 20 jaar.
3. Vanwege de sfeerbeleving worden personen boven de 28 jaar niet toegelaten.
7. Geen toegang aan groepen bestaande uit meer dan vier personen, danwel personen waarvan redelijkerwijs
kan worden verwacht dat zij binnen HMH een groep van meer dan vier personen zullen vormen.

Naja, kennen jullie ook zulke regels in bepaalde discotheken?

MCH 31-08-2004 20:25

Oja, Tivoli te Utrecht. Geld betalen voor toiletgebruik. (n)

ellaversa 31-08-2004 20:42

Citaat:

MCH schreef op 31-08-2004 @ 21:25 :
eh dat is toch redelijk normaal :confused:

MCH 31-08-2004 20:44

Citaat:

ellaversa schreef op 31-08-2004 @ 21:42 :
Hier in Groningen niet. :nono:

WillKillForSex 31-08-2004 21:00

Citaat:

wat een onzin.. waarom betaal je nog entree dan?

Edit: Voor toegang van het complete complex MET zijn faciliteiten.

Master of Puppets 31-08-2004 21:17

Jij kwam er niet in vanwege regel 1?

Oma 31-08-2004 21:30

- niet mogen blowen
- eenmaal naar buiten, niet meer naar binnen
- niet in een groep naar binnen
- als je er naar hun mening uitziet alsof je onrust gaat stoken of - als je er anders uitziet dan gemiddelt publiek.

^Die laatste maak ik in den haag erg veel mee, zowiezo haast nergens buitenlanders, niet met groep, geen hanekammen dat soort onzin.

Yasmin20 31-08-2004 22:14

Citaat:

Oma schreef op 31-08-2004 @ 22:30 :
- niet mogen blowen
- eenmaal naar buiten, niet meer naar binnen
- niet in een groep naar binnen
- als je er naar hun mening uitziet alsof je onrust gaat stoken of - als je er anders uitziet dan gemiddelt publiek.

^Die laatste maak ik in den haag erg veel mee, zowiezo haast nergens buitenlanders, niet met groep, geen hanekammen dat soort onzin.

Hmmmm in welke tenten in Den Haag bedoel je dan??

Bedoel dan dat je er niet uit mag als je eruit ziet als standaart publiek, bedoel je dat op de alto manier of anders...

Skyrise 31-08-2004 22:19

als jullie kinderen dit straks lezen, vinden ze het een lachtertje :)

tegen die tijd moet je een examen afleggen om uit te mogen gaan :S

battlestar 31-08-2004 22:51

Citaat:

Ik stuitte hier op en ovnd het ronduit belachelijk. In regel 1 kan ik me nog vinden maar i.c.m. regel 2. :s Regel 3 is ook zo raar. Lullig als je met z'n 5en bent. (n)

Huisreglement Hollywood Music Hall
1. Minimale leeftijd dames 17 jaar.
2. Minimale leeftijd heren 20 jaar.
3. Vanwege de sfeerbeleving worden personen boven de 28 jaar niet toegelaten.
7. Geen toegang aan groepen bestaande uit meer dan vier personen, danwel personen waarvan redelijkerwijs
kan worden verwacht dat zij binnen HMH een groep van meer dan vier personen zullen vormen.

Naja, kennen jullie ook zulke regels in bepaalde discotheken?

www.hmh.nl
sfeerbeleving? :|

en die 7de regel is al helemaal belachelijk, hoe wil je dat überhaupt gaan controleren?

battlestar 31-08-2004 22:53

Citaat:

dat komt heel veel voor hoor, vind het ook niet zo belachelijk, op plaatsen waar je niet hoeft te betalen zijn de wc's over het algemeen heel veel ranziger. dan betaal ik liever die 50 cent.

mja voor mannen maakt het niet zoveel uit natuurlijk.

henri de penri 31-08-2004 23:05

Citaat:

meestal loop ik gewoon door, en geef een chagrijnig gezicht :)

Blenderhead 31-08-2004 23:34

in de tivoli geef ik standaard niets. Ik verwijs naar de discussie van Mr. Pink in Reservoir Dogs...

NightOps 01-09-2004 01:46

Citaat:

MCH schreef op 31-08-2004 @ 21:44 :
Hier in Groningen niet. :nono:
Vandaar dat ik ook graag naar Groningen ga om te stappen en dat de kans wel bijzonder klein is dat je mij in Rotterdam (HMH) of Utrecht tegen komt. ;)

Jean-Paul 01-09-2004 09:56

Citaat:

birthmark schreef op 01-09-2004 @ 00:34 :
in de tivoli geef ik standaard niets. Ik verwijs naar de discussie van Mr. Pink in Reservoir Dogs...
:D (y)

Maar ja, betalend pissen is normaal geworden sinds er een boete op staat als je het buiten doet :|

Ps: proficiat :)

Reverend 01-09-2004 10:01

Ik kwam een keer ergens niet binnen omdat ik wiet op zak had.

Het was als ik me goed herinner nog geen halve gram :|

Skyrise 01-09-2004 10:29

ach... Heineken Music Hall... er zou toch een wonder moeten gebeuren voordat ik daar naar binnen ga.

echt een veehok voor de massa's. no thank you

Jean-Paul 01-09-2004 10:39

Citaat:

Skyrise schreef op 01-09-2004 @ 11:29 :
ach... Heineken Music Hall... er zou toch een wonder moeten gebeuren voordat ik daar naar binnen ga.

echt een veehok voor de massa's. no thank you

Het gaat hier over Hollywood music hall ofzo...

Niet over de HMH!!! :rolleyes:

Oma 01-09-2004 11:14

Citaat:

diamant_sensation schreef op 31-08-2004 @ 23:14 :
Hmmmm in welke tenten in Den Haag bedoel je dan??

Bedoel dan dat je er niet uit mag als je eruit ziet als standaart publiek, bedoel je dat op de alto manier of anders...

huh op de alto manier? :confused:
nee gewoon een tent, waar bepaald soort lui komen (of het nou 'alto's' of trance dudes zijn), doen ze moeilijk aan de deur tegen ander soort lui dan er standaard komen.
En vooral schrok ik uber van alle buitenlanders die nergens naar binnen komen. Gewoon tegen een nuchtere turk: jij bent te dronken! En wij die daarna kwamen en zichtbaar dronken waren mochten gewoon doorlopen. :|

Oma 01-09-2004 11:16

euh dat was in het paard van troje ofzoiets en die kroeg ernaast.
En in uhm nog zo'n grote tent met 4 zalen ofzo.

Skyrise 01-09-2004 11:39

Citaat:

Jean-Paul schreef op 01-09-2004 @ 11:39 :
Het gaat hier over Hollywood music hall ofzo...

Niet over de HMH!!! :rolleyes:

oh! gelukkig,... heineken music hall heeft zo nu en dan toch nog wel iets aardigs... holliehout mmuziek hal daarintegen (n)

Skyrise 01-09-2004 11:42

OMG!!! wat een megafoute sjonnies en anita tent die holliehout muziekhal!

*omfg* waarom ga je daar uberhaupt heen?!?!

*heeft ook ff gekeken op de site van de Heineken Music Hall en ziet dat ook daar de hele programmering totaal oninteressant blijkt te zijn..... het eerst op de HMH agenda dat ietwat goed eruitziet is Teqnology dat totaal irrelevant is naast feestjes zoals ILT, Awakenings, Solid en de duitse nachtjes*

:D wat mij betreft scherpen ze die regels nog wat aan ook :D

Jean-Paul 01-09-2004 12:34

Heeft toch niks met regels te maken?

Anyway als je het er toch over hebt;

House Qlassics, machtig feest.

Teqnology, gewoon goed.

Resseruqtion, schijnt leuk te zijn.

Etc.

HMH is thuishaven van q-dance, dus niet gek ;)

STP 02-09-2004 09:08

ik heb er een hekel aan als ik m'n pet af moet zetten om zogenaamde 'beveiligingsredenen'...

wat een bullshit

Skyrise 02-09-2004 09:44

Citaat:

STP schreef op 02-09-2004 @ 10:08 :
ik heb er een hekel aan als ik m'n pet af moet zetten om zogenaamde 'beveiligingsredenen'...

wat een bullshit

misschien heb je wel een "pet-bom" ... je weet nooit he?

binnekort moeten we ook allemaal op sokken uitgaan... voordat je et weet heb je een schoenenterrorist in je tent ;)

Falkh 02-09-2004 10:04

Ach ik ben zo vaak geweigerd omdat ik een metalshirt aan heb, en geen gepaste schoenen.

Wat mij trouwens op valt is dat deze belachelijke regels alleen in dat fakking westen gelden.

Skyrise 02-09-2004 10:15

Citaat:

Falkh schreef op 02-09-2004 @ 11:04 :
Ach ik ben zo vaak geweigerd omdat ik een metalshirt aan heb, en geen gepaste schoenen.

Wat mij trouwens op valt is dat deze belachelijke regels alleen in dat fakking westen gelden.

ach bullshit, kom een keer naar Arnhem, DE stad om uit te gaan voor alle kutmongolen uit de provincie Gelderland; gegarandeerd ongezellig! (Y)

maarja...

nogmaals:

dat krijg je als je naar die kutfeesten en kuttenten gaat.
10 euro betalen voor vechtpartijen, hoeren sloeries en dikke vette no-brains met muziek van de lokale DJ JAN?

OVER MY DEAD BODY

eXo 02-09-2004 11:45

Citaat:

STP schreef op 02-09-2004 @ 10:08 :

wat een bullshit

Je pet zet je niet af om beveiligingsredenen je pet zet je af uit beleefdheid. Niets is zo onfatsoenlijk en boers als mensen die zich met petten op in uitgaansgelegenheden bevinden :nono:

nare man 02-09-2004 13:23

Citaat:

eXo schreef op 02-09-2004 @ 12:45 :
Je pet zet je niet af om beveiligingsredenen je pet zet je af uit beleefdheid. Niets is zo onfatsoenlijk en boers als mensen die zich met petten op in uitgaansgelegenheden bevinden :nono:
Inderdaad. De regel is vergelijkbaar met het pettenverbod op scholen. Het is superonbeschoft om met een pet diep over je ogen getrokken tegen iemand te praten, hetzelfde geldt in de discotheek. Hoofddeksels laat je maar thuis, wil je dat niet dan rot je maar op.

onderkoffer 02-09-2004 14:55

Citaat:

battlestar schreef op 31-08-2004 @ 23:51 :
www.hmh.nl
sfeerbeleving? :|

en die 7de regel is al helemaal belachelijk, hoe wil je dat überhaupt gaan controleren?

niet meer dan 4 altos toelaten niet meer dan 4 negers toelaten enz :confused:

Jean-Paul 02-09-2004 17:21

Citaat:

Falkh schreef op 02-09-2004 @ 11:04 :

Hier in het zuiden ook hoor :rolleyes:

Blubje 02-09-2004 17:43

Er is in Breda zo'n nieuwe tent en dat is echt een klotediscotheek gewoon. Het Kerkplein heet het. Zijn zelfs al aanklachten tegen ingediend.

Ze hebben daar niet echt vaste regels, dus geen bordje dat buiten hangt met dit en dat mag niet of wel. De uitsmijters bepalen daar gewoon zelf wie ze wel en niet binnenlaten.
Jongen met oorbelletje, nee sorry, vanavond niet. Meisje dat geen merkbroek aanheeft, nee sorry, ook niet vanavond. Buitenlander, nee, nooit niet. Enz.

D'r is ook heel vaak vechten daar of ruzie tussen de uitsmijters en mensen die niet binnenkomen. Echt belachelijk gewoon. Als mensen er nou echt luguber uit zouden zien ofzo, maar dat is vaak niet eens het geval, meestal zijn het gewone mensen.

Ik was dan ook niet van plan om daar ooit heen te gaan. Ik kom denk ik niet eens binnen, want ik ben vast te klein ofzo :rolleyes:

Nu zag ik wel laatst bij de discotheek waar ik altijd uitga, dat een groepje van 3 turkse jongens werd geweigerd, terwijl ze er heel netjes uitzagen, echt niet als vechtersbaasjes ofzo. En dat vond ik toch ook wel heel erg vreemd.
Wat is dat toch dat buitenlanders, of allochtonen hoe je ze ook wilt noemen, nergens binnen schijnen te komen? :s

Spanker 03-09-2004 13:46

Wat is dat toch dat buitenlanders, of allochtonen hoe je ze ook wilt noemen, nergens binnen schijnen te komen?

ik kan me er wel wat voorstellen.. :evil:

Blubje 03-09-2004 13:59

Citaat:

Spanker schreef op 03-09-2004 @ 14:46 :
Wat is dat toch dat buitenlanders, of allochtonen hoe je ze ook wilt noemen, nergens binnen schijnen te komen?

ik kan me er wel wat voorstellen.. :evil:

Nou, ik niet. Zeker niet wanneer het gaat om een gewoon rustig, normaal uitziend groepje jongeren die gewoon een avondje gezellig willen uitgaan. Dat ze allochtoon zijn, staat daar toch helemaal los van?

En ok, ik kan me er wel wat van voorstellen natuurlijk, omdat sommige allochtonengroepjes voor veel problemen kunnen zorgen, maar gewone atochtone jongeren kunnen dat ook heel erg goed. Dus ik vind het gewoon niet eerlijk (n)

Jean-Paul 03-09-2004 14:30

Citaat:

Blubje schreef op 03-09-2004 @ 14:59 :
Nou, ik niet. Zeker niet wanneer het gaat om een gewoon rustig, normaal uitziend groepje jongeren die gewoon een avondje gezellig willen uitgaan. Dat ze allochtoon zijn, staat daar toch helemaal los van?

En ok, ik kan me er wel wat van voorstellen natuurlijk, omdat sommige allochtonengroepjes voor veel problemen kunnen zorgen, maar gewone atochtone jongeren kunnen dat ook heel erg goed. Dus ik vind het gewoon niet eerlijk (n)

Begrijp me niet verkeerd ( ik ben het helemaal met je eens ), maar zoals jij het beschrijft zou het moeten zijn, maar zo is het in de werkelijkheid niet. Cijfers/statistieken liegen niet.

Envy 03-09-2004 16:13

Citaat:

hoeft helemaal niet hoor, kan je gewoon langslopen, zeggen ze nooit wat van.

ook een regel daar: je mag geen huisdieren meenemen :D.
vraag me af of iemand het ooit geprobeerd heeft :p.

MikeyMo 11-09-2004 13:19

Ik kwam een keer niet naar binnen omdat ik mn haar te agressief had zitten. Ookal had ik maar iets van 10 centimeter. Geen hanekam oid.

Susu 17-09-2004 16:19

Dit was dan in Engeland een paar weken terug.
Een vriendin van mij, haar tante (van 40), broer, vriend en ik zouden naar een club gaan.

Weigeren ze mij eerst omdat ik geen goede schoenen aanhad. (Van die nepallstars). Nou ok, wij heel hard naar zoo super supermarkt rennen, paar andere schoenen kopen, een tas voor mijn eigen dingen.
Komen we terug. "Ja hoe oud zijn die meisjes" "18" "ja sorry je moet 25 zijn" "pardon?? ze komen uit Nederland en zijn hier een weekje.. " "nee doen we niet"

Beetje heel erg dom, eerst zeggen dat ik maar terug moet om andere schoenen te halen, en vervolgens pas zeggen dat je 25 moet zijn :S:S zeg dat dat meteen.

ESCO 18-09-2004 11:12

Citaat:

dat komt heel veel voor hoor, vind het ook niet zo belachelijk, op plaatsen waar je niet hoeft te betalen zijn de wc's over het algemeen heel veel ranziger. dan betaal ik liever die 50 cent.

mja voor mannen maakt het niet zoveel uit natuurlijk.
Wel als je als man om de 20 minuten moet pissen zoals ik :mad: :mad:

Welke regel me ook aan stoor geen sportschoenen aan maar nette schoenen, uitzondering voor studenten en vrouwen.

MetalliCat 18-09-2004 15:37

Citaat:

Susu schreef op 17-09-2004 @ 17:19 :
Dit was dan in Engeland een paar weken terug.
Een vriendin van mij, haar tante (van 40), broer, vriend en ik zouden naar een club gaan.

Weigeren ze mij eerst omdat ik geen goede schoenen aanhad. (Van die nepallstars). Nou ok, wij heel hard naar zoo super supermarkt rennen, paar andere schoenen kopen, een tas voor mijn eigen dingen.
Komen we terug. "Ja hoe oud zijn die meisjes" "18" "ja sorry je moet 25 zijn" "pardon?? ze komen uit Nederland en zijn hier een weekje.. " "nee doen we niet"

Beetje heel erg dom, eerst zeggen dat ik maar terug moet om andere schoenen te halen, en vervolgens pas zeggen dat je 25 moet zijn :S:S zeg dat dat meteen.

Jij ging om binnen te komen andere schoenen halen?:s

En betalen voor wc's hoeft NERGENS, is wettelijk zo geregeld.

freakjuh 18-09-2004 17:43

Citaat:

MetalliCat schreef op 18-09-2004 @ 16:37 :
Jij ging om binnen te komen andere schoenen halen?:s

En betalen voor wc's hoeft NERGENS, is wettelijk zo geregeld.

Is dat zo? Sommige wc's kom je echt niet op hoor, als je niet betaalt. Ik vind het ook achterlijk. (n)

MetalliCat 18-09-2004 18:21

was een item bij de Consumentenbond, die opriep niet te betalen voor wc's. waarna er een hele rel kwam (betalen voor schoonmaken enzo). dus het is wel zo fair om ff te dokken voor een bezoekje, maar voel je niet verplicht...

perseus 19-09-2004 13:04

Vannacht kwam ik een stomme tent hier in m'n dorp niet in, vermoedelijk vanwege m'n kleding en m'n kapsel in combinatie met de drukte daarbinnen. Wel jammer, want al mijn klasgenoten mochten gewoon doorlopen. Nou ja, gelukkig hadden ze al snel door dat ik was tegengehouden en zijn we ergens anders bier gaan drinken. :)

Gimme more beer 19-09-2004 16:27

Rare regel vind ik dat je na 2 uur entree moet betalen voor een kroeg... Zeker aangezien het in de betreffende kroeg na 2 uur nu akelig leeg is :(

En tjah, de venstertijden in Nijmegen zijn natuurlijk belachelijk. Ik wil na het werk rond een uur of 5 nog wel eens een pilsje pakken in een kroeg en dan mag je niet meer naar binnen van mevrouw ter Horst... Kutwijf!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.