![]() |
collegekaart
hey mensen,
ik heb even een vraagje. Ik heb me op tijd ingeschreven e.d., maar heb mijn collegekaart nog niet ontvangen. Wel meer mensen uit mijn omgeving / klas niet, dus dat is het probleem nog niet. Ik vroeg me af of dat te maken kan hebben met de keus van mn ouders om het collegegeld in termijnen te betalen, of staat dat er compleet los van? |
ik heb mijn collegekaart ook nog niet.
ze warennog in de maak ofzoiets hemmijn biebpas al wel voorde school. beetje vaag. met die paskun je inalle bieb van hogescholen en universiteiten in limburg |
Ik kreeg de mijne in het eerste jaar pas in de tweede of derde week, tegelijk met de rest van de eerste jaars... Hmm... Vraag gewoon eens na wanneer je dat ding hoort te krijgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
weet ik veel hoe dat ding heet. ik noem zoiets biebpas. kom ook net om de deur kijken, don't blame me |
Citaat:
|
Ik heb de mijne al een aantal weken.
Collegegeld is overigens nog niet afgeschreven. |
Bij ons op de universiteit moeten we de collegekaart altijd zelf afhalen bij de balie.
|
Ik heb hem nog niet... :\
maar ik kon niet alles meteen tegelijkertijd opsturen naar de uni, omdat ik moest wachten op stempels van school etc.. |
Uhm, ik begin op een nieuwe school dus moet dat soort dingen allemaal nog vragen. Zal je wel gewoon de eerste, tweede of derde week krijgen vermoed ik.
Op mijn vorige school kreeg ik hem in ieder geval de eerste week al. |
Toen ik ooit in een ver verleden begon op het hbo duurde het ook lang voordat ik hem kreeg. Bij anderen duurde het soms een half jaar. 'k zou gewoon ff afwachten of het anders ff vragen aan een mentor of zo'n infopersoon ofzo. Als iedereen hem al lang heeft en jij nog niet, dan moet je je pas echt zorgen gaan maken en er achter aan gaan. ;)
|
Ik moest op mijn school eerst een pasfoto inleveren en mijn gegevens invullen. Toen duurde het nog een maand voordat dat ding gemaakt was. Toen kreeg ik aan het einde van het jaar nog een kaart, die zelf in elkaar kan plakken (pasfoto erop plakken en de voorkant op de achterkant plakken :rolleyes: ). En nu heb ik vorige week nog eentje gehad, maar dan voor dit jaar.
Dus ik zou maar even afwachten tot school begint en ze dan vragen waar dat kreng blijft. |
Het eerste jaar duurde het lang, omdat ze toen je foto nog in moesten scannen voor op je pasje, dus kreeg bijna iedereen hem voor oktober; als je ouderejaars bent, en je herinschrijvingsformulier op tijd instuurt, heb je hem bij ons voor 1 september in de bus.
|
Bij ons kregen ook veel mensen m pas in oktober ofzo (vorig jaar), zolang je niks gaat doen waar je je kaart voor nodig hebt is t niet erg
|
Sommige universiteits/HBO's gebruiken hem wel ook als chippas, voor bij het kopieerapparaat of in de kantine. Dan kan ik me voorstellen dat je hem liever meteen hebt.
Maar de mijne heb je nergens voor nodig, je moet je kunnen identificeren tijdens toetsen, maar daar vragen ze toch niet naar. |
Citaat:
Het wel of niet krijgen van je collegekaart staat compleet los van de keus om in termijnen te betalen. Ik heb het collegegeld vorig jaar ook in termijnen betaald, en ik had mijn studentkaart al ruim voordat de colleges begonnen. Wel had ik alle inschrijfpapieren al op 10 juli naar de UU gestuurd. |
Ik denk dat dat een eerstejaarskwaal is, ik heb de nieuwe al binnen namelijk en gelukkig, de vorige had ik verpest :s.
|
Wij moeten die van vorig jaar gewoon gebruiken. Alleen moet ik er een nieuw 'bewijs van inschrijving' in stoppen. En dat heb ik inmiddels ontvangen :)
|
Ik heb mijn kaart al een paar weken en vandaag zag ik dat het colleggeld is afgeschreven.
|
Afgelopen zaterdag heb ik mijn collegekaart gekregen.
Ben ook een eerstejaars en komende maandag is m'n eerste dag daar op school. (windesheim) |
Citaat:
is toch in zwolle |
Citaat:
Ik kreeg bericht thuis over mijn collegekaart/studentenkaart en kon hem toen bij de studentenbalie ophalen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08. |