![]() |
[nieuwsgroepen] Unable to connect
Ik gebruik om de binaries af te zoeken het programma ftd en om het proberen binnen te halen grabit. Alleen als ik een een article probeer te downloaden krijg ik een fout melding.
ik heb dus een @home abonnement, maar ik krijg telkens de foutmelding dat hij niet kan connecten met news.tilbu1.nb.home.nl:119 ik zit wel achter een router, kan daar het probleem zitten? met vriendelijke Groet, Flamez |
Steen door de ruit, @home is waardeloos wat usenet betreft.
En aangezien je al op die server binnen probeert te komen weet ik het ook niet. http://www.troublesathome.nl/index.p...llingen#vraag3 Bij problementhuis zeggen ze dat dus ook. |
is er dan geen andere oplossing? bijvoorbeeld een andere [gratis] nieuwsgroep instellen of iets dergelijks?
mvg Flamez |
hier hetzelfde probleem...
ik zit ook achter een router, en nieuwsgroepen werken bij mij ook niet. maar voordat ik achter mijn router zat werkte het nog wel, dus waarschijnlijk ligt het gewoon daar aan. maar een oplossing ervoor heb ik niet... :( |
Citaat:
Volgens mij kan je beter gaan klagen bij de nothome helpdesk ofzo. |
Citaat:
|
Goede gratis nieuwsgroepen bestaan eigenlijk niet. Je bent aangewezen op de eigen nieuwsserver van je provider. Bij @home heb je dan dus een probleem omdat ze waardeloze nieuwsservers hebben. XS4ALL daarentegen heeft een goede binaries server (newszilla).
Sommige universiteiten hebben ook goede binary nieuwsservers, waarvoor je dan je studentnummer + wachtwoord nodig hebt om in te loggen. |
Citaat:
|
Citaat:
En alsjeblieft, wáárom heb je voor die verschrikkelijke provider gekozen? |
Citaat:
|
Gewoon "news" als server invullen.
Komen toch bij hetzelfde uit. Ook kan je testnews.home.nl toevoegen, maar die is hier de laatste tijd weer brak. @home is helaas weer minder bezig. Heb een lange tijd ( vanaf dat de testserver draaide tot tijdje geleden... ) alles compleet gehad met goede retentie en een lekkere snelheid ( +- 300Kb/s ). Maar ja zoals gezegd, de laatste tijd is het weer huilen met de pet op. |
Wat ik ervan hoor is die nieuwsserver van @Home gewoon driemaal kut met peren. Ik gebruik NewsZilla en daar zijn ook regelmatig (vooral snelheids-)problemen mee.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08. |