![]() |
bloed aan anus
beetje vaag onderwerp al vinnik ut zelf natuurlijk ook d0h .. maar voor de mensen die me ff snel wille helpe :
k moest heel de middag al naar de wc ... dus ik ga poepen zeg maar ... en druk extra hard want het wilde er niet uit haha (wat een onderwerp zeg) maar iig, k kreeg last van mn aars omdak zo hard perste ... mja drna kwam het dr uit zeg maar en veegde mn anus af ... alleen ... dr zat bloed aant papier en mn anus randje deed zeer ... moet ik hiermee naar de dokter of ff afwachten? iemand als 's eerder gehad? |
Denk dat je ontlasting een beetje érg dik was. Misschien toch even naar de dokter gaan, en ff alles laten nakijken. Kan best zijn dat er niks aan de hand is, en dat het gewoon ff erg dik is geworden. Mijn broer heeft 't zelfde gehad, alleen was t een 'ziekte'. Weet niet wat/precies wat het was. Ik zal het morgen even vragen en posten :)
|
als je vaker hard perst, kan je aambeien krijgen.
die bloeden ook als je ze uitwendig hebt, valt het allemaal wel mee wanneer je ze inwendig hebt, is het wat vervelender als dit dus nog een keer voorkomt, zou een retourtje huisarts niet verkeerd zijn |
Een keertje kan geen kwaad, dat geneest akelig snel weer. Eet genoeg vezels en drink veel om alles wat soepel te houden nu. En ga op tijd naar de wc natuurlijk, anders wordt het alsmaar harder en dus moeilijker.
|
Ik heb het ook wel eens gehad hoor, dat het gewoon een beetje stuk gaat daar door het persen. En dan bloed het een beetje. Dit zijn geen aambeien en je hoeft je ook geen zorgen te maken. Pas als het elke keer of echt vaak gebeurd dat het bloed en ook pijn doet tijdens en na het poepen moet je even naar de dokter.
|
oke bedankt voor de reacties ammel d8 al dat het niet zoveel voorstelde ...
|
hmm.. ik heb het eigenlijk best vaak.
Maar het leek mij zo'n kleinigheid dat ik geen zin heb om naar de dokter te gaan. |
Citaat:
|
Ik heb dat dus ook, echt zeer arelaxed. Het doet zooo'n pijn en ik zit echt een uur op het toilet. Ik heb nu laxeerpillen (zetpillen) maar dat is ook niet alles. :D Volgende week ga ik toch weer naar de dokter, dus als het dan niet over is wil ik iets anders. Het is sociaal ook niet echt relaxed ;)
|
Meen je serieus dat je hiermee naar de dokter wilt? hehe
|
Nee oke, ff serieus;
Het kan geen kwaad, zolang je maar blijft poepen. Ik had dit vroeger als klein kindje en was toen bang om te poepen, waardoor ik 3 weken niet had gepoept. Toen zat ik een beetje verstopt hehe. Daarvan moet je dus wel naar het ziekenhuis. Maar als je normaal doet geneest het weer na een poosje. |
tis al over btw ... gwn rustig aan doen qua 'alles' :p ;)
|
Meer drinken inderdaad, dat versoepelt de boel een beetje.
|
Juist, beetje vet eten wil ook wel helpen, en op tijd gaan schijten zodat de boel niet weer ophoopt. Geneest heel snel.
Gewoon beetje ingescheurd. Tip : voel je dat weer eens dat je een enorme bult in 1x gaat persen en je uit gaat scheuren, knijp en dan steeds half af zodat ie bij brokken er uit komt. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
zalig onderwerp haha
idd, intern brokken maken is een goeie oplossing :p |
Waarschijnlijk late reactie maar je kunt dit ook voorkomen door veel te drinken en dan vooral water! Helpt bij mij tenminste ;)
|
lepeltje olijfolie per dag wil ook nog weleens helpen. en als je wondje hebt, hou t goed schoon met een ontsteking aan je aars ben je verder van huis
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20. |