![]() |
nieuw mobo+proc
mijn processor is aan het overlijden, koeling liep niet goed--> temp naar 109 :eek: graden
Maar nu wil ik dus een nieuw mobo en proc amd kopen voor niet teveel geld. Hoeft ook niet supersnel te zijn, 24oo Mhz is richtlijn. Welk mobo en welke proc zouden jullie me aanraden...??? |
|
Amd 64 3200 +Msi k8 Platinum
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben niet zo'n superheld met pc's dus heb ik nog een paar vragen.
wat is nou precies het verschil tussen amd duron, amd athlon xp en amd athlon 64??? En wat houden die verschillende sockets in? @methuus: k8s8x is die juist klote of juist wel goed? |
Citaat:
er zit in al die verschilende cpu's een andere architectuur... (wegenplan) de 1 gebruikt zeg maar 10 banen en de ander 100 daarom zijn er verschillende sockets ontworpen. En vanwege concurentie natuurlijk... amd wil niet dat er intel cpu's op "hun"socket passen en visa versa. |
Citaat:
(iemand heeft me nu trouwens een Asrock K7S8XE aangeraden. Is dat wat? |
Welk geheugen heb je btw?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kost je dus nog meer, wat is je budget eigenlijk? |
Citaat:
|
ik denk niet dat je een amd 64 systeem kan kopen, zit je toch ongeveer op 300 euries...
-1 512MB PC3200 DDR (Kingston) Pchuis € 83,15 -1 AMD Athlon XP 2500+ (S-A, 1,83GHz, 512KB, 3... EuroSys € 74,90 -1 Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0, nForce2-ST € 89,- -Arctic Slim Silent Pro TC (Socket-A en -370) t/m XP3200+ € 5,90 Totaal 252,95 .. Prijzen zijn van pricewatch, dus je moet er nog wat verzendkosten bij rekenen, maar als je de 2500 XP lockt op (11 x 200 fsb) dan heb je een mooie 3200 XP die op 2.2 gig loopt :) P.s probeer je oude hardware wat je niet meer nodig hebt, mobo, geheugen, soudcard, lan, etc te verpatsen, heb je wat meer geld :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54. |