![]() |
Vuelta
Ja hoor a.s zaterdag gaat hij weer van start. De vuelta. Gaat iemand hem volgen?
Ole |
Tuurlijk, al is het alleen maar omdat Thorwald Veneberg meedoet. :cool:
|
Di Luca gaat winnen. :cool:
|
Alejandro Valverde werd vorig jaar 3e dus ik denk dat ie dit jaar wel wat beter zal zijn. Verder hoop ik ook weer Isidro Nozal goed te zien rijden.
www.lavuelta.com http://www.lavuelta.com/04/imagenes/mapa.jpg |
Ja ik zal het wel volgen. Niet zo actief als de Tour, maar toch.
De Raboploeg: 131 FREIRE GOMEZ Oscar 132 BOVEN Jan 133 DE WEERT Kevin 134 DEN BAKKER Maarten 135 HUNTER Robert 136 MUTSAARS Ronald 137 POSTHUMA Joost 138 WEENING Pieter 139 WIELINGA Remmert |
Ik ga het zeker volgen. Ben benieuwd wat Cunego en Valverde kunnen. (en Pieter Weening natuurlijk)
|
Citaat:
Vuelta a España (Spa) 4-26 september (cat. GT) Renners Maarten den Bakker Jan Boven Oscar Freire Gomez Robert Hunter Ronald Mutsaars Joost Posthuma Pieter Weening Thorwald Veneberg Kevin de Weert Ploegleider Adri van Houwelingen Joop Zoetemelk |
Weening! :cool: die wint wel een bergetappe :)
|
Kut he hier is al een topic over, maargoed.
Ik doe dus mee met wielerpools.com, maar ik heb ff advies nodig... ik heb 13 renners, 1 secret weapon en 1 kluns (kost je punten als deze bij eerste 10 in etappe eindigt). Iedere renner heeft zwarte lijst punten en je hele team mag maar 20 van die punten bevatten, dus je kunt niet zomaar de beste renners selecteren. Mijn team: Garzelli Cardenas Sastre Cioni Menchov Sevilla Nozal Piepoli Pecharroman Paolini Freire JE Gutierrez Vino secret weapon: Del Rio kluns: Valverde (door hem als kluns te nemen mag mijn team 24 punten zijn) Tips, op/aanmerkingen? (ik heb niet zoveel verstand van Vuelta, meer van de tour). |
Citaat:
|
Sporza is volgens mij vanaf vrijdag afgelopen dus zend ketnet/canvas weer wielrennen uit :)
|
Citaat:
|
Is Ulrich er ook bij? Hij was van plan de vuelta te rijden om toch nog iets van zijn verloren seizoen te maken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik het goed begrijp mag Valverde niet bij de eerste tien in de etappe eindigen. Naar mijn mening is dit juist de renner die normaalgesproken juist wel in de top 10 van een etappe zal eindigen. Remember: vorig jaar derde in het eindklassement en winaar van het regelmatigheidsklassement. |
moet WINNAAR zijn natuurlijk :bloos:
haastige spoed is zelden goed, gelukkig zit ik niet op 'letteren' |
Je kan tegenwoordig ook je post editten.
|
Tuurlijk, wij hebben nu Eurosport :cool:
of zenden ze het ook uit -helemaal- op 2? |
Citaat:
Vorig jaar zonden ze alleen uit in de weekenden en in de bergetappes. |
Ja dit jaar ook denk ik, maar dan zenden ze het wél uit! :p
|
Mijn favorieten voor de Vuelta:
- Manchebo - Valverde - A. Gonzelez - Astarloa - Cunego - Di Luca - Caucchioli - Moreni - Heras - Nozal - Vinokourov - Landis - Garzelli - Sevilla - Hamilton (als-ie tenminste herstelt is van de Tour) - Beloki (onbekend hoe sterk hij is :confused: ) - Casero - Sastre - Jaksche (let op hem!) - Cardenas Casagrande mag al niet mee doen. :| Reden: te hoge hematocrietwaarde. |
Sevilla lijkt de kopman van Phonak te zijn en niet Hamilton, lijkt me ook wel enigszins logisch. Hier iig de volledige deelnemerslijst:
AG2r M Astarloza I Chaurreau S Berges A Flickinger S Goubert N Inaudi C Oriol E Putsep J Laidoun Alessio P Caucchioli A Furlan (1) M Hvastija R Ivanov C Moller (1) V Miholjevic C Moreni (1) E Rastelli S Sunderland Cafes Baque P Arreitunandia H Buenahora F Cardenas (2) F Garcia H Gutierrez D Plaza A Perez I Parra R Serrano Cofidis D Atienza I Cuesta B Fernandez L Perez (2) S OGrady (3) A Coyot G Trentin C Vasseur M White CSC C Sastre (2) M Calvente V Gousev J Jaksche (1) P Luttenberger F Schleck B Vandborg T Bruun F Hoj Euskaltel J Albizu H Zubeldia (2) M Artexte R Laiseka S Sanchez (1) I Isasi A de Munain A Silloniz J Silloniz Fassa Bortolo J Sanchez A Petacchi (5) D Cioni (2) A Gonzalez (1) G Trenti V Gustov A Ongarato F Sacchi M Velo Illes Balears F Mancebo (2) J Arrieta J Acosta D Menchov (1) U Osa (2) M Pradera A Colom Mas J Horrach (1) P Lastras (1) Kelme A Valverde (4) D Blanco F Cabello C Quesada E Jimenez J Julia D Latasa J Pascual R Plaza Lampre --- I Astarloa (1) J Garate (1) S Bertoletti D Righi A Cortinovis M Piccoli M Quinziato M Scotto Liberty R Heras (3) G Caruso I de Galdeano (1) I Nozal (2) M Serrano D Baranowski R Andrle K Gil (1) J Hruska Paternina J Del Rio M Elgezabal L Euba --- J Gomez D Herrero J Ferrio J Ormaetxea C Torrent (1) Phonak O Sevilla (2) S Gonzalez (1) B Grabsch J E Gutierrez (1) N Jalabert G Bayarri S Perez T Hamilton (3) T Valjavec (1) QSD J Pecharroman (1) L Bodrogi J Garrido P Horrillo K Hulsmans L Paolini (1) P Sinkewitz B Tankink J van Goolen Rabobank O Freire (3) J Boven K De Weert M den Bakker R Hunter R Mutsaars J Postuma P Weening T Veneberg Relax J Jufre J Martinez J Elias X Florencio N Burgos L Pasamontes J Rebollo B Roesems J Vansummeren Saeco D Cunego (2) G Bonomi P Fornaciari J Fuentes D Di Luca M Sabaliauskas E Mazzoleni (1) A Spezialetti S Szmyd Saunier J Beloki (3) D Canada R Casero J Dominguez F Jeker (2) M Perdiguero (2) L Piepoli (2) J Rodriguez (1) C Zaballa T-Mobile C Evans A Vinokourov (3) T Hiekmann A Klier T Konecny S Botero S Schreck E Zabel (4) S Wesemann US Postal M Beltran (2) F Landis (1) M Barry B Joachim V Pena A Cruz M van Heeswijk (1) G Mikhailov D Zabriskie Vini Caldirola S Garzelli (2) D Andriotto P Calcagni (1) M Gerosa M Milesi R Sqambelluri --- P Tonkov (2) S Zampieri Die getallen erachter zijn van de site waarvan ik ze heb (zwarte lijstpunten). @ jw1985: Dat verklaart ook waarom ik Valverde als kluns heb gedaan, daardoor mag ik 4 punten extra bij m'n andere 13 spelers hebben. Ik heb het even overwogen en heb nu Hamilton als kluns en Rodriguez in m'n equipe ipv Piepoli. Valverde en Petacchi hebben teveel zwartelijstpunten om in m'n equipe op te nemen. |
Ik ben benieuwd! Vorig jaar waren het inderdaad Nozal en Valverde die opvielen. Ik hoop dat ze dit jaar ook weer wat kunnen laten zien. :)
Rabobank met een leuke selectie, ben ik ook benieuwd naar! Een gok op de winnaar durf ik niet te wagen. Er zijn een aantal renners die het in zich zouden kunnen hebben.. :bloos: |
US Postal wint de tijdrit. Wel jammer dat de rabobank 1 na laatste is geworden.
|
Toch al een flinke hap wat US Postal pakt. Vinokourov op 30 seconden, Valverde op 1 minuut, Heras en Nozal op anderhalve minuut, Garzelli op 2 minuten. Probeer dat maar eens goed te maken op een in vorm zijnde Landis in de bergen.
Al kan Valverde misschien in de eerste week ook nog wat terugpakken in massaspurts Het moet trouwens een vrij zware Vuelta zijn met eigenlijk maar 6 vlakke etappes en de rest bergachtig. Grote cols zijn onder anderen de Sierra Nevada en een nieuwe berg die nog zwaarder moet zijn dan de Angiru (of hoe heet dat ding :|:D )... |
Valverde heeft de etappe vandaag gewonnen. Wel jammer dat thorwald veneberg net niet voorop bleef .
|
Freire was echt weer klote in die sprint :s
|
Citaat:
Maar bij nader inzien denk ik dat ie toch sowieso niet sterk genoeg was om Valverde te kloppen. :o |
Valverde laat zich dus weer zien! Fantastische renner eigelijk, is het realistisch dat hij mee zou kunnen doen voor de eindoverwinning? :)
Jammer trouwens dat Max maar 1 dag in het oranje bleef! :o |
Ik tip Menchov wel voor een top3 klassering. Was in de tour ook al goed op dreef totdat ie ziek werd. Alleen de tijdritten wordt lastig voor 'm.
|
Citaat:
|
Ik wil een Nederlander op het podium, geen Rabo-renner..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Leuk voor een buitenlandse Rabo-renner mocht hij het podium halen maar ik zie toch liever een Nederlander. Voetbal is in mijn ogen veel meer een teamsport dan wielrennen. |
Een Nederlander op 't podium zal nog wel een aantal jaartjes duren maar ik Menchov is een leuke renner voor de tour ja, alleen zelfde probleem als dit jaar wie van Rabo moet em gaan helpen in de bergen :confused: Rasmussen rijdt voor eigen kansen en een Weening zie ik nog niet de tour rijden volgend jaar..dus mjah laten we hopen dat ze nog een Rubiera/Sella gaan halen ofzo..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Petacchi heeft alweer 2 ritten gewonnen.
Hij is Zabel en Freire steeds te snel af. Joachim van US Postal nu in de oranje trui. |
Citaat:
|
Toch zag je dat Petacchi niet zo tevreden was gisteren. Een of twee jaar geleden was het verschil tussen hem en de rest vele malen groter.
|
Menchov vandaag was super, laten we hopen dat die dat volgend jaar ook is :o verder een goede Aitor Gonzalez, een Beloki die aardig eindigt..tzit allemaal dichtbij elkaar wordt een leuke vuelta :)
|
Menchov heeft zich voortreffelijk getoond zeg (y) Hij haalt de top5 zoniet top3 wel.
Jammer voor Vinokourov... 3 knechten en 17 minuten verloren door een voedselvergiftiging. Wel mooi om dan zo'n jonge kerel als Evans de zaak te zien opknappen (y) |
heel jammer ja van Vinokourv :( maar Evans heeft zulke dingen vaker laten zien he ;)
|
Mooie sprint van Freire!! =)
ben ik ook weer blij Gaat Menchov trouwens naar Rabobank? kan iemand mij een beschrijving geven van hoe goed die renner is? |
Citaat:
|
Citaat:
Hij kan een lastige etappe winnen in de vuelta :p |
Menchov: jongerenklassement Tour van 2003 (toch?) en goed bezig geweest in eerste bergetappe tour (maar had wel 2 minuten verloren door val kaseien en viel na eerste bergetappe uit door buikkramp ofzo, anders had ie nog wel top10 gereden denk ik).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18. |