![]() |
WK voetbal 1994
ik zoek de uitslagen en de selecties van het WK voetbal in 1994 in de VS. Kan iemand mij helpen? ik heb al via google gezocht, maar ik kan de juiste site niet vinden (zal wel aan mij liggen).
|
|
Bij Nederland stond Ed de Goey op doel en Stan Valckx in de verdediging :)
|
|
ik heb al iets gevonden
bedankt allemaal *kan gesloten worden* |
Citaat:
|
Oh joh, die uitslagen kan ik opdreunen, zal ik het ff doen:
Poule A: Verenigde Staten - Zwitserland 1-1 Roemenië - Colombia 3-1 Colombia - Verenigde Staten 1-2 Zwitserland - Roemenië 4-1 Colombia - Zwitserland 2-0 Roemenië - Verenigde Staten 1-0 Poule B: Brazilië - Rusland 2-0 Zweden - Kameroen 2-2 Kameroen - Brazilië 0-3 Rusland - Zweden 1-3 Brazilië - Zweden 1-1 Rusland - Kameroen 6-1 Poule C: Duitsland - Bolivia 1-0 Zuid-Korea - Spanje 2-2 Bolivia - Zuid-Korea 0-0 Spanje - Duitsland 1-1 Bolivia - Spanje 1-3 Duitsland - Zuid-Korea 3-2 Poule D: Argentinië - Griekenland 4-0 Bulgarije - Nigeria 0-3 Nigeria - Argentinië 1-2 Griekenland - Bulgarije 0-4 Nigeria - Griekenland 2-0 Argentinië - Bulgarije 0-2 Poule E: Ierland - Italië 1-0 Noorwegen - Mexico 1-0 Italië - Noorwegen 1-0 Mexico - Ierland 2-1 Ierland - Noorwegen 0-0 Italië - Mexico 1-1 Poule F: Nederland - Saudi Arabië 2-1 Marokko - Belgie 0-1 Belgie - Nederland 1-0 Saudi Arabië - Marokko 2-1 België - Saudi Arabië 0-1 Nederland - Marokko 2-1 Achtste finales: Duitsland - Belgie 3-2 Bulgarije - Mexico 1-1, Bulgarije wint na penalty's Verenigde Staten - Brazilie 0-1 Nederland - Ierland 2-0 Italië - Nigeria 2-1 Spanje - Zwitserland 3-0 Roemenië - Argentinië 3-2 Saudi Arabië - Zweden 1-3 Kwartfinales: Duitsland - Bulgarije 1-2 Nederland - Brazilië 2-3 Italië - Spanje 2-1 Roemenië - Zweden 2-2, Zweden wint na penalty's Halve finales: Italië - Bulgarije 2-1 Zweden - Brazilië 0-1 3e/4e plaats: Zweden - Bulgarije 4-0 Finale: Italië - Brazilië 0-0, Brazilië wint na penalty's Alstublieft. :p Volgens mij weet ik ook nog alle doelpuntenmakers uit mijn hoofd, als je die ook nog wil weten, zet ik die ook nog later erbij :p maja, dat krijg als je van dat kampioenschap een videoband hebt en die al tig keer hebt gezien. Laatste jaren helemaal niet meer gekeken eigenlijk :| maar toch weet ik dit soort dingen simpel te onthouden. :D Maja, je hebt al iets gevonden, dan is mijn post dus nutteloos? :bloos: |
zeg me alsjeblieft dat je dat niet echt uit je hoofd weet... :|
|
Citaat:
|
Ha die videoband heb ik ook, maar ik weet niet alle uitslagen :o :cool:
En ook van 1990 met Salvatore 'Toto' Schillaci :cool: |
Citaat:
|
dude, who give's a f*ck? :) :confused: :evil:
|
Citaat:
|
get a hobby man :D
|
Citaat:
Citaat:
Is dit een korfbal topic? :nono: |
bijdehandje :o
|
Citaat:
|
:p:p
|
Misschien dat ik de uitslagen van het wk 1998 nog zou weten, maar toch niet wie in poule B zat of wie er in de 2de wedstrijd van poule F een gele kaart in de eerste helft kreeg :D
|
Citaat:
|
escobar, taument, van gobbel. John de Wolf die niet meeging :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Roemenie - Argentinie vind ik nog steeds de mooiste wedstrijd ooit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
48. Mattheüs (penalty) 0-1 65. Stoichkov 1-1 76. Letchkov 2-1 En van Rudi Völler werd nog een doelpunt afgekeurd. |
vrije trap van Branco!!!!!!! dat staat me als enige nog bij. Ed de Goeij inderdaad op goal, en Jan Wouters die de rechter kant van de paal moest dekken waar die bal pal langs ging :eek: of was het nou Winter? nouja iig da weet k dr nog van :D
|
Dick Advocaat wiens haar steeds van zijn kop waaiden, dat WK toch!!
|
Mooiste en eerste WK die ik gevolgd heb en laat voor me bed uit ging (y). Met een van de beste spelers, Roberto Baggio :eek: (y)
|
Ilie Dumitrescu...was voor mij de man van het toernooi, een doelpunt van hem gezien tegen Argentinie, schitterende aanval en met een fantastische voetbeweging afgemaakt.
Natuurlijk ook niet te vergeten de goal van Shaeed Al Owairan tegen belgie... a la Maradona. |
Citaat:
|
Citaat:
In de poulewedstrijden verloor Nederland echter met 1-0 van België door een doelpunt van Philip Albert uit een corner. Hij schoot in, Wouters stond bij de paal, maar op het moment dat hij de mogelijkheid had die bal weg te schieten, deed hij het niet. De verloren wedstrijd tegen België vond ik trouwens wel de best gespeelde wedstrijd van Nederland dat toernooi, voor de rest viel het tegen. Maar tegen België ontbrak het bij Nederland maar aan 1 ding: kansen benutten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13. |