![]() |
Verbonden
Verbonden
Verbonden door een web, een brij van seksuele spanning Jouw lichaam tegen dat van mij We ademen dezelfde lucht Onze lichamen verstrengeld in elkaar, zonder enige tucht Alles samen, alles één Onze lippen, onze handen Geen woorden, geen probleem Niemand ziet het, niemand snapt het Dat dit het toppunt van de liefde is Samen één, verstrengeld in een bed Een zwak schijnsel door het gordijn maakt dat ik weer terug op aarde ben het persoon daar is warmte noch pijn, haat noch liefde Ooit zullen wij weer zo samen zijn Hoe vind je het? |
in elkaar, zonder enige tucht
'tucht' vind ik wat te gedwongen rijmen. het persoon daar is warmte noch pijn, haat noch liefde Ooit zullen wij weer zo samen zijn en dit vind ik toch wat te zoetsappig/idealistisch. Verder vind ik eigenlijk hetzelfde als bij je andere gedicht; het is voor mij wat te snel. |
Voor mij komt het zo over: eerst beschrijf je hoe mooi het allemaal is; seksuele spanning, verbonden met elkaar.
En in de laatste strofe blijkt dat dat allemaal zo geweest is, alsof je gedroomd hebt en ontwaakt bent uit die droom. Nu is het allemaal anders en je verlangt naar hoe het toen was... (nogmaals, dat is mijn interpretatie hierbij) Je idee vind ik heel goed, maar het komt er niet helemaal uit. Misschien bedoel je het ook wel heel anders, maar dit stel ik me erbij voor en ik vind het jammer dat het niet duidelijker is. Nu raakt het me niet echt. |
Citaat:
En Re3m, ik denk dat dat ook wel zo ongeveer de bedoeling achter het gedicht zat.. nogmaal; ik ben benieuwd naar jouw versie :) (maar kan me ook voorstellen dat je daar geen zin in hebt, hoor) |
Haha okay.. Ik wil best eens proberen om een gedicht te schrijven met hetzelfde idee, omdat het me wel aanspreekt.
Vind je 't niet erg dan als ik je idee steel? :bloos: Maar dan wordt het wel morgen, denk ik zo. |
absoluut niet erg!
|
Citaat:
|
ik bedacht me net, dat ik "in elkaar" in de 2e strofe misschien beter kon veranderen in "Passie"
is dat beter of juist slechter? |
Okay, ik ga 'm even posten. Maar alleen omdat ik dat gezegd heb..
Want ik vond 't best moeilijk :bloos: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15. |