![]() |
dos games
wie kan mij vertellen hoe ik dos games kan laten draaien op windows 98
ik vind geen patch (zie eerdere topic) ben er al twee dagen mee bezig wie kan het me uitleggen xx :( |
Nou meestal hoef je geen patch te hebben om DOS spellen op Windows 98 te laten draaien.
Je kan wel kijken of je hier iets vind http://www.google.nl/search?sourceid...-8&q=dos+patch En verander die topicnaam, " help " is te algemeen. |
beter die topic naam?
ik heb een dosbox gedownload maar het spel draait nog niet het is een dos/win 95 game ikzelf heb win 98 is er niet een manier om dit te laten draaien via dos win 95 ?? xx |
Citaat:
reboot je PC eens naar DOS-mode. |
Citaat:
en hoe reboot ik naar dos?? |
hij geeft ook steeds aan cd must be in drive
maar die zit er in |
Citaat:
je moet geen windows 95 installen.... :rolleyes: |
ja en hoe start ik dan op in dos mode
ik heb er niet zoveel verstand van snap je ?? :o :o xx :D |
Citaat:
restart exit windows zoiets.... :D |
:bloos: alsik hem opstart in de dos modus staat er c://windows moet ik daardan D:// vanmaken om de cd te starten of zoiets???
:o :( |
Ram'ns vlak na't opstarten op F8
|
en dan
jezus ik ben echt pc onwetend :o |
Citaat:
Start die MS Dos mode op en typ dan cd d:\ <geef enter> dan zie je staan d:\ typ dan dir <geef enter> dan krijg je alle bestanden te zien en dan zoek je het spel op.... en typ dan start naamspel.exe zo moet het volgens mij. |
ik ga proberen
resultaat zometeen :D |
Citaat:
D: is genoeg hoor. En als je er nu nog niet uitkomt kun je altijd je computer opstarten met een opstartdiskette (met cd-rom ondersteuning). Om welk spelletje gaat het eigenlijk? |
nope
er staat c:\windows en dat krijg ik niet weg heb er cd d:\ achter getypt d:\ en alleen d enniets doet het ik vind het niet meer leuk (n) :s |
het gaat om constructor
nuu heb ik al eenp patch erafgehaald maar er staat steeds cd moet in cd rom die zit erin :( |
Citaat:
:bloos: Ja idd, stomme ik.... anders download je het spel gewoon even... :D |
Hoeveel harde schijven heb je in de computer, en hoeveel cd-rom spelers?
|
|
je kunt het nergens downloaden
heb het overal gezocht als jij het weet ben je een engel ik heb een harde schijf eigelijk twee maar de tweede doet het niet bij win 98 ik heb een cd rom en een schrijver ?????? |
als ik achet c:\windows constructor typt doet ie het dan
zoals ik al zei heb ik erniet zoveel verstand van dus ik ben bang dat ik iets verkeerds doe!! :o |
Citaat:
|
ja maar ik krijg dat c:\ windows niet weg hoe moet ie dan van de cd lezen als hij op c staat
ik heb hem trouwens OOK volledig geinstalleerd |
Citaat:
de installer staat op CD, je hebt het geinstalleerd op je C-schijf.. in welke map enzo ? |
C-program files-acclaim-constructor
|
Citaat:
probeer dat dan eens in te voeren en zitten er geen options ofzo dat je dat kan aanpassen |
er staat bestandsnaam op opdracht onjuist
nu heb ik net gekeken in de map windows daar staat bij mij niks in en als er staat C:\windows gaat ie wat ik intyp natuurlijk in die map zoeken toch? als ik de hele map constructor nu in windows zet doe ik dan iets wat niet kan kan dit ervoor zorgen dat mijn pc niet meer loopt ofzow :( niet zorgen dat hij niets meer doet he geen internet geen leven haha!! |
Citaat:
|
je hebt em geinstalleerd toch? heb je een snelkoppeling op je bureaublad staan?
doe rechtermuisknop >> eigenschappen>> programma in compatibiliteits modus uit voeren en dan win95 aanklikken... als t dan nog niet werkt moet je iid met dos proberen... zodra je in DOS bent staat er waarschijnlijk c:\windows typ cd.. dan krijg je c: als t goed is... typ daarna cd programfiles\ bla bla waar die ook maar staat.... en dan cd XXXXXXX.exe als t goed is moet ie t doen.. als je t niet snapt addd me @ msn dan help ik je wel effe verder :) XXXXX is de naam van dat programmatje...als je wil weten watje precies moet typen mpoet je dir/p doen dan zie je allemaal dingetjes en 1 daarvan is t... :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26. |