![]() |
heel vaak verkouden
Ik heb denk ik bijna elke maand wel een verkoudheid, zelfs in de zomer (en nu). :eek: Waardoor zou dat kunnen komen en kan ik er iets aan doen?
Ik probeer al wat meer fruit te eten omdat dat zou helpen voor je weerstand... |
Het kan idd zijn dat je een slechte weerstand hebt. Hiervoor kan je vitaminepilltjes slikken (ik doe dat ook in de zomer) en eventueel extra vitamine C maar gewoon fruit eten is misschien wel beter. Probeer verder goed en voldoende te eten en te slapen, dat zorgt ook voor een betere weerstand.
|
Idd vitamine en mineralen supplementen willen nog wel eens helpen. Misschien heb je een soort allergie die lijkt op verkoudheid? Ik zou iig een keertje langs je huisarts gaan en anders wil een ''Hot-Coldrexje'' nog weleens helpen ;)
|
Mijn zwager had dat ook, dat kwam omdat zijn neusgaten (de holte helemaal bovenin) te klein was. Dat hebben ze vorige week operatief uitgeschraapt :)
|
bekend verhaal.
ik heb net zoals jou ook bijna elke maand wel een verkoudheidje te pakken. heb het aan de huisarts gevraagd, bij mij was het weinig weerstand..dat kwam doordat ik veel aan het stressen was en erg onder druk stond. denk eens bij jezelf na waardoor het zou komen? heb je last van stress? sta je steeds onder een grote druk ? bijv over vrienden, school, sport. succes |
tja ik had/heb dat ook
ben eigenlijk nooit echt niet verkouden ik heb verschillende sprays geprobeerd en ik ben 2 keer aan mijn neus geopereerd (ja ook dat 'schrapen'! :) ) maar het elpt niet ect wel heb ik ook wat pilletjes die je alleen als je er veel last van hebt in kan nemen dat zijn gewoon van die pilletjes tegen overgevoeligheid van de slijmvliezen, lijkt op iets tegen allergie en dat helpt nog wel es |
ja ik heb het ook, zeker 1 dag in de week ben ik echt helemaal ziek van de verkoudheid.
nu heb ik pilletjes tegen overgevoelige slijmvliezen maar het helpt geen moer, maar mijn dokter wil me niet doorverwijzen... :mad: |
Ik dacht dat mensen die roken ook vaak verkouden zijn, misschien is dat het?
|
probeer allereerst eens vitamine A/B/C/E-...uhm doe maar gewoon multi-preparaten te slikken
|
Citaat:
Genoeg slapen doe ik ook niet altijd, misschien komt het daar door. Maarja, da's ook zo moeilijk, vroeg gaan slapen :s Citaat:
En roken, nee, daar komt het ook niet door. Ok, ik rook soms wel maar daarvoor had ik ook al constant verkoudheden... |
Citaat:
Twee toch vrij simpele dingen, wat meer slapen, en een pilletje nemen elke morgen; wat open je dan dit topic als je daartoe al niet bereid bent |
Ik snap dat je iets tegen pillen hebt, want veel pillen bevatten een stof die normaal gesproken niet/nauwelijks in je lichaam voorkomt, bovendien kunnen ze ook allerlei negatieve effecten hebben. Maar voor vitaminepillen geldt dat niet :). De vitamines erin zitten ook in je eten, en daar ben je toch ook niet bang voor?
|
wss moeten je sinussen es uitgehaald worden.ik had dat ook vroeger,weggehaald(das 1/2 dag ziekenhuis),genezen.
nu ,paar jaar later begint het weer,dus denk ik ga k es trug |
Citaat:
Ik heb er zelf last van doordat ik veel stage loop op basisscholen en kinderen dragen best wel wat snotterbaccillen met zich mee :p Goed fruit en groente eten en verder gezond leven helpt natuurlijk altijd voorkomen :) |
Citaat:
iets als je amandelen??? k weet nie hoor.. :confused: |
Is het misschien stofallergie of hooikoorts?
|
Citaat:
|
Ik heb ook zo zelfde probleem.
Ik ben ook erg vaak verkouden, teminsten was erg vaak verkouden. Want ik weet nu waarom ik telkens zo verkouden ben en gebruik daarom een speciale neus spray om me verkoudeheid tegen te gaan. Wat de spray prescies doet weet ik niet, maar werkt super goed. De verkoudheid kom bij mij omdat me lichaam een bepaalde stof te veel aanmaakt. Waardoor me neus erg heft reageerd op stofjes. Ik ben zelf een paar keer bij de dokter geweest en telksen naar huis gesuurd dat niks was.....maar de aanhouder wint!! want uit eindelijk heeft de dokter me door gestuurd naar het ziekenhuis en nu krijg ik dus medicijnen/ spray voor me verkoudheid. Dus als ik jou was zou ik ook een bezoekje brengen aan de dokter! |
heb ik ook gehad, altijd, en eens in de 2/3 maanden werd ik er ook egt ziek van, alles zat helemaal vol in me hoofd, koppijn kreeg k ervan...
heb toen een x alles grondig laten onderzoeken.... bloed, fotos, kno arts....en er kwam nix uit... sindsdien is t wel over kun je nagaan hoeveel ziektes onbewust tussen je oren zitten(zeg ckr niet dat jij je aansteld of dit bij jou het geval is) maar laat je gewoon eens helemaal grondig onderzoeken misschien komt er wat uit misschien niet....bij mij niets maar ben er vanaf(ja heel soms nog, maar dat heeft ieder mens!) |
Ik ga toch maar geen vitaminepillen ofzo pakken :) maar gewoon proberen wat gezonder te eten en meer slapen. Ik hoop dat het helpt. Mijn verkoudheid van vorige week is iig al over. (y)
Ik kom niet echt veel in contact met kinderen dus daar kan het ook niet aan liggen. Mss is het allergie maar hooikoorts denk ik niet want ik heb het heel het jaar door. Ik zal het eens aan de dokter vragen als ik daar toevallig naartoe moet, maar om daar nu speciaal voor te gaan, neuh ;) Bedankt voor alle tips iedereen! |
Gewoon elke dag minimaal 2 stuks fruit (of 1 kiwi), dat is heel makkelijk. Goed eten en genoeg slapen.
Ik was vroeger (op 3/4 jarige leeftijd) ook altijd verkouden. Op een gegeven moment zijn m'n neusamandelen geknipt (narcose, knippen, klaar, je voelt er niks van), maar ik weet niet of het daarna over was. Ik heb er nu niet vaak meer last van, iig niet meer of minder dan de gemiddelde mens, dus het zal wel iets geholpen hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07. |