![]() |
Romeo
Niet mijn meesterwerk (in tegendeel), maar toch... heb ik ook weer wat gepost ;)
En als je denkt, die heeft wat neergekladderd, 5 minuten deed ik erover ja... :o Een laatste druppel vergif loopt langs je lippen traag naar beneden Het vindt zijn weg - ik kus je zacht - naar mijn mond Wat werkt het snel, ik voel bijna geen greintje pijn Behalve dan dat ik je mis maar ik zal zo weer bij je zijn Mijn adem stokt ik voel me licht ik ben eindelijk gelukkig ik zie jouw gezicht |
Kan wel zien dat je er 5 minuten over hebt gedaan. :o
Behalve dan dat ik je mis maar ik zal zo weer bij je zijn Deze strofe vind ik het mooiste. Heel simpel maar toch veelzeggend. En misschien cliché, maar het klinkt gewoon mooi. :) |
5 minuten zouden geen excuus voor een minder gedicht moeten zijn. Ik schrijf mijn dichtsels tegenwoordig in minder dan 5 minuten (ligt natuurlijk aan de lengte, maar je begrijpt wat ik bedoel) en ik vind ze zelfs alleen maar beter worden.
Doordat je zo snel schrijft, zou het eigenlijk vloeiender op papier moeten komen, maar je struikelt af en toe een beetje. Een laatste druppel vergif loopt langs je lippen traag naar beneden Het vindt zijn weg - ik kus je zacht - naar mijn mond Dit vind ik op zich wel leuk. eerst jouw lippen, dan de mijne, een beetje spelen tussen de lippen met 1 druppel. Alleen... met het vindt zijn weg lijkt het alsof je verwijst naar de druppel dan zou het hij moeten zijn... terwijl ik denk dat je het vergif bedoelt? Het viel me gewoon op. Wat werkt het snel, ik voel bijna geen greintje pijn Een greintje klinkt hier heel vreemd... verder vind ik dit stukje ook niet zo geslaagd. Behalve dan dat ik je mis maar ik zal zo weer bij je zijn Leuk en lief, maar doet me niets. Mijn adem stokt ik voel me licht ik ben eindelijk gelukkig ik zie jouw gezicht idem. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33. |