Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Vliegen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=945215)

FulltimePsycho 02-09-2004 22:04

Vliegen

vliegen
duiken
dalen

hoog
hoger
hoogst

----------------------------------------------
-en voor er iemand gaat vragen naar het thema van het gedicht -want dat heb ik wel vaker gehad, denk er eens over na en post wat je denkt-

groeten,

Voltijdsgek

xineof 02-09-2004 22:38

Apart, en moeilijk te achterhalen wat je er mee bedoeld. Hm, wat ik letterlijk lees: het vliegen, dan het duiken en dus dalen, en dan steeds hoger. Óf je bedoeld dat er eerst wordt gedoken en dan weer steeds hoger wordt gevlogen, óf je moet het andersom lezen en dan duik je dus als het ware steeds verder naar boven.

In de eerste versie zie ik dus het 'erbovenop komen', al vind ik dat eigenlijk wat te simpel, en in de tweede versie zie ik dat niet alles is wat het lijkt. Maar een precies idee ervan heb ik nog niet helemaal.

Hoffhuurvreter 04-09-2004 13:01

Hulde, dit zou een gedicht kunnen zijn van Jan Hanlo in zijn betere tijd.

Ik vraag me af hoelang de auteur erover gedaan heeft dit meesterwerkje te produceren...

Mutant_oud 04-09-2004 13:28

Een schommel :D

Ik word hier niet van mijn voeten geslagen door de genialiteit. Leuk gedaan, maar daar houdt het op. Al vind ik dit wel stukken beter als Water!!!

phensicske 04-09-2004 13:38

Het doet me bitter weinig, maar als ik er een betekenis aan moet geven zou ik zeggen dat je eerst diep moet gaan om de hoogtes in je leven te kunnen appreciëren.

clantestino 04-09-2004 14:21

Hm ja, abstract he :D

Mooi wel, komt op mij over of je wil zeggen dat dalen niet altijd zonder stijgen hoeft. Maar das waarschijnlijk weer 1 van mijn achterlijke interpretaties.

FulltimePsycho 04-09-2004 16:01

Citaat:

Hoffhuurvreter schreef op 04-09-2004 @ 14:01 :
Hulde, dit zou een gedicht kunnen zijn van Jan Hanlo in zijn betere tijd.

Ik vraag me af hoelang de auteur erover gedaan heeft dit meesterwerkje te produceren...

vijf minuten ongeveer heeft dit mij gekost (waarvan het meeste natuurlijk bijschijven is tot het echt bevalt

FulltimePsycho 04-09-2004 16:01

Citaat:

Mutant schreef op 04-09-2004 @ 14:28 :
Een schommel :D

Ik word hier niet van mijn voeten geslagen door de genialiteit. Leuk gedaan, maar daar houdt het op. Al vind ik dit wel stukken beter als Water!!!

Ik vind het ook beter als water, maar zoals je onderaan water kan lezen, kom daar ook niet uit ;)

FulltimePsycho 04-09-2004 16:02

Citaat:

clantestino schreef op 04-09-2004 @ 15:21 :
Hm ja, abstract he :D

Mooi wel, komt op mij over of je wil zeggen dat dalen niet altijd zonder stijgen hoeft. Maar das waarschijnlijk weer 1 van mijn achterlijke interpretaties.

Dat is wel een onderdeel van de gedachte, net als het tegenovergestelde ook een onderdeel is

wilookmeepraten 04-09-2004 17:40

ik vind het slecht. veel te makkelijk

Mutant_oud 04-09-2004 17:44

Citaat:

wilookmeepraten schreef op 04-09-2004 @ 18:40 :
ik vind het slecht. veel te makkelijk
Dat lijkt alleen maar zo. Een tijd terug zat iedereen te mekkeren op 27cmJamesBond (of zoiets) over zijn veel te simpele gedicht over voetbal.
Probeer het zelf maar eens.

wilookmeepraten 04-09-2004 17:58

Citaat:

Mutant schreef op 04-09-2004 @ 18:44 :
Dat lijkt alleen maar zo. Een tijd terug zat iedereen te mekkeren op 27cmJamesBond (of zoiets) over zijn veel te simpele gedicht over voetbal.
Probeer het zelf maar eens.

donker
dronken
draaien

laat
later
vroeg

zo gaat het ook nog ergens over.

(ik VIND het nog steeds slecht)

Hoffhuurvreter 04-09-2004 18:18

Citaat:

wilookmeepraten schreef op 04-09-2004 @ 18:58 :
donker
dronken
draaien

laat
later
vroeg

Nee, niet echt nee, helaas pindakaas speculaas relaas penetrante kaas, ja baas.

FulltimePsycho 05-09-2004 23:35

Citaat:

wilookmeepraten schreef op 04-09-2004 @ 18:58 :
donker
dronken
draaien

laat
later
vroeg

Ach kom op, wou je dit werk vergelijken met het mijne?!
Ik voel mij toch wel beledigd.
Een avond stappen in een slechte kopie vergelijken met vliegen?Een gedicht met als basis van mijn visie op het leven...

wilookmeepraten 06-09-2004 21:18

Citaat:

FulltimePsycho schreef op 06-09-2004 @ 00:35 :
Ach kom op, wou je dit werk vergelijken met het mijne?!
Ik voel mij toch wel beledigd.
Een avond stappen in een slechte kopie vergelijken met vliegen?Een gedicht met als basis van mijn visie op het leven...

het zal best jouw visie op het leven zijn, maar je zet het gewoon een beetje lullig op papier... het komt totaal niet over en het is veel te makkelijk.... VIND ik...

FulltimePsycho 06-09-2004 22:09

Citaat:

wilookmeepraten schreef op 06-09-2004 @ 22:18 :
het zal best jouw visie op het leven zijn, maar je zet het gewoon een beetje lullig op papier... het komt totaal niet over en het is veel te makkelijk.... VIND ik...
Als het volgens jouw veel te makkelijk is, daag ik je uit:

Vat jouw kijk op het leven in 6 samenhangende woorden samen, terwijl het wel enigzins poëtisch blijft....

wilookmeepraten 07-09-2004 09:10

mijn visie op het leven valt niet in 6 woorden samen te vatten... en die van jou ook niet... face it..

FulltimePsycho 07-09-2004 09:35

Citaat:

wilookmeepraten schreef op 07-09-2004 @ 10:10 :
en die van jou ook niet... face it..
Vandaar dat je de enige bent die de zaak volledig met de grond gelijk probeert te maken ;)

wilookmeepraten 07-09-2004 09:40

als je hier je gedichten post, kun je meningen verwachten. Die geef ik.. het is jammer dat je mijn mening niet gewoon naast je neer kan leggen om vervolgens weer verder te gaan met je leven, waardoor mijn commentaar inneens een verhaal opzich wordt, maar ik vind het natuurlijk veel te leuk om te blijven reageren. (ik vind je gedichtje nog steeds slecht..)

FulltimePsycho 07-09-2004 12:09

Tja, dat kan he, dat je het nog steeds slecht vindt ;)
Maar net zo goed als jij het gevoel hebt dat ik niet gewoon naast me neer kan leggen wat jij vindt, heb ik het idee dat je het gedicht 1 keer hebt gelezen en er verder niet eens meer naar terug gekeken: gewoon je eerste impressie gehouden.
Terwijl iets vaker bekijken soms nieuwe inzichten geeft.
En ik geef toe: 6 woorden onder elkaar ziet er inderdaad erg makkelijk uit.
Maar om die 6 woorden zo op papier te krijgen, op deze manier, met dit gevoel en deze achterliggende gedachte kostte me meer denk werk -maar minder tijd door de hoeveelheid woorden- gewoon omdat het er maar zo weinig zijn.
Met weinig woorden heel veel proberen te zeggen is en blijft lastiger dan met veel woorden weinig zeggen.
Maar goed, je hoeft niet bang te zijn dat ik niet verder leef alleen omdat jij mijn gedicht niet mooi vindt, er is niets in de wereld dat enkel lof ontvangt, en volgens mij is dit mijn meeste geloofde dichtwerk tot nu toe :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.