![]() |
puntensysteem hbo
heej in verband met je studiefinanciering moet je 30 punten of zow halen iin je eerste jaar, ik wil hotelonderwijs gaan doen maar wil eigenlijk weten of dat moeilijk is om te doen??
cynthia |
Als je havo aankan, kan je 30 punten HBO ook zeker aan. 30 punten is het minimum, je haalt er zeker weten meer.
|
Citaat:
Ik ken ook genoeg andere gevallen... |
Citaat:
|
En nu nog iemand met een antwoord op de vraag of haar opleiding moeilijk is..... :)
|
Citaat:
|
Ga je dan uit van 60 of 45 punten in totaal? :confused:
|
Het is nogal lastig, je hebt veel vakken en je moet kei- en keihard werken. Ik wens je veel succes.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dus als je bijvoorbeeld een toets moest maken en het was ongeveer een 6 waard krijg je toch alle punten die je ervoor kan krijgen? ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh das mooi
Citaat:
|
Citaat:
Maar als je uit gaat van 60 pnten heb je echt een eitje het eerste jaar. Heb je misschien toch wel, maar goed :) |
een vriendin van me doet de hhs. het is idd wel stevig doorwerken, maar als de horeca je ligt, en je er echt interesse in hebt, vind je het grootste deel erg leuk en gaat het min of meer vanzelf. (alhoewel je er wel vanuit moet gaan, dat je heel erg veel met school bezig bent, of het nu leren of praktijk is.)
maar als je het echt wil, moet het lukken :) |
Hoezo 60 punten? Is dat op uni ofzo?
Ik moet op HBO 42 punten halen voor mn P. Uit mijn hoofd: 21 om over te gaan naar de volgende klas, 29 om stufi niet terug te betalen. (zo was het bij ons geloof ik) |
Ik vond het punten systeem ook wel lastig... want ze zeiden dat je 60 punten moet halen voor je P, ik dacht HUH dat red je nooit.
Maar schijnt dus dat je, bij ons in den haag, maar een 6 voor alle onderdelen hoeft te halen, plus 10% van die 60 punten mag een vijf zijn. Dus 1 toets (van 6 studiepunten) mag je een 4,5 halen. Maar komt er gewoon op neer, net als bij alle HBO opleiding, als je de verleiding van leuke dingen kan weer staan en in je "zelfstandige tijd" niet onzin uitspookt, dan red je het makkelijk. En dan hoef je nog geneens een stuud te zijn, echt niet. |
Citaat:
|
Bij ons op de universiteit is het ook zo, dat wanneer je een 5,5 haalt voor de toets, je automatisch alle studiepunten krijgt.
De gewone toetsen bij ons zijn meestal voor 11 studiepunten en de practica zo'n 4 - 7 studiepunten. |
Citaat:
Er is nu een nieuw systeem en daarbij moet je er dus 60 halen voor je P. En ik geloof dat de hotelschool heel erg veel afwisseling is. Daardoor wordt het minder saai en moeten die punten wel te doen zijn. Alleen worden toegelaten op die scholen kan nog wel een klus zijn. |
Citaat:
|
Ik heb mijn eerste jaar op de Hogeschool Zeeland gezeten en daar werkte men met het oude puntensysteem tot 42 punten.
Nu ben ik veranderd van school en zit nu op de Hogeschool Rotterdam en daar werkt met met ECTS tot 60 punten. Heel vreemd allemaal ja, maar vanaf volgend jaar moet iedere school met ECTS werken. Het komt er iig op neer dat ik nu 54,1 ECTS heb :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03. |