![]() |
Intelligente mensen zijn aantrekkelijker...
Wat denken jullie over de stelling dat intelligente mensen aantrekkelijker zijn???
|
Volledig, maar dan ook Totaal Volledig 500% mee eens (y)
|
Met mijn IQ van 130+ moet ik je uiteraard gelijk geven. :)
|
Ik maak geen onderscheid tussen intelligente en niet-intelligente mensen, ik kijk gewoon naar gedrag en uitstraling. Iemands karakter kan iemand ook al meer of minder aantrekkelijk maken, maar ik zie niet in hoe intelligentie dat kan doen.
Ik zie ook nooit ergens mensen waarvan ik denk "die zijn nou niet intelligent", dat kun je nou eenmaal niet aan mensen afzien. |
eens
edit: de andere kenmerken en eigenschappen die een meisje aantrekkelijk maken moeten natuurlijk ook aanwezig zijn |
hier ben ik het totaal niet mee eens...
Ik studeer aan de universiteit... Misschien verschilt het per studie, maar mijn studiegenoten zijn kneusjes, contact gestoord, altijd gepest of er is wel iets anders mis... ik vind ze in ieder geval saai... Mensen die daarentegen werken of hbo doen zijn veel socialer, zijn niet zo serieus en maken veel meer lol(y) |
ik vnid intelligente mensen inderdaad veel aantrekkelijker, maar dat heeft niets te maken met IQ's of het schooltype dat mensen doen, maar met nadenken. ik hou van mensen die nadenken over dingen.
|
Niet altijd mee eens,
ik val wel op intelligente mensen, maar hun karakter en uiterlijk moet mij ook aanspreken. :) |
Het zijn vaak de macho's waar de meisjes voor gaan (dure kleding, snel kapsel, dikke armpjes en een gevaarlijke frons)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Meestal wel, omdat ze zich wat 'normaler' gedragen. Ze zijn vaak ook wat minder druk en zijn meer bezig met creatief zijn en hun horizon verbreden. Ze zijn soms ook een beetje primitief, raken snel boos en gaan dan heel erg, in mijn ogen, aggresief doen. Zo zie ik het dan, domme mensen vinden mij weer raar.
Ook lijkt het me wel leuk als mijn toekomstige vriend een beetje goed gaat verdienen, is wel zo handig :p |
Domme mensen snappen m'n grappen niet, en als dat gebeurt, is het einde zoek.
|
Ik wil wel een vriend waar ik goed mee kan discussieren, dus enige intelligentie is wel vereist ja. En ik vind het leuk als ik dingen van hem kan leren.
Maar als het iemand is die alleen maar bezig is met intelligent zijn heb je er natuurlijk ook niks aan. |
Ach iemand ongeveer net zo intelligent is als ik
Kijk iemand die een stuk minder intelligent is dan ik kan ik op sommige fronten niet goed mee praten, mensen die het veel te erg zijn ook niet dus doe maar ongeveer gelijk aan mij (maar ik denk dat voor veel mensen geld dat de partner ongeveer even intelligent moet zijn) |
hmm... dat hangt er vanaf hoe intelligent je zélf bent, denk ik :)
|
Citaat:
Ontopic: Ja. |
Allicht.
Kijk, alles je echt alleen maar op uiterlijk beoordeelt (ik zie nu een test met foto's van jongens voor me), maakt intelligentie natuurlijk niets uit. Maar in elke vorm van omgang met anderen is het ontzettend belangrijk. Een jongen kan nog zo mooi zijn, als ik geen fatsoenlijk gesprek met hem kan voeren zal ik nóóit verliefd op hem worden. Ook openhangende monden, onbegrijpende opmerkingen en die typische domme blik die de helft van Nederland toch nog in z'n ogen heeft, zijn gruwelijke afknappers. Nee, nee en nog eens nee. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bull voor het grootste deel. Het moet gewoon klikken tussen personen ongeacht intelligentie.
Al moet ik toegeven dat minder intelligente mensen zich veel sneller agressief gaan opstellen en vaak sneller uitdagen, al is dit bij begaafde mensen zeker niet uitgesloten! Het is ook moeilijk om te oordelen of iemand dom is, de meeste mensen munten altijd uit in iets, bv in sociale omgang, wat ik personelijk ook een vorm van intelligentie vind...en mankeer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet eens.
Het ligt eraan of het téveel is van iets Té intelligent is (n); nerds zijn imo niet aantrekkelijk Té dom is imo ook (n); aan een lompe boer die niet eens fatsoenlijk nederlands kan heb je totaal niets. |
ik heb het liefst iemand die ongeveer even intelligent is als ikzelf (volgens mij hebben de meeste mensen dat wel)...
niet altijd dus |
Er is een verschil tussen dom zijn en dommigheid uitstralen!!
Iemand die dommigheid uitstraald vind ik echt onaantrekkelijk. Iemand die dom is maar wel aardig en sociaal enzo kan best aantrekkelijk zijn! |
Citaat:
Of gewoon niet zo serieus zijn ;) maar er zijn ook heeel veel meisjes die op verlegen jongens vallen hor :D |
Als ze me meteen de les proberen te lezen hoeft 't al niet meer. (n). Maar ik vind jongens waar je gewoon écht mee kan praten ook over serieuse dingen wel véél leuker dan kwallen die het alleen maar kunnen hebben over scootertjes en meiden.
Nou jah... 't heeft meer met algemene ontwikkeling en intresses te maken denk ik. Maar toch ben ik 't er wel mee eens |
Citaat:
|
Mee eens, maar in de kroeg maakt het vrijwel niks uit.
|
Citaat:
|
Eens, als voorbeeld neem ik Jetteke. Goh wat ziet ze er aantrekkelijk uit :D
|
Ik wil wel iemand die op hbo/niveau zit. Gewoon omdat ik geen zin heb om sommige dingen drie keer uit te leggen (tuurlijk kan ik wel leuk praten met iemand die minder intelligent is, maar sommige onderwerpen kan je gewoon beter achterwegen laten). En tuurlijk heb je uitzonderingen. En het is ook iets wat mensen uitstralen, je kan redelijk inschatten hoe intelligent iemand door iemand even goed in de ogen te kijken.
|
Als je zelf slimmer bent, denk ik dat je eerder behoefte hebt aan een partner met hersens. Gezien het niveau van dit forum niet het vergelijkbaar is aan dat van het gemiddelde, moet je vooral geen conclusies gaan trekken, imho.
|
Eens, behalve als je zelf dom bent. Hopsa.
|
Intelligent, niet per se.
Mentaal en spiritueel verfijnt en ontwikkelt, ja. En daar is wel intelligentie voor nodig natuurlijk. |
eens, als ik ergens een hekel aan heb is het om bij elk beetje gespreksonderwerp uit te moeten leggen waar het eigenlijk over gaat (om nog maar niet te spreken over het moeten uitleggen van een beetje doordachte grap)
|
een beetje wel. maar meer op t vlak van, dat je met iemand gewoon een fatsoenlijk gesprek kan voeren, dat ie redelijk ontwikkeld is en begrijpt wanneer iemand sarcastisch is.
iemand die echt verschrikkelijk intelligent is kan ik toch niet bijhouden en zoals bertbart al zei, zijn vaak ook contactgestoorde nerds. |
Citaat:
|
Stelling is bullshit
Ik ben hoogbegaafd en heb nog nooit relatie gehad conclusie: met mijn hoge IQ ben ik blijkbaar toch onaantrekkelijk aan de andere kant acht ik de kans dat ik een SERIEUZE relatie krijg groter bij een intelligent meisje dan bij een minder intelligent meisje, maar dat zou gevoelsquestie kunnen zijn, heb er geen ervaring mee. |
Citaat:
De stelling is gewoon: Intelligente mensen zijn aantrekkelijker. Dus niet: Intelligente mensen zijn aantrekkelijk. Dat betekent dat alleen intelligent zijn iemand nog niet aantrekkelijk maakt (duh), maar dat het wel een pluspunt is. En verder is het natuurlijk weer eens voor iedereen persoonlijk. |
Mwa, oneens opzich.
Anders waren die breezersletjes niet zo ruim voorzien lijkt me Voor een relatie gaat dat dan weer wel op. |
intelligente mensen zijn vaak ook socialer... het is gelul dat iedereen die super intelligent is of hoogbegaafd nerds zijn...
en meestal zijn die mensen dus ook socialer door dat ze intelligent zijn... kunnen makkelijker dingen begrijpen, hebben diepere en betere humor, meer inlevingsvermogen en kunnen goed aanpassen... weet iemand die intelligent zich goed te handhaven... sociaal goed in elkaar te zitten brengt dat ook zelfvertrouwen mee wat mensen weer aantrekkelijker maakt... en zo zijn er nog talloze theorieën mogelijk hierover;) maar IK vind intelligente mensen wel aantrekkelijker:p als ze maar mooi zijn :evil: |
Ja, klopt. Intelligentie mensen zijn niet altijd aantrekkelijk, maar domme mensen zijn wel altijd lelijk.
|
Citaat:
|
Ik zou nooit verliefd kunnen worden op een oerdomme man waar geen zinnig woord uitkomt.
Maar ook niet op een hyperintelligent persoon in wiens gezelschap ik me alleen maar dom en achterlijk voel. Ik heb liever een werkende man dan een student. Gewoon, de middenweg. Hij moet wel serieus kunnen nadenken als dat nodig is, en een beetje verstandig zijn, bijvoorbeeld met het oog op de toekomst, maar het belangrijkste vind ik dat hij humor heeft, lief is en trouw. En dat 'ie wel wat doet met zijn leven. |
Nee, omdat aantrekkelijk een mening is en intelligentie niet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34. |