![]() |
Bloederige stempel
Bloederige stempel
Daar staan ze dan. Half ontbloote kinderlijfjes rennend door de straat. Zo'n verschrikkelijk drama, diep in mijn hart geraakt. Ineens allerlei schoten, en mijn gezicht verstard. Dit vreselijke drama drukt een stempel op mijn hart. |
Ik begrijp je gevoel, dit is gewoon te walgelijk voor woorden.
(toch zou ik stempel op m'n hart doen) |
Vind het ook walgelijk, het is een duidelijk gevoelsgedicht, maar het gedicht zelf raakt mij niet.
|
en het is verstart, met een t wel te verstaan :)
|
Citaat:
rennen ze voorbij: ontbloote kinderrompen bestempelen mij. Ijz'ren wespen steken plotseling de strompelende stoet - steken zonder aarzeling bulten met bloed. Die bloederige inkt stempelt op mijn hart, steekt mij in mijn ziel dieper dan verwacht. (let op de antimetrie; het gedicht heeft een iets andere wending; de woorden drukken wat indirecter je gevoel uit.) |
Persoonlijk doet dit gedicht mij weinig
|
ik ben het met de rest eens, het is een drama gedicht, inhoud is goed maar gedicht zelf niet... Het is denk beter als er staat 'rennend door de straten', het staat ook een beetje vaag, de kinderen rennen staandt door de straten, zo lijkt het net.
alluman z'n versie is mooi ! (en orgineel) |
Mooie basis. Persoonlijk kies ik ook voor Allumans versie, al vind ik het een beetje arrogant van je Alluman om zo hier het meisje onder te schoffelen :P.
Het is trouwens ontblote kinderlijven :) Dat niemand dat gezien heeft ^^ |
Citaat:
|
Citaat:
Maar voor het verbeteren van spelfouten is het nooit te laat :D. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38. |