![]() |
[wielrennen] Leipheimer naar Gerolsteiner
BERLIJN (ANP) - De Duitse wielerploeg Gerolsteiner heeft zich versterkt met Levi Leipheimer. De Amerikaan stond de afgelopen jaren onder contract bij de Nederlandse Rabobank-ploeg. Hij kreeg afgelopen maand van ploegleider Theo de Rooy een verbeterde aanbieding, maar legde die naast zich neer.
Bij Gerolsteiner tekent Leipheimer, die dit jaar in de Tour de France op de negende plaats eindigde, een contract voor twee seizoenen. De Duitse formatie trok hem aan vanwege zijn ervaring in grote wielerronden. Daarnaast moet hij de huidige kopman Georg Totschnig ontlasten. Verrassend, vind ik! :| Waarom zou Leipheimer liever bij Gerolsteiner willen fietsen? Hij zou ook naar Discovery Channel kunnen, dacht ik. Armstrong wilde hem wel hebben. Dus ik begrijp hier niet zo veel van. :| En wat gaat Rabobank doen? Die zullen toch een nieuwe klassementsrenner moeten aantrekken die het goed kan doen in grote rondes. Thomas Dekker is nog te jong, al leidt hij momenteel wel in de Ronde van de Toekomst. (y) |
Tja, cash he?
|
Mischien vond ie dat ie meer zichzelf kan laten zien bij gerolsteiner dan bij discovery.
|
Citaat:
Ik weet niet hoe lang het duurt voordat Thomas Dekker klaar gestoomd is voor een goed tour klassement. Als hij in 2006 in staat is top 10 te rijden, hoef je misschien geen vervanger aan te trekken voor Leipheimer. In 2005 gaan voor etappe overwinningen, bijvoorbeeld. En anders misschien Mayo? Ik kan me herinneren dat daar ooit sprake van is geweest. Ik kan me er trouwens niet druk om maken dat Leipheimer weg gaat. Ik heb wel altijd hoge verwachtingen gehad, maar hij heeft ze nooit ingelost. |
Ik vond Leipheimer ook geen echte "Rabo-man". En waarom is Thomas Dekker te jong? Laat hem dan lekker jong ervaring op doen, heeft ie dat vast gehad. Maar inderdaad, als kopman moet je hem niet mee laten doen.
|
Menchov zou naar Rabo gaan.. Maarja Kloden, Valverde en McGee zouden ook komen en dat gaat allemaal niet door geloof ik...
|
leipheimer is een goeie renner.
kan me wel voorstellen dat ie niet bij Armstrong wil, daaar zitten veel te vele goeie renners, dan kan hij zich niet echt profileren. En om nou bij een ploeg te gaan rennen waar iedereen alleen als knecht van Armstron fungeert, zou jammer zijn van zijn kwaliteiten |
En nu is Menchov dus gecontracteerd! Een hele verbetering ipv Leipheimer. (y)
Maarja, hij zal het ook wel slecht doen bij Rabobank, net als al die anderen. :o |
Nouuu zeg dat nou niet te vroeg, cmcnb!
Menchov is een groot talent, en Rabobank kon niks beters doen dan hem te halen! Ik ben er wel blij mee :) Verder is Phonak lekker bezig: Floyd Landis en Victor Hugo Pena verruilen US Postal voor Phonak. Daar zal Armstrong niet blij mee zijn. Ook Santiago Botero (T-Mobile), Fabian Cancellara (Fassa Bortolo) en Robert Hunter (Rabobank) gaan naar Phonak. :) |
Zo ja dan doet Phonak het goed (y) Maargoed als je kijkt naar de klasse die ze al hadden: Hamilton, Sevilla, Pereiro, JE Guttierez, Santos Gonzalez, stuk voor stuk zeer degelijke renners maar presteren doen ze niet.
Menchov naar Rabo is top, maar zonder bergteam wordt het moeilijk lijkt me. Iles Balears/iBanesto was dat wel. Tijdrijden kan ie niet. |
Toch geen Discovery voor Levi...
|
Rabobank is goed bezig nu Menchov erbij komt, maar Levi Leipheimer, Marc Lotz en Robert Hunter gaan dus weg.
Ik vraag me af of ze toch niet nog 1 goeie, grote naam erbij moeten halen. Valverde? |
Citaat:
|
Citaat:
En Hunter vertrekt ook, vandaag in de Vuelta gezien dat Freire goed kan sprinten zonder dat iemand de sprint voor hem aantrekt, maar Hunter stond zelf garant voor veel zeges, wie gaat hem vervangen? Met alleen Menchov zal Rabo het niet redden toch? |
rabobank moet zeker nog versterken, en 't schijnt dat Menchov nog niet eens 100% zeker is ineens :s, maar leuke renners voor Rabo zijn uhh:
- Sella, 23 jaar kan aardig klimmen - Petrov, winnaar witte trui tour - McGee, wilde ze hebben kan redelijk klassement rijden en tijdrijden natuurlijk - Julich, niet voor top klassement tour maar wel voor parijs - nice etc Valverde wil natuurlijk iedereen, die gaat vast naar een Quickstep ofzo, en dan is 't nog de vraag of die kan waarmaken waar die nu mee bezig is..tis welleens meer voorgekomen dat mensjes van Kelme minder gingen presteren (behalve dan als ze naar US Postal gingen) |
Citaat:
Julich daar zie ik juist wel een man in voor de top10/15 van het klassement. Hij is een goede tijdrijder geworden en in de bergen kan hij wel bij de tweede groep komen. Het zou ook een goede knecht kunnen zijn voor Menchov opzich. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Freire is de meest succesvolle ... wat heeft leipheimer nou gewonnen? niks behalve top 10 positie in tour... ben benieuwd wat rabo´s gaan aantrekken nog... |
Citaat:
|
Nee, en gelukkig is de route du sud maar liefst een 2.3 wedstrijd :eek: Maar je zal trouwens wel weer zien dat Menchov toch niet naar Rabo gaat, terwijl die over 2 jaar de Tour wint :|
|
Horillo gaat waarschijnlijk ook naar Rabo, als vervanger voor Hunter ofzo denk ik anders zou ik 't ook niet weten :o
|
ben benieuwd...
|
Citaat:
|
blijven zo niet veel renners over :o
waar gaat Valverde nou heen? |
speciaal voor peaceflower :p
Menchov naar Rabo is officieel =) Moeten er nog mensen bijkomen? |
Ferrio?
|
Leipheimer is zo'n beetje de renner waarmee je de minste publiciteit krijgt. Zo'n stille muis die alleen maar aanklampt en verder niks doet. Menchov is meer een aanvaller dus hopelijk gaat die iets meer in de picture rijden. Hij heeft het in zich om etappes in grote rondes te winnen en misschien zelfs wel mee te doen in klassementen. Hopelijk aardt hij wel goed in een Nederlandse ploeg. Nog iemand die mee kan doen in de kleine ronden zou wel goed zijn voor Rabo. Ik zou alleen zo niet weten wie. Maar op zich kan je met Menchov, Rasmussen en Freire al wel redelijk scoren in de rondes.
|
De Rabobank-formatie heeft zich voor
komend jaar versterkt met Pedro Horillo Munoz.De 29-jarige Spanjaard,die van Quick Step-Davitamon overkomt,heeft een contract voor twee seizoenen. Horillo,die sinds 1998 prof is en zeven zeges boekte in zijn loopbaan,moet bij de Rabobank de sprint aantrekken voor zijn landgenoot Oscar Freire. Na de komst van de Rus Denis Mentsjov en routinier Gerben Löwik is Horillo de derde versterking voor de équipe van ploegleider Erik Breukink. Goeie renner wel, maar toch niet echt nodig om de sprints aan te trekken voor Freire? Freire is meer een renner die het zelf wel uitzoekt voorin. |
Citaat:
als een soort Hunter figuur kan ik hem zien? hmm.. ben benieuwd of ze nog iemand gaan aantrekken voor Menchov... |
Horillo is een vrij complete renner, met een goeie sprint. Kan zich goed plaatsen in een massasprint maar komt te kort om te winnen. Is ook explosief als het kort bergop gaat.
Misschien dat het wel prettig voor Freire is om een landgenoot aan zijn zijde te hebben. Dat heeft hij de afgelopen jaren bij Rabobank natuurlijk niet gehad. |
Ik zei toch dat Horillo zou komen :o mn volgende voorspelling is Karpets ;)
|
Ja Karpets zou wel mooi zijn om Menchov bij te staan in de bergen... al die Nederlandse lammetjes daar heb je weinig aan (n)
|
Een Weening, Wielinga, Eltink in topvorm kunnen redelijk klimmen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat vinden jullie ervan dat De Kort en Gilling naar respectievelijk Liberty en T-Mobile gaan? Ik denk dat het wel redelijk is, teveel jonge renners in een team is ook niet goed en ik denk dat vooral De Kort de kans krijgt om zich goed te ontwikkelen.
|
juh das goed nieuws, vooral voor Koen de Kort ja, das echt een klimmer/tijdrijder die echt in die ploeg past en Liberty en veel beter programma rijdt voor zo'n renner :)
|
Citaat:
Thomas Dekker een ritzege gepakt in Pfalz Rundfahrt (y). Erik zat samen met hem in de kopgroep dus de vorm is niet rampzalig na de valpartij en kan hopelijk nog aardig voor de dag komen op het WK. |
Citaat:
Leeftijd 21 jaar (08-09-1982) Geboren in Gouda Woonplaats Liempde Rabobank sinds 1999 Lengte 1,80 m Gewicht 70 kg Hartslag in rust 41 Specialiteit Klimmen, tijdrijden ;) |
Citaat:
|
Mooie ritzege Thomas Dekker :)
It´s all in the name :p |
Ik vraag me af: wie komen er bij US Postal in de plek van Landis en Pena, nu die bij die ploeg vertrekken? Hebben ze genoeg aan hun eigen opgeleide talentvolle renners? Als Armstrong voor een zevende Tourzege gaat volgend jaar, zal hij zijn ploeg toch nog enigzins moeten versterken.
Thomas Dekker is inderdaad lekker bezig, heel veelbelovend. Ben heel benieuwd hoe hij het zou doen in de wat grotere koersen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59. |