![]() |
juridische stappen bij wanprestatie tov de koopovereenkomst
Hoi ik heb ff een vraagje,
Ik heb een paar keer bij iemand via internet iets gekocht en dat ging de eerste keer fout, waardoor hij zelf extrakosten moest betalen. Maar ik heb mijn product uiteindelijk wel gekregen, alleen was de winst toen voor hem nog maar 1 euro ofzo. Maar dat is gewoon zijn eigen probleem. Toen ik daarna de volgende keer iets bestelde heb ik geld weer overgemaakt, maar daarna heeft hij niets meer van zich laten horen. Ik d8 eerst het is vakantietijd enzo, maar tis inmiddels 1,5 maand geleden. Ik heb hem ook al iets van 3 keer herinneringen gestuurd. Nu heb ik net een mailtje gestuurd dat als ik niet binnen 5 dagen het geld of de DVD's krijg dat ik juridische stappen onderneem. Wat is de eerste stap die ik moet ondernemen? Ik weet z'n adres/ bankrek etc. Ik heb hem ook al gebeld maar hij neemt niet op. |
Hm, mijn vriend had laatst ook zoiets, hij had de bank gebeld, maar het bedrag kon (uiteraard) niet terug gestort worden, dat kan alleen met automatisch incasso. Wel hebben ze die rekening even gecheckt en er was sprake van fraude. Mijn vriend gaat nu ook aangifte doen maar hoe hij dat gaat doen, weet ik nog niet, ik denk gewoon naar het politiebureau. Ik laat wel even weten hoe het afgelopen is.
|
Citaat:
|
Wel legale dvd's hoop ik, anders kom je niet zo ver;)
|
Citaat:
|
Wel erg naief om te denken dat het de politie het niets uitmaakt of het legale of illegale producten zijn.
En als je dan toch de DVD's op de gerechtelijk manier zou krijgen, mag je ze gelijk weer inleveren ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Neemt niet weg dat je natuurlijk wel lekker kunt dreigen met de rechter. Als je er wat juridische termen doorheen gooit schrikken mensen meestal wel. Je gaat sowieso niet naar de rechter stappen voor een paar DVD'tjes, ook al zijn ze legaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou zeggen dat dit het risico is van illegale zooi bestellen. Ik heb dan ook een hekel aan zowel koper als verkoper, maar dat is mijn probleem ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09. |