![]() |
Wie heeft dit boek gelezen?
http://www.boekhandelheinen.nl/domai...9043905895.jpg
Rafael van der Vaart is de opwindendste en meest talentvolle voetballer die Nederland de laatste tijd heeft voortgebracht. Niet alleen is hij smaakmaker en leider van Ajax, maar ook vervult hij een belangrijke rol in het Nederlands elftal dat deze zomer in Portugal het EK speelt. Hoewel Van der Vaart pas 21 jaar is, heeft hij een rijke achtergrond met zijn Spaanse moeder, zijn Nederlandse vader, zijn jeugd in het woonwagenkamp en een bekende vriendin. Sportweek-journalist Mark van den Heuvel heeft de komeetachtige opkomst van Van der Vaart op de voet gevolgd. Hij was aanwezig bij alle belangrijke wedstrijden, ging op bezoek bij vader en moeder Van der Vaart, verdiepte zich in de familiestamboom, toog naar Spanje om daar de familie van moederskant te ontmoeten, sprak met collega’s en trainers en natuurlijk vooral met de voetballer zelf. De finale van het boek is een prachtig lang interview met Rafael van der Vaart en zijn grote liefde Sylvie Meis, waarin alle aspecten van het leven aan bod komen. Rafael Ferdinand van der Vaart - Fenomeen is geen echte biografie; die is over een 21-jarige nog niet te schrijven. Het is wel een boeiende kijk op het leven van een voetballer, die al heel goed is en nog veel beter zal worden. Met een voorwoord van Freek de Jonge. en wat vond je er van? |
Lijkt me geen fuck an. :o
|
'Tastbare' zaken over Nederlandse literatuur als uittreksels en recensies mogen op Moderne talen. Inhoudelijke zaken over Nederlandse literatuur horen bij het Letteren forum.
Dit is dus meer iets voor Letteren :) |
ik heb het niet gelezen, sorry
niet echt mijn soort boek zeg maar Charlotte |
Niet gelezen en de kans is nihil dat ik eraan begin. Voetbal interesseert me niet, evenmin het leven van een voetballer.
Grim |
Niet het type boek waar ik van hou... Als ik een keer wanhopig ben en dat boek is het enige leesvoer in de omgeving, dan zal ik overwegen het boek in handen te nemen en het door te bladeren.:s
Duivelaartje |
combinatie van de vorige twee genieën is mijn mening
|
ja ik heb 't gelezen en ik vond 't niet echt boeiend, is natuurlijk niet zo gek, omdat van der vaart pas 21 is...
d'r valt niet super veel over hem te vertellen, daarom gaat het boek ook over andere jonge ajacieden en zit er ook een kennisquiz in....om het een beetje op te vullen als je een leuke en goede voetbalbiografie wil lezen raad ik je Ik Ben El diego (Yo Soy El Diego) aan. Vond ik heel leuk om te lezen... |
nee gelukkig niet, ben het ook niet van plan.
|
Het lijkt me oersaai.
|
:)
|
Ik ben een schaap...
|
Citaat:
Nee, niet gelezen. Misschien dat ik dat een x doe als bij mijn broer ben, die heeft een bibliotheek vol aan voetbalboeken. :) Die gozer weet alles... :s maar zelf voetballen kan hij niet. :D Maar dit terzijde. Ehm, wat iemand al zei. Die gozer is nog zo jong, daar valt toch nix over te vertellen? Een GOED voetbalboek: Het wonder van Castel di Sangro! (y) (Zo heet'ie toch?) |
:)
|
Als ajax-aanhanger en fan van Rafael van der Vaart zou ik het toch gelezen moeten hebben, maar ik heb het er veel te druk voor :(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |