![]() |
[DOS] Netwerk opstartflop
Heeft iemand idee waar je een goed werkende netwerkdiskette kunt vinden? Ik wil nl. mijn laptop met een Xircom creditcard ethernet IIps (PS-CE2-10) die als mp3player dient, aan een fileserver hangen i.v.m. de beperkte schijfruimte van het bakkie. Met google vind je vreselijk veel van die diskettes, maar geen van alle werken ze een beetje. Wie weet het wel?
|
kijk effe op www.bootdisk.com daar staan 3 links misschien dat je daar iets aan hebt :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat zoek je precies, diskette's met stuurprogramma's voor een netwerk? Ik heb wel stuurprogramma's voor een seriele en parallele verbinding voor je, niet voor RJ45 netwerken.
|
Citaat:
|
waarom zou je dat in godsnaam vanuit DOS willen doen?
Maargoed.. als er al windows 98 op je laptop staat, start je op met F8, kies je de dos-prompt en dan tik je NET START WORKSTATION en koppelje wat rommel aan met NET USE Z: \\CRASHBAK\ILLEGALEWAREZ een echte bootdisk maken, 'k heb evt. een werkend voorbeeldje voor je (TCP/IP), moet je wel effe de .DOS-driver bij de hand hebben van je xircom. |
Google es naar "Bart's Network Boot Disk", die schijnt goed te zijn.
|
Citaat:
Dan krijg ik de volgende melding: Fout 7361: IPX of NetBIOS moet actief zijn om de netwerkservices te kunnen laden. Misschien is uw computer geconfigureerd voor het gebruik van een monolithusch stuurprogramma, zoals IPX of XNS, en is het stuurprogramma niet geladen. Volg de instructies in de documentatie van uw secundaire netwerk om het stuurprogramma te laden. :confused: Ja precies, dat zoek ik dus. Die driver is het punt niet :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
kon er even niet op komen :o |
Citaat:
Maar het is nu met Bart's floppy deels gelukt, ik heb netjes een IP'tje en hij meldt zonder foutmeldingen aan enzo. Nu alleen nog leren netwerken in dos :o :) |
Bij Norton Ghost zitten wat drivers waarmee je een drive kan mappen zoals je onder Windows ook kan doen. Misschien is dat wat?
Ghost kan ook een networkable diskje voor je bouwen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23. |