![]() |
Vraagje over kleurinstellingen
Ik had een vraag. Ik heb hier een oude computer staan van 133 mega hertz waar vroeger windows 98 opstond. Er was iets gebeurd met die computer waardoor we windows opnieuw moesten installeren. Het probleem is dat er sindsdien maar 2 kleurinstellingen zijn. 2 van zwart en wit en 16 kleuren. Voordat windows opnieuw geinstalleerd was, was dat probleem er niet en waren dr heel veel meer kleuren beschikbaar. Weet iemand een oplossing hiervoor. Die computer wordt niet heel vaak gebruikt maar het is heel vervelend, als er minstens 256 kleuren weer opkonden zou ik daar heel blij mee zijn. Dus als iemand hier een oplossing weet. :)
|
Je moet de drivers van je videokaart en je monitor opnieuw installeren. Ze zijn te vinden op de site van de fabrikanten
Voor het serienummer van de videokaar moet je waarschijnljk de kast openschroeven. Het is natuurlijk de kaart waar de monitor op is aangeloten. Bij de drivers zit een installatieinstructie |
Citaat:
|
sorry het type
omdat bijna voor ieder type een andere driver is. |
Citaat:
|
Citaat:
Helaas weet ik niet over er ook een win9x versie van everest bestaat. |
De driver op het scherm is een Standaard PCI grafische adapter (VGA) (64kb).
Weet je een site waar ik de betere hiervoor kan vinden? |
Citaat:
Dat zal fijn werken :p Maar wat dacht je ervan om naar de website van de fabrikant te gaan? :p |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
De voorganger van Everest heet AIDA3, wellicht is daar wel een Win 98 versie van te vinden. Anders kun je altijd nog SiSoft Sandra gebruiken. |
IK heb een site gevonden waar verschillende drivers voor verschillende merken staan. Weet jij toevallig welke ik zou kunnen nemen?
http://www.standbyservice.nl/drivers...oep=Videokaart |
Citaat:
Bovendien heb ik het wel gelezen en heb ik aida en everest al allebei zelfs op die computer gezet. Maar hij geeft niet de fabrikant aan. Bij videokaart staat het volgende:Standaard PCI grafische adapter (VGA) (64kb). |
Ik weet niet of deze informatie handig is maar de moederbord chipset is een Intel Triton 82430VX.
|
Op jue videokaart zelf staat het meestal ook wel, moet je aleen ff je kast openschroeven (dat staat ook al in de 2e post)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58. |