![]() |
bepaling van gesteldheid
kan iemand mij even uitleggen wat de bepaling van gesteldheid is? ik heb morgen een repetitie nederlands maar ik snap het nie http://forum.scholieren.com/frown.gif
|
euh, is da nie bv. : hij kon hen gebruiken als getuigen, of zoiets, 'k weet het eigenlijk nie
|
Je hebt toch bepaling van plaats/tijd/gesteldheid?
Morgen moet je op school zonder de benodigde kennis een proefwerk maken. Dan is: 'Morgen' = bepaling van tijd 'op school'= bepaling van plaats 'zonder de benodigde kennis' = bepaling van gesteldheid bepaling van plaats = vraag: Waar?? bepaling van tijd = vraag: Wanneer?? bepaling van gesteldheid = vraag: Hoe?? Dit is toch zo, of heb ik het nu helemaal fout? |
Citaat:
|
[/b][/QUOTE] als je hoe? vraagt dan zit je toch met een bepaling van middel of zo... [/B][/QUOTE] bijwoordelijke bepaling van wijze (dacht ek) |
Zou allemaal best kunnen, heb dit op het VWO nooit (!!) gehad.
Dit is nog groep 8-kennis. Zal wel niet echt volledig zijn enzo. |
Citaat:
Love |
als je uit het latijn moet vertalen komt dat veelvuldig voor , dan ga je dat vertalen met als , bv --> ze kwamen als eersten aan , eersten zal in het latijn de bepaling van gesteldheid zijn , het is een soort adjectief dat los staat van het substantief.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57. |