![]() |
Status zichtbaar in posts net als op fotoboek?
In het fotoboek kan je aan een gekleurd stipje zien in de post of diegene online is.
Is zoiets niet ook mogelijk op 't forum? Zou ik opzich best handig vinden, als je dan gereageerd hebt op iemand kan je zien of je (snel) antwoord terug kunt verwachten. |
Het zou idd wel handig zijn denk ik, maar waarschijnlijk brengt het een aardige serverload met zich mee. Je kan natuurlijk ook in deze lijst kijken of iemand online is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
EDIT: wat Leonoor zegt dus:). |
Je kunt ook gewoon in het profiel van diegen kijken wanneer hij/zij het laatst online was. Als daar een tijdstip staat van 3 minuten geleden ofzo, kun je er vanuit gaan dat diegene online is.
|
Schiet je nog niet zoveel mee op als iemand ervoor gekozen heeft om onzichtbaar te zijn. (Dan kom je niet in de wie is online met je naam en ook branden die lichtjes niet. (zie bij de lijst forumbazen, als die ervoor kiezen om onzichtbaar te zijn is het lampje uit.))
Daarbij vind ik het nogal overbodig. Je kan online zijn, maar ook op een heel ander deel van het forum en net in dat topic even niet terugkomen. Als je het echt wilt weten is er altijd de wie is online lijst. |
Die serverload had ik even niet bij nagedacht.
En ja, met onzichtbare mensen is 't een probleem, maar dat zullen er toch niet extreem veel zijn? Zo'n lijst vind ik zelf vrij onhandig. Maar goed, als 't dus niet mogelijk is of men het verder geen goed idee vind dan houdt 't op natuurlijk :) |
Volgens mij zijn er behoorlijk wat mensen die anoniem forummen, ik weet er iig wel al een behoorlijk aantal. Verder kan je bij mensen van wie je ooit een PM hebt gehad ook bij traceren kijken wanneer die persoon het laatst online was of dat ie nu online is.
|
Ik vind het wel een goed idee, eigenlijk :)
Je hebt natuurlijk wel mensen die onzichtbaar forummen, maar dat maakt toch niet zoveel uit? Alleen neemt het idd veel serverload met zich mee, dat is dan wel weer een nadeel. |
Als je een pm leest van iemand staat het er toch ook... Ik zou het wel fijn vinden. :)
|
Kijk, dit zijn nou de goede(hoewel niet noodzakelijk haalbare)voorstellen.
Het is in ieder geval beter dan dat constante gemekker van BarbapapaX. :p |
Citaat:
het is wel handig, op zich. niet echt nodig, maar ook weer niet overbodig. als het zou kunnen?! altijd makkelijk als je het gelijk kunt zien, en als je het perse niet wilt kun je het toch altijd nog op onzichbaar houden! |
Prima plan. Uitvoeren zou ik zeggen.
|
Citaat:
|
vBulletin 3 schijnt dit al te kunnen.
|
Citaat:
|
|
Achzo, bedankt :)
Dan moeten me waar wachten. |
Waarom is er in het fotoboek geen optie om me 'onzichtbaar' te maken zodat ik niet in het online lijstje van andere verschijn?
|
Online/offline status is standaard al in posts te zien met vBulletin 2, en is er makkelijk terug in te zetten door $onlinestatus aan de postbit template toe te voegen. Dit kost natuurlijk wel wat kostbare server resources. ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01. |