![]() |
Fout personeelsfeestje
Gisteravond het langverwachte personeelsfeest van mijn werk. Het was al een poosje niet zo gezellig meer, i.v.m. veel geroddel achter iedereens rug om (over iedereen), we hoopten dat een gezellige avond daar verandering in kon brengen.
Niet dus. Veel drank, een paar van mijn collega's (huisvrouwen van midden 30) misdroegen zich en hebben ervoor gezorgd dat deze avond voor sommigen op een teleurstelling is uitgedraaid. Mijn respect voor hen is nu ver te zoeken, moet a.s. maandag weer met ze werken maar ik denk niet dat dat zo makkelijk gaat. Hoe pak ik dit aan? Moet ik het er over hebben of gewoon door werken en doen alsof er niets aan de hand is? De sfeer zal er na dit personeelsuitje vast niet beter op worden... |
Ik heb ooit flinke ruzie gehad op m'n werk en heb toen gemerkt dat blijven zwijgen geen zin had. Ik negeerde de persoon volledig en kreeg ook dáár weer ruzie over. Uiteindelijk is alles uitgepraat en dat bleek ook echt de beste oplossing. Anders blijf je constant schijnheilig naar elkaar toe en zit je achter diens rug om tegen je collega's andere verhalen te vertellen. Dan heb je precies waarom het bij jullie juist fout is gegaan.
|
Het is helaas maar al te waar dat er vaker over elkaar dan met elkaar gepraat wordt.
De confrontatie aangaan is voor velen best moeilijk (ik ben er ook een held op sokken in). Maar meestal schept het wel duidelijkheid zeker als men echt een poging doet om naar elkaar te luisteren. |
In elk geval is het verstandig erover te praten, maar ik snap dat het lastig is. Die 'huisvrouwen' kijken meestal nog op je neer ook en dan verergerd t alleen maar. Toch over praten en desnoods met hulp van de baas?
..én kan je het verhaal met nog meer smeuïge details uitbreiden :p vind ik wel leuk |
Citaat:
Oh die huisvrouwen. Reden als tochtige koeien tegen willekeurige mannen op, en vergrepen zich ook aan een mannelijke collega van 17..die trouwnens zelf net zo hard handtastelijk was.. Die drank he. (de smileys doen het niet bij mij! Opties staan goed) |
Citaat:
Er is neem ik aan weel een filiaalleider of vervangende baas ofzo :S (leidinggevende? |
Citaat:
Maar ik werd net gebeld we hebben vanavond een gesprek, mijn collega's hebben spijt..of ze zitten ermee in hun maag dat ik ze uitgescholden heb.. :$ |
vrouwen ....
:p |
pff wat een verhaal ....
ik kan me ook nog de helft van een personeelsfeestje herrinneren, drank he... |
De vrouwen hebben het opgelost!
Frustraties berustten op vele misverstanden en communicatie-foutjes. Het is wel weer goed nu, was erg blij dat het weer opgelost was. Nu nog die vervelende ex waar ik samen mee moet werken... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|