![]() |
Braaklegende
Ik heb geen oog voor een ander
Sociale zekerheid is wat ik verander Minderbedeelden gaan voor de bijl Pas maar op voor m'n christelijke doggiestyle Van macht krijg ik een gloeiende champignon In mijn...in mijn...onderpantalon! Ik neukte voor 't eerst op m'n 35e Muggenziften kan ik als de beste Het liefst neuk ik Bush in z'n kont En houd ik voor de rest mijn mond Oh god dit moest de familie eens zien Ik in the States, net als Mr. Bean! Ik wil bezuiniging, ik wil poen naar de tandarts, de pil en pensioen Sociale zekerheid moet je zelf maar doen You George, me Jantje Fatsoen! |
Hm, maatschappijkritisch. Bij dit soort gedichten zit er al snel een cynische toon aan, en je hebt op zich een redelijk sarcasme neergezet, maar toch trekt het me niet zo aan. Het doet me trouwens denken aan je vorige gedichten, dat vond ik wel positief; je hebt een heel eigen schrijfstijl.
Ik vind de rijm toch wat te gedwongen en je gedicht wat te ongecoördineerd om het echt een sterk gedicht te vinden; het komt op mij niet geheel over. Maar wel leuk om zoiets eens te lezen; het is weer eens wat anders, dit zie ik hier niet zo vaak (y). |
yo leuk gedicht. idd zie je hier niet vaak. het spreek mij wel aan. ik ga niet lopen mierenneuken over wat er mij stoort, ik vind em erg leuk en goed maatschappelijk. (y)
|
Ik vind het jammer. Als je maatschappijkritisch wil zijn, doe het op zijn minst goed onderbouwd. Ik kan ook wel schreeuwen dat ik die voorman van de fnv een achterlijke, domme idioot vind, maarja, wat schiet je daarmee op als je het niet onderbouwt? Dat mis ik in je gedicht. Bovendien zeg je naar mijn mening iets te vaak dat de persoon in kwestie de billetjes van Bush likt.
|
Citaat:
voor de rest: het is GEEN gedicht maar een rijmpje. De knullige rijm heeft betekenis, maakt het lomper en cynischer. Het is ook niet zozeer geschreven voor anderen, dus onderbouwen is niet nodig. Dat doe ik in andere vormen. |
Citaat:
oops, ik bedoelde dat sociale zekerheids dingetje, vergeef me, het is nog vroeg. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |