![]() |
laaste boek voor nederlands
heeft iemand een goede aanrader voor een nederlands boek?
ik moet over vier weken mijn laatste boekverslag in leveren, en ik wil me leesdossier nog ff wat op peppen met een heel goed boek, heeft iemand misschien suggesties? ps. voor een boek als de ontdekking van de hemel heb ik waarschijnlijk te weinig tijd, dus het moeten niet 800 paginas zijn ofzo |
Heb net een mooi boek uitgelezen. 't Is wel een jeugdboek, dus ik weet niet of dat mag...
Het heet 'Rimpels en geruis' van Gerda van Erkel. Citaat:
Citaat:
|
Hart van Steen van Renate Dorrestein, erg apart en goed boek
|
Isabelle van Tessa de Loo.. is een heel dun (maar leuk) boekje:)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Probeer dan eens 'De Aanslag' van Harry Mulisch. Niet moeilijk, maar ook niet bijzonder spannend. Wel gewaardeerd bij de meeste docenten Nederlands.
|
Ehm, ik zou zeggen 'De ontdekking van de hemel' van Mulisch, maar dat is te dik voor jou...Dan misschien een werk van Couperus? Bijvoorbeeld 'De berg van licht'? Het is dik en ook nog eens oud, dus je krijgt er extra punten voor.
Anders misschien iets van Marcel Möring, bijvoorbeeld 'In Babylon'? |
Citaat:
(Mijn docent vond het wel verschrikkelijk wanneer mensen 'Bint' lazen, op zich is het een heel goed boek, maar inmiddels is het ook wat verjaard, hij geloofde niet dat wij eruit kunnen halen wat er in zit.) |
mijn leraar zei vandaag dat hij vond dat eigenlijk iedereen 'multatuli' van Max Havelaar gelezen had moeten hebben voor die van 't vwo afgaat.
Ik vroeg nog of hij het geen afgezaagde keuze vind, maar toen begon hij weer een verhaal over dat 't zo'n goed boek was ;) |
Citaat:
De Ruimte van Sokolov van Leon de Winter leest lekker snel weg. Nooit Meer Slapen van Willem Frederik Hermans. etc etc. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00. |