![]() |
rood staan
ik heb pas geleden voor mn girorekening dat aangevraagd. allemaal leuk en aardig, krijg binnenkort contract enzo en dan is dat geregeld.
nu was ik ff benieuwd.. mag ik naast die rekening bij een andere bank ook een studentenrekening oid openen, waarop ik rood mag staan? (niet dat ik 2x 1000 euro nodig heb :D, maar wordt soms beetje moe van postbank... maar wil het ook niet kwijt, want al mn inkomen gaat via de postbank, en heb geen zin alles te laten veranderen). |
Tuurlijk mag dat.
Realiseer je je wel dat je rente betaalt over het bedrag dat je rood staat? Rood staan bij twee verschillende banken (of nog meer) is dus alleen maar nadelig voor jezelf. |
Als jij een hoge rente wilt betalen voor al dat rood staan...
|
Ik zou eigenlijk gewoon alles proberen om te voorkomen dat ik rood kom te staan. Wat is precies de bedoeling van die andere rekening? Is jouw uitgavenpatroon zo erg dat je 2 rekeningen nodig hebt met de mogelijkheid dat je in het rood komt? Ik denk dat als je daarmee gaat beginnen het straks heel moeilijk krijgt om de boel weer dicht te boeken en ben je alleen maar rente aan het betalen.
|
Wel even melden natuurlijk, maar bij deze kleine bedragen wordt vaak niet moeilijk gedaan.
Wil je twee keer bijvoorbeeld 20.000 Euro lenen kun je meer lastigheden verwachten. Bovendien worden de meeste leningen geregistreerd bij het BKR, waar bij de toetsing naar boven komt dat je overige leningen hebt. |
Mjah, lijkt me niet zo'n probleem....zeker met zulke kleine bedragen niet...Soms is t wel handig...als je nog even twee dagen moet wachten tot t geld op de goede rekening staat, en je eigenlijk niet kunt/wilt wachten...ach, wat maakt t dan uit om even n dagje wat euro's rood te staan
|
Als je de discipline hebt om het maar 2 dagen te laten duren dan is het niet zo erg, maar hoeveel zijn er niet die het op een gegeven moment wel makkelijk vinden?
|
Citaat:
Maar als ik een grote uitgave moet doen en ik kan niet wachten tot mn salaris er is of ik moet even wat voorschieten....dan is t wel handig dat t even kan.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sorry voor t offtopic gedoe :p |
Citaat:
|
Citaat:
punkers & werk?? punkers & geld?? punkers & recht?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ben echt te stoned voor dat lastige gelees :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij kan je standaard bij een studentenrekening rood staan tezij je aangeeft dat je dat niet wil. Dat heb ik namelijk gedaan aangezien het voor mij nog niet echt nodig is. :)
|
die 2e rekening is puur omdat ik de giro mn strot uitkomt, netjes gezegd. En ik heb geen zin, om overal nu nog mijn gegevens te laten wijzigen.
En omdat ik dan toch een 2e rekening open, kan ik die dan maar beter zo breed mogelijk nemen. Ik ben qua financieel-beleid goed opgevoed, met die 2000 euro rood staan kan ik prima overweg (lees: niet gebruiken wanneer dat niet nodig is ;) ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik snap het nut van rood staan niet...
stel je mag 1000 euro rood staan.. je leent dan maar 1 x 1000 euro... |
Als je een studentenrekening opent dan moet je vaak wel aan de voorwaarde voldoen dat er iedere maand geld op binnenkomt, bijvoorbeeld je stufi, als je alleen stufi ontvangt dan kan je dat dus niet op twee rekeningen tegelijk binnen laten komen en dan dus geen twee studentenrekeningen hebben maar als je naast je stufi ook werkt en je zorgt ervoor dat je salaris op die andere rekening binnenkomt dan kan je idd twee studentenrekeningen openen en dus ook op twee rekeningen rood staan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
met die ene 1000 euro roodstaan, red ik alles al wel hoor. Het is ook niet zo dat het geld constant nodig is, maar als ik aan het einde van mn geld nog een stukje maand over houd, is het altijd handig, voor die paar tientjes. Dat is voor mij iig het nut van roodstaan. Dr zullen altijd mensen blijven, die er leuke spullen voor gaan kopen.
zo dom ben ik dan weer niet :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43. |