![]() |
De volgende stap
Verwachtingsvol, doch enigzins terughoudend
wachtend op de lengte der dagen tot dan Wanneer ze eigenlijk niet kan stoppen of doorgaan omdat geen van beiden breed genoeg zou rijken Als haar ogen neerslaan uit vrees voor de toekomst die enkel haar leven met schaduw oversluierd Dan ziet ze haar demonen in de dromen vergeten wanneer haar zicht weer wordt geopend Verwachtingsvol, doch enigzins terughoudend zet ze een stop vooruit, om vervolgens te stoppen Kalm, berustend, wachtend op het teken om een volgende stap te maken |
Wat ik het beste aan dit gedicht, en het opvallendste ook trouwens, vind, is dat de ik-persoon er niet letterlijk in wordt genoemd terwijl deze toch zó duidelijk aanwezig is, ik wilde ook eerst gaan zeggen 'want een mooi samenspel tussen de ik- en jij-persoon', totdat ik besefte dat de ik-persoon niet expliciet wordt genoemd. Dat vind ik écht prachtig.
De herhaling van de eerste regel is erg positief en 'demonen in de dromen' is leuk. Ik zie dat er naar een meisje wordt gekeken die de schrijver adoreert, en het meisje is onzeker over haar toekomst, gaat stapje voor stapje vooruit. Oh, moet het in de tweede regel van de laatste strofe niet zijn 'zet een stap vooruit', ipv 'zet een stop vooruit'? |
Zeker heel erg mooi :)
Hoewel ik niet vind dat 't altijd even lekker loopt, spreekt 't me wel aan. Moet oversluierd trouwens niet met een t? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04. |