![]() |
Ayreon (kent iemand dat?)
Niemand heb ik ooit over Ayreon gehoord. Nu heb ik het nieuwe album: The Human Equation. En ik vroeg me af of iemand hier WEL deze band kent.
De muziek is heel apart en deze cd helemaal. Want elk nummer is een dag in het leven van zo'n man. Je hebt dus Day one t/m Day Twenty. In het eerste lied zitten ze in een ziekenhuis, en volgens mij schakelen ze in het laatste nummer de machines uit, waardoor hij dus sterft. Maar dat kan ik ook fout hebben... :rolleyes: Nou, kent iemand Ayreon? :) |
Da's toch een project van Arjan Lucassen?
Ik heb er geen muziek van. |
Jaaa, dat klopt :)
|
Echt briljant. (y)
Enige woord dat ik er voor heb. (y) Ik heb ook The Human Equation, maar ik heb ook gehoord van een vriend dat Arjen met een boel andere bekende metal artiesten (Michael Romeo, Bruce Dickinson, Fabio Lione, Russel Allen etc.) ook een album heeft gemaakt. Ben alleen vergeten hoe het album heet. :D |
Wie kent Ayreon nou niet :D Star One is overigens meer mijn ding :)
|
Citaat:
Wat vinden jullie trouwens het beste nummer? |
Star One zou ik ook nog wel eens willen horen. Heb daar veel goeds over gehoord.
|
Citaat:
|
Citaat:
'Grapje' van Arjen Lucassen. Leuke band overigens :) erg leuk! Metal/rock/klassiek/jaren'60/'70/'80/elektro/folk komt zoveel voorbij :) |
Kheb al die ayreon cd's plus Star One :D
Overigens over het eind van Human Equation:
Spoiler
Ik vind Amazing flight in Space erg cool, vooral het derde deel. Day11:Love vind ik ook wel een mooi nummer, vooral die meerstemmige zang op het einde is schitterend gedaan. |
Thanks voor de uitleg ;)
Ik vind zelf Day Thirteen: Sign en Day Fifteen: Betrayal erg mooi :) |
Geen bal an
|
niet echt my cup of tea.
arjen lucassen is natuurlijk wel een genie. |
http://forum.scholieren.com/showthre...human+equation
En dat andere album waar je het over hebt is "The Electric Castle". |
Ik ken ze ja. Vind het goede muziek. Heb er geen cd's van ofzo, maar de nieuwe wil ik eigenlijk wel kopen, wanwege het feit dat Devin Townsend daar ook een deel van de zangpartijen voor zijn rekening neemt, en ik de man wel kan waarderen.
|
ik ken het wel, heb er alleen geen muziek wel. Wel van een ander project, Ambeon. Dat vind ik nou weer geweldig!!!!
|
Into The Electric Castle is pwnage album
|
Ayreon is best bekend, maar niet mijn muziek
|
Pfft, ik word daar zo flauw van.
Dat kent iemand <insert een overbekende band>? Ik heb er nog nooit iemand over gehoord. Niet mijn ding. |
is toch die band van dat liedje loser wat de hele tijd woensdagavond op the box komt?
ken er verder niks van maar dat liedje is wel grappig |
Hier is al een topic over...
Verder is Lucassen natuurlijk geniaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Van THE vind ik Loser, Love, Pain en Childhood erg goed (y)
Daarnaast ken ik alleen the electric castle, en die vind ik wat minder :) |
Ayreon is geweldig. (y) Maar ITEC blijft het beste, ben nog steeds niet uit wat ik nou precies van THE vind. :o
|
En hier reageert men wel op... Ik open nooit meer topics. (n)
|
James Labrie (y)
En Ayreon is cool, zeker die laatste cd idd :) |
wel goed!
alleen hou ik er niet van.. maar verder ok! |
Loser is het enige nummer dat ik ken en wat is dat een irritant zeiknummer zeg! BAH!!!
|
De broer van Arjen (Gjalt dus) is mijn leraar Latijn en Grieks geweest en ik spreek hem nog regelmatig en ga wel eens naar concerten met hem.
Ik krijg ook altijd al 2 maanden van te voren ofzo de ruwe mix van een nieuw album te horen :) maar ik heb altijd zwijgplicht omdat het niet uit mag lekken welke zangers er meedoen enzo :D . Over de muziek: Heel erg goed natuurlijk, niet helemaal mijn smaak en soms een beetje veel van het zelfde, maar er zijn nummers bij die echt gaaf zijn (The Dawn of a Million Souls enz.) En om de TS uit haar droom te helpen, bijna iedereen die een beetje into dit soort muziek is kent Ayreon en Lucassen. |
Ayreon is geweldig. The Human Equation is een fantastische cd. Mijn favoriet nummer is Love denk ik, puur omdat ik het refrein ervan orgasmatisch vind.
(y) |
Fantastisch project weer The Human Equation. Ik wet niet wat mijn favoriete nummer is van dit album. Iig de nummers met Marcia Bovio, haar stem is echt ongelovelijk mooi.
Verder vind ik Day Fifteen: Betrayal erg mooi. De zang is neit heel erg speciaal, maar die strijkinstrumenten later in het nummer. Dat is echt fantastisch. Van Star One vind ik Valley of the queens echt mooi. Floor en Irene kunnen echt mooi zingen. |
keer een track op de radio gehoord, goede muziek
|
persoonlijk vind ik het niks. vooral dat nummer "loser" niet. Fucking irritant
|
Citaat:
|
Ayreon is matig, zijn zoveel betere bands.
|
jezus ik ken zelfs ayreon en mij boeit die hele muziek me geen aars
|
Citaat:
|
Citaat:
point is; they suck. |
Citaat:
|
Citaat:
they suck als in, de muziek is gewoon bagger. |
Citaat:
|
Citaat:
auw, die was onder de gordel :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Muzikaal en qua originaliteit zit het heus wel snor met onzer Arjen, fleppen.
|
Hahaha!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03. |