![]() |
Zenuwen voor de eerste schooldag..
Toch wel erg, ben je 19 jaar, ga je aan een nieuwe opleiding beginnen in een nieuwe school met alléén maar nieuwe mensen, ben je doodsbang.
Ik heb overmorgen introductiedag en ben echt heel erg nerveus. Mij kennende vind ik het lokaal niet, en zweet ik van de zenuwen. Misschien val ik wel helemaal buiten de groep. Iemand tips om het toch zo 'aangenaam' mogelijk te maken?? |
goude ouwe: gewoon lekker jezelf blijven en niet proberen om leuk te zijn op een manier dat je makkelijk onderuit gaat. Blijf rustig en kijk het allemaal aan, zijn vast veel meer mensen die dat hebben. succes iig!
|
dat is niet zo raar hoor :) Dit zullen de meesten morgen wel hebben :)
neem een zelfverzekerde houding aan (rug recht, schouders naar achter etc ;)) , mensen aankijken en maak een praatje met ze. Genoeg onderwerpen te bedenken lijkt me :) En natuurlijk vrolijk kijken. en als je 't lokaal niet direct vindt, maak er gewoon een grapje over. Kan iedereen gebeuren he :) |
ik was niet echt zenuwachtig maar toen ik op school kwam want toen kreeg ik te horen dat ik in een andere klas zat als mijn vriendinnen
|
Citaat:
|
denk maar zo dat je niet de enige zult zijn die niemand kent
|
Ach, 't komt allemaal best goed. Je bent niet de enige die alleen is.
|
Geloof me, iedereen is nerveus de eerste dag.
|
Citaat:
Tips? Gewoon met wat mensen een praatje, en inschatten wie je het beste ligt. Wel jezelf blijven, maar probeer ook een beetje spontaan te reageren. Gewoon even doorbijten, en je zal zien dat het heel erg meevalt. |
Ik denk idd dat het voor heel veel mensen herkenbaar is en je zult idd ook niet de enige zijn die alleen is.
Wees idd jezelf, denk niet meteen als je de eerste dag geen nieuwe vrienden maakt (voor zo ver dat kan in één dag, maar goed) dat je buiten de groep valt oid, dat soort dingen kosten ook gewoon tijd en dergelijke. Zorg dat je er op tijd bent, dan heb je ook tijd zat om het lokaal te zoeken, dan is het niet erg als je een keertje verkeerd loopt. Of vraag het gewoon meteen bij de ingang, vrijwel iedere school/uni heeft wel een informatiebalie daar zitten en het is een hele normale vraag. En neem desnoods een boek, tijdschrift of iets van muziek mee, zodat je iets te doen hebt. Maar 'vlucht' daar ook niet in, want dan maak je zeker geen contact met nieuwe mensen (een jaar of wat geleden deed een meisje die nieuw in mijn klas kwam dat, die zat iedere minuut te lezen in een boek...daar schiet je niet echt wat mee op als je contact wilt met anderen). En maak idd gewoon praatje met iemand die je aardig lijkt. Is ook niks vreemds aan. :) |
Citaat:
|
Dank jullie wel, ik ben al wat minder zenuwachtig.;)
|
Citaat:
|
ik ben ook een zenuwpees.
en ik ging naar een school aan de andere kant van het land, alleen en ik kende er niemand, ik had er zelfs geen vage kennis of familielid wonen. jemoet je er over zetten en zoiets hebben van ze kennen me toch niet. schijt!!! |
Je moet je vooral van te voren al druk maken, dat helpt! :| (n)
|
We gaan trouwens bowlen met z'n allen, als het formele gedeelte erop zit.:|:|
|
Citaat:
|
Citaat:
er zullen vast wel eenaantal mutsen zijn die het veel slechter doenop hun stilletoschoentjes ;) hoemeer je je zelf bent hoe leuker ze je vinden :D |
ik was ook vreselijk nerveus ja... stiekem wilde ik al niet meer :bloos: :p
maar ja, het was voor iedereen nieuw, dus heel erg 'vreemd' was ik niet ;) achteraf viel het allemaal heel erg mee! :) mijn medestudenten zijn best aardig en we hebben allemaal wel ongeveer een dezelfde instelling. (y) Ik heb wel veel getwijfeld over de studie of ik het wel kon enz.., maar daar zette ik me redelijk gauw overheen, omdat druk maken over of je het wel kan etc helemaal niet nuttig is, als je er nog niet eens aan de studie begonnen bent. ;) Maar het ergste aan zo'n nieuwe groep is natuurlijk dat je je altijd afvraagt of je wel een beetje in de groep komt te liggen en of je wel weer vrienden maakt enzo..... :o, maar ik heb er wel een goed gevoel over (y) :), veel mensen tegengekomen waar ik het wel mee kan vinden (y) |
Hoe ging het nou? Vast wel goed :)
Vaak vind je op de eerste dag wel een 'maatje' (vreselijk woord overigens) waarmee je de introductie enzo wel mee doorkomt. |
En anders blijf je alleen en kom je later in het jaar mensen tegen. Boeiend.
|
Citaat:
Er stonden al een paar van die miepen -in positieve zin- bij elkaar bij de ingang en die zaten allemaal bij me in de klas. Vrijwel iedereen was aardig, ben het goed doorgekomen. Bowlen redde ik niet meer ivm werk helaas. Niemand had er overigens zin in. Hoe dan ook, leuke klas. Alleen maar meiden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47. |