![]() |
trompet: opwarmen
Voor je begint te studeren op een stuk, of eventjes voor het plezier speelt, dan moet je je opwarmen. Ik heb al veel verschillende, tegenstrijdige dingen gehoord. Wat doe je nu het best als opwarming? :confused:
|
in kokend water :p
|
Citaat:
volgens mij werkt dat niet ik denk niet dat dat een goed idee is. |
föhnen
|
Citaat:
Ik zoek dus iemand met kennis van trompet! Ik heb gezien dat er hier zo wel iemand is |
hot steamy seks ermee hebben
ben ik nu net zo bijna grappig als eendje? |
hint: er op spelen wil nog wel eens helpen
|
Citaat:
|
Citaat:
dat scheelt nogal wat |
Citaat:
JESUS!! Wat is het hier erg gesteld met de humor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
flikker dat ding in de open haard. en koop een pak lego. |
Citaat:
|
Hallo,
Ik speel trompet in een showkorps en als opwarming blazen wij de trompet zeg maar warm. Dus niet gelijk je ventielen erbij gebruiken. Alleen maar blazen zeg maar. En voor ons zelf moeten we altijd oefeningen doen met je mond. en dat helpt echt. Succes ermee. Groetjes |
Citaat:
Ja, dat warm blazen doe ik altijd, maar ik bedoel de opwarming van je lippen enzo. Moet je eerst lange noten spelen? Ik denk het wel. Maar mag je dan ook zo hoog gaan als je kan of blijf je beter in het lage register? |
Wij moeten altijd eerst gewoon lage noten spelen. En dan zeg maar in verschillende maatsoorten. En dan is hij later vanzelf warm en dan moeten we altijd de toonladder van C spelen ook in verschillende maatsoorten. En dan is het helemaal goed. En soms moeten we ook anders toonladders spelen. Speel je zelf ook in een korps of iets anders?
Groetjes |
hallo, ik speelde bugel :o
Lage noten inspelen enzo, dat deed ik. En ik merkte op, dat als je eerst flinke zoensessie hebt, dat het dan ook prima gaat. :p |
Ha, een onderwerp waar ik wel wat vanaf weet! :p
ik weet totaal je niveau niet, dus ik zou zeggen koop het boek Fitness for Brass, geschreven door Frits Damrow. Daar staan zeer nuttige dingen in. Ook doe je er goed aan om les te nemen. Overige tips op aanvraag, via pm, omdat ik daar meer info van je nodig heb. |
ligt draan hoe lang je speelt...
als ik nou mijn saxo in de mond neem na 3 weken, speel ik gelijk optimaal speel nu 8 jaar opwarmen van de trompet zelf doe je door het complete mondstuk in je mond te nemen en lucht erin te blazen waardoor je geen toon krijgt (en ook niet die vunzige spuug-kleppies hoeft open te doen :p ) opwarmen van je lippen is gewoon wat spelen dus :o |
Citaat:
Je lipspieren zijn talloze malen kwetsbaarder als je armspieren, dus als je een lange sessie voor de boeg hebt, en je wil die met goed fatsoen doorkomen, zou ik maar wel zorgen dat je goed bent opgewarmd. Een marathon loper zal ook niet onopgewarmd aan de marathon beginnen. Je hoeft er niet per definitie vanuit te gaan dat je instrument warm is, als je mondstuk dat maar wel is, en je lipspieren. Je trompet word wel warm bij het blazen zelf. |
Citaat:
|
Hahaha jij ook de groetjes terug!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58. |