![]() |
[videokaart] GForce of Radeon?
Hallo,
Ik heb de twee goedkoopste videokaarten op een prijslijst opgezocht: Radeon 7000 64 mb ddr dvi/tv out (€ 40,-) gf4mx440SE 64 mb ddr dvi/tv out (€ 46,-) Welke van de twee lijkt jullie het beste? (Heb je een voorkeur voor een van de twee merken, of weet je gewoon dat die specifieke kaart beter is dan die andere?) |
Ze zijn allebei waardeloos?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
gf fx 5200 will do the job ;) of een radeon 9000
zijn net een stapje duurder nog steeds slechte kaarten maar erg goedkoop in snelheid/prijs verhouding wat zijn de specs van de rest van je pc want een langzame pc met een snelle videokaat is ook niks :) |
Citaat:
Zou die GeForce kaart misschien wat beter zijn dan? Uit de systeemeisen opgesteld door IdSoftware: 3-D Hardware Accelerator (with 16MB VRAM with full OpenGL® support |
Citaat:
|
Citaat:
|
Uit tweakers.net pricewatch.
ik denk dat je hier meer aan hebt: MSI GeForce 4 Ti4200 64MB € 45,- (zonder verzendkosten) Anders ff doorsparen, maar wat is de rest van je systeem? Of anders een 2e hands kaartje op de kop tikken :) |
Citaat:
[EDIT] Laat maar zitten ;) [/EDIT] Maar elke 3-D accelerator moet dit toch aankunnen, tenminste dus volgens de systeemeisen? Dit zijn de complete systeemeisen: 3-D Hardware Accelerator (with 16MB VRAM with full OpenGL® support Pentium® II 400 Mhz processor or Athlon® processor English version of Windows® 95 OSR2/98/ME/NT4.0 (SP6)/2000/XP Operating System 128 MB RAM 16-bit high color video mode 800 MB of uncompressed hard disk space for game files (Minimum Install), plus 300 MB for the Windows swap file A 100% Windows® 95 OSR2/98/ME/NT4.0 (SP6)/2000/XP compatible computer system (including compatible 32-bit drivers for CD-ROM drive, video card, sound card and input devices) Quad-speed CD-ROM drive (600 K/sec. sustained transfer rate) 100% DirectX® 8.0a (included) 100% DirectX 3.0 or higher compatible sound card and drivers 100% Microsoft-compatible mouse/keyboard and driver |
Citaat:
Ik heb: Pentium III 450 MHz (voldoende, min. Pentium II - 400 MHz) 128 MB (voldoende) Windows XP Dus moet voldoende zijn... Moet ook nog wel even een grotere hardeschijf erbij kopen. |
Citaat:
Verder, om maar even ontopic te blijven - ik zou voor de Geforce4 MX440 gaan. ATI is pas met de Radeon 8500 echt in staat geweest om lekkere concurrentie te bieden aan (destijds) de Geforce3 en de modellen daarna waren inderdaad snel. Maar de Radeon 7000 is gewoon een oude kaart die echt verschrikkelijk traag is. |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens liep het bij wel wel ok enzo, maar niet perfect soepel enzo.. |
Hij liep nog mooi op een pentium 2 350 met 256 geheugen en tnt 2 :P
Laadtijden waren wel fucking lang :D |
heb nog een gf4mx440se liggen, maar soz had em aan een vriendin beloofd :)
maar ik zou ook voor de nvidia kaart gaan.. ik bedoel die ati is helemaal (n) |
Citaat:
Nou niet bepaald nieuw, maar wel beter dan die 2 bij elkaar :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sorry hoor :) |
Citaat:
|
Ach als je computer 't red kan ie met de GF4MX zelfs Ut2k4 draaien...
dus ET moet ook wel lukken |
Resolutie van 640 bij 400, alles low, geen aa of fsaa ..
.. |
Citaat:
Maar wees nou eens eerlijk - waar hebben we het nou helemaal over? Deze kerel wil een ongelooflijk budgetkaartje kopen, een GF4 MX440 of een Radeon 7000. Met geen van beide kun je spellen echt fatsoenlijk spelen, dus in principe maakt het geen drol uit welke hij koopt. |
In jouw geval kun je het beste de GF4 MX kopen. Deze is sneller dan de Radeon 7000. Een nog snellere of duurdere kaart zou ik voor je huidige computer zeker niet kopen. Een tweedehands Geforce 2 GTS/Ti zou je eventueel ook nog kunnen overwegen.
|
Maar de Radeon 7000 is wel beter op het DX 7 gebied :D :p.
Ik zou gewoon voor een 2e hands kaartje gaan :P |
Citaat:
Dit is dan idd een betere keus: MSI GeForce 4 Ti4200 64MB ? 45,- (zonder verzendkosten) De rest van je systeem is wel erg minimaal |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19. |