![]() |
[videokaart] heeft moeite met sommige spellen
ik heb een geforce fx 5200 van 128 mb en hij heeft problemen met need for speed underground, het beeld ziet er niet scherp uit en hij gaat traag, hoe kan ik dit oplossen want ik denk dat hij m wel kan draaien...
|
gf fx 5200 is een langzame kaart.. maar wat zijn de specs van de rest van je pc en hoe heb je nfsu ingesteld(grafisch)
|
Citaat:
werkgeh.: 512 mb hd: 120 gig instellingen nfs: 1024 x 768 en details op high |
Citaat:
|
Heb je drivers geinstalleerd?
Maar volgens mij is dit een goedkope budget kaart? Daar zal ie vast niet geweldig mee draaien, zeker niet op high.. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Download eens nieuwe...dan
|
Citaat:
maar pas op, je moet wel eerst de oude drivers erafgooien voordat je de nieuwe instaleert |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Een geforce fx 5200 is een E-NORME bottleneck op zo'n PC
|
:D ja
Een FX5200 Ultra presteert maar marginaal beter dan een Geforce4 MX440-8X, dus kun je nagaan hoe een gewone (non-ultra) FX5200 presteert. |
Citaat:
|
Citaat:
En die brave huisvadertjes maar denken dat ze een superbak hebben 'omdat hij wel 3000 MHz heeft'. Windows XP draait geen drol sneller op zo'n systeem dan op een tweedehands Athlon Thunderbird 1000 met een gig intern. Over kapitaalvernietiging gesproken. |
Amen.
|
Citaat:
|
maar mijn ma weigert een betere te kopen :( en ik wou er al een andere in toen we m kochten maar dat vond ze zonde van dr geld... :(
|
Koop zelf eentje :P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
w00t.
|
Als je een bepaalde snelheid bij NFSU haalt, dan ziet het beeld er zeker niet meer zo scherp uit! Zoiets heet motion blur.
|
Citaat:
Citaat:
Je hebt wat mogelijkheden. Je kan: Een betere videokaart kopen, dan de FX 5200 er uit slopen en vervangen door de nieuwe. Misschien vinden je ouders dat niet leuk, of vervalt dan de garantie bij de winkel/computerbouwer waar je de PC gekocht hebt. De andere optie is zelf een PC te laten samen stellen bij computerzaak. Dell zou misschien ook kunnen, maar let er dan wel op dat je een goede videokaart kiest. One way or the other, het gaat je geld kosten. Een goede videokaart, bijvoorbeeld een GeForce 5900 (XT) of een ATI Radeon 9800 Pro, zijn nu te krijgen voor ongeveer € 150 - € 200. Een nieuwe PC waar redelijk mee gegamed kan worden (alleen moederbord, geheugen, processor en videokaart) kost rond de € 500. Maar onthoudt wel even: denk na voordat je een PC koopt. Leer er zelf eens wat meer over, of laat je goed door anderen adviseren. |
Citaat:
|
Citaat:
en hopen dat ie doom3 aankan:P |
lol, good luck :P
Koop gewoon 2e hands wat :D Beetje slijmen bij je ouders klaar is kees :D |
Citaat:
|
Citaat:
wedden dat ik d3 ga spelen;) of ie t nou wil of niet:P |
Citaat:
maargoed,zo zal het er dan bij jou uitzien :P |
Zoals al eerder gezegd, als je een computer kant en klaar koopt, heb je altijd het probleem dat je een bagger videokaart erbij hebt zitten. Dat is dan ook een van de redenen dat ik mijn computer zelf heb samengesteld met een GF 6800 erin in plaats van die 5200 die ze tegenwoordig overal in gooien.
Als je echt iets goeds wil zul je toch zelf moeten zoeken en samenstellen zou ik zeggen. |
Citaat:
|
Dell is dan ook het enige merk dat zulke systemen aanbiedt en dan ook nog specifiek met allerlei toevoegingen als 'extreme' en dergelijke. Ook bij Dell kun je zaadbakken kopen waarin ze een P4 3.06 HT combineren met een Radeon 9200 ofzo.
|
Bij Dell heb je voor een kleine meerpijs een X800XT erin hangen :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42. |