![]() |
Slaapwel
Slaapwel mijn kind
doe je ogen maar toe Vergeet 't kwaad op aard ben je 't niet moe? Weet dat ik van je hou Nu en altijd We zijn al zover geraakt Ik wil je nooit kwijt En hier lig je nu voor mijn ogen Hier lig je nu onschuldig en mooi Ja, hier lig je nu klaar om te slapen. Hier zeg 'k je nu snel mijn laatste vaarwel. Mijn kind, slaapwel... (Persoonlijk vind ik het een beetje onorigineel. Ik had gewoon zin om iéts te schrijven, maar mijn muze is blijkbaar zoek ;) ) |
cliche maar mooi
|
Daar ben ik 't wel mee eens :)
|
opzich wel mooi, maar erg cliche. En de woorden vind ik wat houterig/ouderswets overkomen. Ik zou het niet aan mij kind voorlezen iig.
|
wel lief op zich (Y) maar sommige woorden klinken zo 'hard' ofzo, niet 'lieflijk' wat bij de gedachte zou passen.
|
Citaat:
En het is niet echt de bedoeling dat het aan een kind wordt voorgelezen, het kind in het gedicht is immers gestorven :o |
Weet dat ik van je hou
Nu en altijd We zijn al zover geraakt Ik wil je nooit kwijt Sorry maar dit kan echt niet :o. Ik vind de cliché's die je in strofe één gebruikt heel erg goed omdat deze passen bij het soort gedicht, maar dit vind ik net wat te erg. Eigenlijk vind ik de eerste strofe gewoon het beste, ik zou kiezen voor deze strofe en er dan snel een eind aan breien door nog één of twee pakkende zinnen erbij te schrijven. Maar dat is slechts mijn mening ;). |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23. |