![]() |
arm gebroken
ey
kheb niet egt een probleem ma gwoon ff een vraagje. ik heb 2 weken geleden mn bovenarm gebroken, dat bot is helemaal middendoor en dat is nu nog steeds zo, dat komt omdat ze mn bovenarm niet kunnen gipsen. over een paar dagen krijg ik er een brace omheen voor de stevigheid, nou vroeg ik me af of mn bot dan eigelijk niet al een beetje aan elkaar hoorde te zitten, het beweegt nu nog gewoon los van elkaar. zijn er mensen die dat ook gehad hebben en hoelang duurde dat bij jullie? xxx mij |
ten eerste lijkt het me sterk dat je hele bovenarm door is, maar het allersterkste lijkt me dat ze je zo rond laten lopen...
Hoe krijg je dat voor elkaar? |
Waarom zetten ze er dan niet iets van een plaatje in om de botten aan elkaar te houden zodat ze weer aan elkaar kunnen groeien oid...? 't lijkt me idd vaag dat ze je zo rond laten lopen als je bot compleet door is. Mij lijkt dat het bot dan nooit recht en goed aan elkaar kan groeien (oa omdat het dan steeds weer van de goede plek af schiet ed).
|
Citaat:
Wel zou hij zijn arm nooit meer goed helemaal op kunnen tillen, maar die gevolgen weet ik verder niet. Maar 't komt dus daadwerkelijk voor :) |
tis toch helemaal doormidden, gewoon heel hard van je paard afvallen en pech hebben dan lukt het vanzelf wel een keer. ik krijg er maandag een brace omheen hoop dat het dan aangroeit.
het beweegt idd telkens maar als je je arm laat hangen trekt de breuk zich vanzelf recht....zeggen ze. |
Doet dat niet ontzettend pijn dan :o
|
nu niet meer maar kben vorige week 2 keer bijna flauwgevallen van de pijn...t scheelde niet veel.
nu eigelijk niet echt meer. |
Gek, een vriendin van me had precies hetzelfde (van paard gevallen en bovenarm gebroken, bot helemaal door) maar die werd meteen geopereerd. Er werd een pin in gezet en vervolgens kreeg ze een soort brace eromheen, zodat alles goed bleef zitten. Is heel snel genezen toen, ze heeft nauwelijks pijn gehad.
Het argument voor de operatie was dat ze jong was en de operatie daarom minder nadelen had dan het zo te laten zitten. Ik kan me niet voorstellen dat twee bothelften tegen elkaar kunnen groeien, wanneer ze telkens langs elkaar bewegen. Ze moeten toch op hun plek blijven zitten... |
heb ik me ook afgevraagd, nu nog steeds. kzal het maandag toch eens vragen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39. |