![]() |
De Andere Dichter.
In reactie op Type's gedicht:
|
Grappig :) en lekker dubbelzinnig, vooral dat om de opening'n te dichten. Vind ik leuk (y)
ook dat afge-kapt is wel een goede vondst moet ik zeggen :D |
Citaat:
|
ik sluit me helemaal aan bij Re3m.. hij is grappig. De woorden heb je echt leuk gevonden.
goed gedicht! |
Het trucje met 'afge-kapt' kende ik al.
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik vind 't leuk :p |
Citaat:
|
De laatste strofe vind ik opmerkelijk beter dan de eerste twee. Wat me stoort is het volgende:
Gezaagde lentezinnen. Afgezaagde zinnen willen keurig afge kapt op regels rollen. Maar ik zaag die zinnen en gebruik mijn zaagsel Ik wordt een beetje kriegel van al dat gezaag, haha. Verder heb ik dan ook een vrij verstoord beeld in mijn hoofd, ik hoor ook meteen het zagen. Misschien is dat het effect wat je wilde bereiken, maar het leidt mij wat af; het is mij wat té beeldend doordat het zo doorhamert, als je snapt wat ik bedoel. Verder is het een leuke vondst, het idee van zinnen die in een bepaalde vorm willen worden gegoten en dat jij die als 'andere dichter' juist uit elkaar trekt en zelf wat anders ervan maakt, dat vind ik sterk. |
Citaat:
Verder is het idd de bedoeling geweest om de nadruk veel op 'zagen' te leggen, wat het gedicht een 'zagend' ofwel 'zeurend' karakter geeft. Iets dat bij mijn dichtpogingen nogal eens het geval is. Maar bedankt voor je kritische noot; ik zal er nog eens naar kijken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11. |