![]() |
linkkabel verkocht
Ik heb een linkkabel voor de ti-83+ verkocht aan een forummer, maar nu wil diegene haar geld terug omdat ze hem niet ontvangen zou hebben, terwijl ik hem zeker op de post heb gedaan.
Advies iemand? |
Tja, das het risico.
Anders voorstellen om de helft van het bedrag terug te storten? Op die manier zijn jullie allebei enigszins de dupe. |
Citaat:
|
50/50 is misschien wel handig, maar ik wil ook niet dat zij hem gewoon heeft ontvangen en nu zegt van niet
|
Het kan bijna niet dat iemand een brief niet ontvangt. Je moet in ieder geval altijd je afzender-adres op een envelop zetten, mocht er dan iets misgaan dan ben jij terug te vinden. Anders gaat de envelop de versnipperaar in.
Bij pakketjes is het simpel, die hebben een unieke code waaraan je het op internet kunt volgen. Eigenlijk moet je over zoiets goede afspraken maken vantevoren, voor wiens risico iets komt. Ik zou gewoon ieder de helft doen, gewoon om gezeik te vermijden. |
Citaat:
Gezien het feit dat het over een linkkabeltje gaat is het geen groot bedrag waar het over gaat of wel? |
linkkabel, als pakketje of als brief? Als je een pakketje hebt verzonden dan heb je een track en trace nr gekregen, altijd bewijs genoeg.
|
ik ben diegene waar hij 't over heeft.
Wat betreft 't risico qua internet(ver)kopen, helemaal gelijk. Maar aangezien 99,8% v.d. post op het juiste adres bezorgd wordt, is het bepaald niet vreemd dat ik jou eigenlijk voor een dikke vette oplichter aanzag/zie :o . (sorry als dat niet zo is :bloos: ) Het is, zoals nare man al zegt, gewoon bijna onmogelijk dat de post niet overomt (n) En ook omdat je mijn overboeking ook al zo laat ontving terwijl dat normaal na een half uur al kan. en aangezien ik na een week ofzo al helemaal geen kabel meer verwacht, vroeg ik op aanraden van m'n ouders etc maar of je 't geld terug wilde storten. to the point: ik kan me overigens (dus) ook terugvinden in 50/50. en waarom heb je me eigenlijk niet gewoon terug een pm gestuurd? :bloos: Ik ben ook wel voor rede vatbaar en was m'n pm niet zo onbeleefd :bloos: Overigens. Als je me niet oplicht, snap ik ook dat jij andersom zal denken dat ik jou oplicht en dat lijkt me evengoed vervelend. sorry dan en hoop ik dat je weet dat mijn bozigheid niet voor je bedoeld is als je 't gewoon hebt opgestuurd. Oh, en mocht er toch nog ooit een kabel komen, dan zal ik je dat geld natuurlijk terugoverboeken (in geval van dat je akkoord gaat met 50/50) overigens zou ik ook niet weten hoe ik tegenover jou kan bewijzen dat ik die kabel niet heb. Als je zelf een idee hebt hoor ik het wel. en als iemand tips heeft voor een volgende keer? :| ik hoor het graag. Marianne en sorry voor de onbenullig lange post :o |
Marianne,
Citaat:
|
het was een brief.
Op 30-8 schreef jij dat je het hebt overgemaakt, maar ik heb het pas 1-9 ontvangen (kan ik zien bij internetbankieren) |
Citaat:
Maar om hoeveel geld gaat het dan? |
Citaat:
|
Ligt eraan postbank-postbank is bijna standaard na een uur al te zien rabo - post etc kan even duren
50/50 grtz ivo |
Citaat:
|
Citaat:
waar jij op doelt is de overkomstduur binnen 1 werkdag Citaat:
|
Het gaat maar om 11 euro
|
11 euro voor 1 kabeltje :eek:
|
pc-linkkabel kost in de winkel 30 euro :rolleyes:
|
Citaat:
Verder is dit gewoon vervelend. Je ziet dus dat je in het vervolg afspraken moet maken over het risico van verzending. Nu gaat het maar om een paar pieken dus zou ik gewoon samen de schade dragen, mocht dat ding later toch aan- of terugkomen dan betaalt diegene de helft weer terug. Gewoon elkaar even vertrouwen. |
Volgende keer misschien op een andere manier verzenden, en idd afzender erop. Nu gewoon 50/50 doen. Mocht hij alsnog aankomen, dan dat gewoon weer rechtzetten.
|
Is bij mij ook gebeurd, deadlocked had me een CD verkocht en ik heb hem niet ontvangen, hij heeft mij het geld teruggestort en zo was het afgedaan.
Toen ik even later de CD toch nog kreeg met een briefje van de TPG erbij, heb ik het geld gewoon opnieuw overgemaakt. Vreemd verhaal, maar blijkbaar kan het toch gebeuren. |
Citaat:
Mijn ervaring is, vanuit het tpg oogpunt, als er geen afzender op staat sturen wij hem naar Den Haag. Daar maken ze de brief open en proberen ze de afzender zo te achterhalen. Als dit niet lukt dat gaat die na 4 weken wachttijd in de versnipperaar |
Citaat:
is dat zodat personen alsnog kunnen vragen of een bepaalde brief binnen is gekomen? En hoe raakt een brief 'zoek' (althans, naar Den Haag gestuurd dus) als er gewoon een huisnamer en postcode op staat? Want die kunnen gewoon nog naar de geadresseerde worden gestuurd. Of komt een brief daar niet als die gegevens erop staan? (dan kan de brief van de TS er ook niet bij zitten als ie wel gewoon een huisnummer en postcode op heeft geschreven) |
Citaat:
een brief gaat naar postcode 2500 NA (dat is Den Haag) als: - Er geen huisnummer op staat, en de persoon niet in het telefoonboek staat dan wel niet bekend is bij collega postbodes Als er een postcode + huisnummer opstaat wordt ie gewoon bezorgd. Tenzij de postcode foutief is, dan wordt de brief in een andere stad afgeleverd en sturen die hem naar Den Haag. Eigenlijk kan er als de postcode + huisnummer opstaan weinig verkeerd gaan. Zoals al aangegeven gebeurd dat maar 0,02% van alle gevallen. Er zijn maar weinig brieven die in de altijd lopende cirkel terecht komen. (foutieve postcode --> naar correcte dorp verstuurd --> in sorteercentrum weer naar de verkeerde postcode --> etc) Het proces van herstellen naar de goede postcode kan overigens een tijdje duren, dus ik weet niet hoelang het al geleden is maar hou voor het gemak maar 3 weken aan. :) |
Citaat:
Ik vind het meer het risico van de koper, maargoed je kunt inderdaad 50/50 doen in dit geval. |
Citaat:
|
ik weet zeker dat ik de gegevens die ik heb opgekregen er goed op heb gezet
|
damn gezeik om een paar eurotjes
ga een rechtzaak aanspannen joh |
omg.
aangetekend versturen, opgelost. niet gedaan? eigen schuld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.