![]() |
[Driver] Videokaart?
Ik heb onlangs een al ietwat oudere pc geformateerd en er Windows 98 se op gezet. Nu heb ik het probleem dat het beeld een maximum resolutie heeft van 640*480 pixels en er maar 16 kleuren kunnen weergegeven worden.
Ik veronderstel dat dit komt doordat de juiste driver van de videokaart niet is geïnstalleerd? Het probleem is nu dat ik niet juist weet welke videokaart er in die pc zit. Op de videokaart zelf vind ik wel het logo terug van ATI en van AMC. Is er iemand die weet welke driver ik nodig heb? |
als het goed is zie je direct na het aanzetten van de pc, linksboven in het scherm wat voor videokaart je hebt. waarschijnlijk hooguit 1sec ofzo, maar dat moet genoeg zijn.
En anders moet je even een programma downloaden waarbij je alle hardware in je computer kunt bekijken, ik weet niet meer precies hoe dat heet. |
even met everest kijken welke kaart je hebt :)
|
Ik heb met aida32 gekeken welke kaart erin zit. En dan geprobeerd om de juiste driver te installeren. Maar helaas. De resolutie kan nog altijd niet vergroot worden. :( Toch bedankt!
|
Misschien is het wel echt de max reso en de max kleurdiepte?
|
ja maar zet dan ff neer wat voor systeem je hebt! ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Welke kaart heb je dan?
Dat is misschien wel handig om te weten... |
Citaat:
Nuja, probleem opgelost. Mijn moeder had opeens de ingeving dat ze nog ergens een doos wist staan met gegevens van die pc. En daarin zat ook een cd'tje met de driver van de videokaart. :) |
Beter.
Alhoewel 't misschien dan nog geen overbodige luxe is om de nieuwste drivers te gebruiken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04. |