![]() |
[COLUMN]Het Grote God complot (uit Metro 7 September)
door Justus van Oel
7 September, uit: Metro Van alle terreurdaden de afgelopen twee weken, kies ik het vermoorden door Soennitische Irakezen van twaalf Nepalese gastarbeiders. Bij de eerste werd de keel doorgesneden, de volgende elf werden doodgeschoten. Is over nagedacht. Het doorsnijden van de hals gebeurt ook bij dieren die ritueel worden geslacht. De mededeling is duidelijk: deze Nepalezen waren geen mensen maar beesten. ‘Zonen van zwijnen en apen’, zo werd het later toegelicht in een persbericht. Men achtte het niet nodig er meer dan eentje te onthalzen: na het doorseinen van de ideologisch boodschap kon de rest eenvoudig met kogels worden gedood. De officiële aanklacht tegen de Nepalezen luidde dat ze naar Irak waren gekomen om hun god Boeddha aan de man te brengen. Dit weer op uitnodiging van de Zionisten en de Amerikanen, die daarbij uiteraard werden aangemoedigd door hún valse goden Jahweh en God-van-Jezus. Zo susten de beulen van twaalf Nepalese gastarbeiders hun geweten, in een persbericht met een foto van twaalf arme gelukszoekers in een greppel. Zouden ze het werkelijk menen?, zijn sommige Soennitische mannen er oprecht van overtuigd dat Boeddha, Jahweh, God, Jezus én de Heilige Geest een complot hebben gesmeed om in Irak de enige echte Allah van de troon te stoten? Wij, in het verlichte Westen, zijn geneigd zoiets weg te wuiven. De moordenaars proberen zich gemakzuchtig in te dekken bij het thuisfront en gebruiken godsdienst als schaamlap voor sadisme en machtswellust. Dat is de simpele verklaring. Maar stel nu dat ze werkelijk geloven in dat Grote Godcomplot? Er is dat ene merkwaardige woordje in het persbericht van de moordenaars van de Nepalezen: die traden, naar werd beweerd, ook op namens de ‘zionisten’. Niet namens de joden, dus. Had er ook kunnen staan, maar dat stond er niet. Er zijn namelijk ook góede joden, in het Islamitische politiekcorrecte denken hoor je te spreken van zionisten (‘Israëlstichters’). Zelfs de moordenaars van twaalf weerloze gastarbeiders hielden zich daar aan. Toch merkwaardig: boeddhisten en christenen worden over één kam geschoren. Mensen zonder geloof bestáán niet: al naar gelang het land waar je woont ben je volgens de Autistische Ali’s een christen of iets anders, en elke regering dient een God. Maar waarom dan tóch dat fijne onderscheid tussen de joden en de zionisten? Juist door dat soort onbegrijpelijke details besef je hoe machteloos je staat tegenover Ware Gelovige, van welk type dan ook. Mijn eerste impuls als ik een Ware Gelovige tref is de waanzin er uit te bombarderen, ik verschil daarin niet wezenlijk van Poetin, Bush, Leon, Theo en Ayaan. Maar als de laatste decennia íets hebben bewezen, is het dat bombarderen niet helpt. Voor iedere dode fundamentalist kwamen er dozijnen terug. Het enige wapen dat wij tegen de Ware Gelovige kunnen inzetten, op de lange termijn, is helaas die laffe, slappe, dubbelzinnige, sponsachtige tolerantie van ons. Absorberen, die Ali’s. Armoe en kansloosheid bestrijden, waar je dat kan. Kom hier, kom dan kijken hoe wij het doen, asjeblieft! Buitenlandse investeringen! Pak aan! Economische ontwikkeling! Hoe ze ons ook haten, de fundi’s die met een halfdood brein uit de koranscholen komen, kadootjes nemen ze uiteindelijk altijd aan. Tot nu toe heeft het Westen de Islamitische wereld veel meer veranderd dan andersom. De Onware Gelovigen, de Tolerante Halfzachten en het onderwijs voor meisjes winnen historisch gezien voortdurend terrein. Dat gaat gepaard met krampen en terugval, maar het is wat er gebeurd. Anders zouden de fundi’s zich heus ook niet zo druk maken. |
Jofel.
|
Texas IQ
|
Joeghij.
|
mijn god......
|
De jouwe?
|
hmm ja.
ik bezit een god |
alle boedha's op een stokje
|
Doen die columnisten van Metro tegenwoordig een wedstrijdje wie de meest absurde column kan schrijven? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
(y) |
Tiswah
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Skyrise, geef 'ns een stelling ofzo. Hier kunnen we niet zo heel veel mee.
Ik ben het niet volstrekt met Van Oel eens, maar hij heeft wat valide punten, vind ik. |
Citaat:
|
Ik las "het grote olympische complot"....weet niet waarom :s
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11. |