![]() |
olympische Spelen naar Nederland?!
beste mensen;
graag uw mening over het volgende: Moeten de Olympische Spelen naar Nederland komen?! (y) (n) |
Zonde van het geld.
|
levert ook geld op
|
Kost meer geld dan het oplevert...
|
indirect niet...het bedrijfsleven zal een geweldige impuls krijgen
|
Kost waarschijnlijk meer geld dan het oplevert, en zoveel valt er niet op te knappen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Athene of Barcelona.
|
als je nagaat dat ze nog niet eens een fatsoenlijk programma boekje kunnen maken voor nederland-tsjechië wordt het organiseren van de OS toch iets te hoog gegrepen denk ik...
en verder is het economisch gezien ook te lastig voor Nederland.. oftewel: doe maar niet |
Citaat:
|
nee shit alleen nog maar meer buitenlanders :rolleyes:
de olympische spelen is een commercieel complot :o |
maar we zullen dan pas echt serieus worden genomen in europa en daarbuiten
|
Kost veel meer dan het opbrengt. Dat opbrengst van de Olympische Spelen in Athene vielen behoorlijk tegen; er kwamen veel minder bezoekers dan verwacht. Vooral Amerikanen lieten het uit angst voor terrorisme afweten.
En bovendien: Als je de Olympische Spelen organiseert heb je natuurlijk de neiging er een dusdanig spectacel van te maken, dat eerdere Spelen overtreft. Dat is natuurlijk heel leuk, maar het kost handen vol geld. |
Alweer? We zitten nog steeds met dat stadion van 1928. Laat staan, dat we er nog een bouwen, waar we nooit vanaf komen...
|
Asjeblieft niet zeg... Het kost veel geld en we krijgen al die sportfreaks naar ons land. (n)
|
Citaat:
[/sarcasme] |
Ligt eraan. Als het enkel geldverkwisting is, dan liever niet.
Maar... het kan ook financieel aantrekkelijk uitpakken - ik heb geen overzicht van de baten en lasten - en dan kan het als reclamecampagne uitpakken. Als de baten de lasten voldoende drukken, dan zou ik het niet eens zo'n gek idee vinden. Stel je voor... olympische spelen hier in Groningen... een metrolijn door de stad die er in twee weken wordt aangelegd (daarna mogen studenten de lijn gebruiken, dus nooit meer op die fiets)... het voetbalstadion wordt al gebouwd, kan ook wel voor andere doeleinden worden gebruikt... openingsceremonie op de Grote Markt en om het te vieren laten we Wallage (burgemeester) bungeejumpen vanaf de martinitoren... de baanverlenging op luchthaven Eelde komt erdoor... Ryanair hervat zijn lijndienst naar Londen... HSL Amsterdam-Groningen-Berlijn... zwijmel... ;) |
leuke fantasie :)
|
so what het kost teveel geld... nederland krijg een Vette goede promotie door de OS zowel op korte als op lange termijn! en ik bedoel, van mij mogen we wel een jaartje minder geld hebben als we daardoor de OS in NL kunnen hebben!
Toppie! |
Ik ben tegen! Zonde van het geld en dan krijgen we hier Griekse praktijken, scherpschutters op het dak. Pattriots in het weiland. Laat de Olympische Spelen maar lekker ergens houden waar ze het leuk vinden om de hele boel te beveiligen.
|
Liever het EK maar ik weet niet of de overheid zin heeft in cellen vol met hooligans.
|
beter samen met duitsland ofzo
(en dan hun het meeste laten betalen) |
Citaat:
|
volgens mij levert voetbal meer problemen op uiteindelijk dan OS
|
Citaat:
|
Ik vond erica Terpstra een sympathiek iemand maar nu een dom wicht. Wat denkt ze wel! We zitten hier met de bezuinigingen tot weet ik veel waar en dan zouden we hier dat gespuis heen moeten halen? My godness.
Opa's die hun hele leven keihard gewerkt hebben kunnen nu amper normaal meer boodschappen doen, maar wel zeker betalen voor zo'n stadion, hotels e.d. Heeft zij hersenen? |
Citaat:
|
je kunt erica niet de schuld geven dat ze dat wil organiseren. kunt betr balkenende de schuld geven
|
Citaat:
|
Ik denk dat we daar weinig baat bij hebben, dus nee.
|
ik zeg nee.. puur vanuit financieel oogpunt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het feit dat Balkenende er op ingaat is idd erg dom. Domme domme balkenende.... :nono: |
Hopelijk niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
(n) Alsjeblieft niet
|
Liever niet (n)
Maarja, een ster in lobyien zijn we hier niet, en omkopen zijn we al helaal geiterig in, dus het komt hier toch niet :o |
liever niet, wil eigenlijk alle pro-sporten boycotten(gaat toch niet lukken maar het is een mooie poging), geloof dat olympiche spelen niet meer zijn dan een mooie verschijning, aardig om naar te kijken, maar niet een "eer" ofzo om te oraniseren. Stimuls voor economie vind ik ook niet erg belangrijk, dus half argument, boeit me ook te weinig om belangrijk te vinden.
|
hahahahaha NL wil liever gaygames dan OS (afgelopen zaterdag, telegraaf) :s
|
[QUOTE]bamiPoep schreef op 22-09-2004 @ 00:33 :
hahahahaha NL wil liever gaygames dan OS (afgelopen zaterdag, telegraaf) :s [/QUOTE haha, typisch Nederland. Ik vind best idee, zijn we apart. Heel Europa maakt zich dan klaar voor OS, maar Nederland bereid zich voor, op eigen Gaygames :p |
Ik zou zeggen waarom niet?
Ben nu bezig met een klein onderzoekje wat de kosten zullen zijn als we de OS in Nederland willen organiseren en hoe we deze kosten weer willen dekken. Denk aan belastingverhoging, reclame, miljoennennota enz enz. (tsjah, je moet toch iets voor je Profielwerkstuk economie ;)) Volgens mij moet het wel lukken, op wat langere termijn dan: 12 jaar ofzo. |
Citaat:
|
Goh, hij kan tekenen,
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12. |